۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۰۰
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد:

تربیت انسان و انسان سازی هنر یک معلم است / هدف ما ارتقاء آموزش توام با پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد گفت: هدف ما ارتقاء آموزش توام با پرورش است چراکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان و انسان سازی است.
تربیت انسان و انسان سازی هنر یک معلم است / هدف ما ارتقاء آموزش توام با پرورش
پروانه ارزانش مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه 2 سال 1375 از آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد تفکیک شد تصریح کرد: فرخشهر، شهر کیان، شهر طاقانک، و روستاهای شمس آباد ، بهرامم آباد ، شهر شهرکرد از ضلع شرقی میدان 12 محرم به سمت شرق زیر نظر اموزش و پرورش ناحیه 2 است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ناحیه 2 بزرگ ترین ناحیه به حساب می آید تصریح کرد :  28 هزار دانش آموز زیر نظر  این ناحیه است.

ارزانش با بیان اینکه دو سال و سه ماه است که از مدیریتشان در آموزش و پرورش ناحیه دو می گذارد اذعان داشت: در این مدت دانش اموزان ما افتخارات زیادی در سطح کشور را توانسته اند کسب کنند.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول آموزشی در میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی در استان، میانگین معدل نهایی کشور در سال 96-95 ، 86/12  بوده و این در حالی است که میانگین معدل نهایی در ناحیه 2 ، 62/14  اعلام شده  که از میانگین کشوری بالاتر بوده ، کسب رتبه نخست میانگین نمرات پایانی پایه 11 در استان، کسب رتبه نخست در میانگین نمرات پایانی پایه 10 از جمله افتخارات آموزش و پرورش ناحیه 2 بوده است.
ارزانش تعداد قبول شدگان در کنکور سراسری در دانشگاه های روزانه و دولتی را  5/43 دانست و گفت: مجموع قبول شدگان کنکور سراسری در سال 97-96 ، 45 نفر پزشکی بوده است .

وی اذعان داشت: رتبه برتر کنکور در سهمیه منطقه 2 کشوری ، در رشته ریاضی، تک رقمی یک نفر، دو رقمی یک نفر، سه رقمی 12 نفر ، در رشته علوم تجربی دو رقمی 3 نفر، و 3 رقمی 12 نفر و در رشته علوم انسانی 2 رقمی دو نفر، سه رقمی 2 نفر بوده است.

ارزانش یادآور شد: سهم پذیرفته شدگان دانش آموزان ناحیه 2 در المپیاد علمی کشور 41 درصد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کسب مقام اول آزمون پیشرفت تحصیلی در کشور در پایه هفتم،هشتم و نهم در سال 98-97  از دیگر افتخارات ناحیه 2 بوده است.

ارزانش اظهار کرد: رتبه اول آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس تیزهوشان استان، کسب مدال برنز جهانی المپیادهای ریاضی توسط دانش آموزان ناحیه 2، کسب مدال طلا المپیاد ادبی توسط دانش آموزان ناحیه 2 ، کسب رتبه 10 در رشته ریاضی در کنکور سراسری، کسب مدال نقره المپیاد شیمی توسط دانش آموزان ناحیه 2، کسب مدال طلا جهانی در رشته ریاضی در مسابقات IMC  ، کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره سلولهای بنیادی و پزشکی توسط دانش آموزان این ناحیه ، کسب رتبه دوم کشوری در رشته عکاسی و گرافیک، کسب رتبه دستگاه برتر در سال 96 در اقامه نماز، کسب رتبه اول المپیاد های ورزشی در استان، کسب رتبه اول پرورشی در مسابقات قرآنی در بین مناطق 17 گانه استان، تشکیل انجمن مرکزی اولیاء و مربیان برای اولین بار در سطح کشور و در استان ، راه اندازی سایت خیرین پزشک برای اولین باردر جهت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، راه اندازی ایستگاه مطالعه در تمامی مدارس در جهت مطالعه انجمن اولیاء و مربیان ، برگزاری جنگ شادی در نیمه دوم اسفند ماه با حمایت هنرمندان استان در جهت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت از دیگر افتخاراتی بوده که ناحیه 2 در این مدت توانسته است کسب کند.

هم دلی و هم راهی مربیان و مدیران عامل موفقیت آموزش و پرورش ناحیه 2 شد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد دلیل موفقیت خود را هم دلی و هم راهی مدیران مدارس با ناحیه 2 دانست و گفت: نگاه مدرسه محوری که نگاه سند تحول بنیادی بوده و هم راهی و هم دلی اولیاء که مدرسه را خانه دوم در عمل اثبات کردند به همراهی اعضاء انجمن مرکزی و تلاش پرسنل اداری آموزش و پرورش موجب شد که بتوانیم در این مدت افتخارات زیادی را کسب کنیم.

ارزانش با اشاره به اینکه ما باید با همت معلمین و همراهی اولیاء بتوانیم مهارت تفکر صحیح را به دانش آموزان  اموزش دهیم بیان داشت: با آموزش دادن مهارت ها به دانش آموزان توانسته ایم در عمل سعادت فردی و اجتماعی را برای جامعه هدیه دهیم .

کمک بیش از 400 میلیونی خیرین برای نوسازی مدارس ناحیه 2

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرکرد گفت: خیرین ما در تعمیر و تجهیز به ما کمک کردند که این خیرین از خود اولیاء و مدارس بوده است.

ارزانش یادآور شد: بیشترین بازنشستگی در آموزش و پرورش ناحیه 2 بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند بیان داشت: آموزش و پرورش به بهترین نحو وظیفه خود را انجام داده اما به تنهایی قادر به ارتقاء آموزش و تکنولوژی کشوری نیست .

ارزانش در پایان خاطر نشان کرد: نیاز است تمام دستگاه ها در حمایت از آموزش و پرورش که یکی از نقاط مهم و تاثیر گذار توسعه یک کشور است همت کنند.
 
انتهای پیام/1020ج
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۵:۱۸

27 Dec 2019