۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۰۰۳۱
تحليل‌گران اعلام کردند

احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت / امکان رسیدن بهای نفت آمریکا به ۳۷ دلار در هر بشکه

بهای نفت صبح امروز در بازار معاملات آسيا همچنان در پايين‌ترين سطح طی پنج سال قرار دارد.
احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت / امکان رسیدن بهای نفت آمریکا به ۳۷ دلار در هر بشکه
به گزارش جهانبین نیوز، بهاي نفت امروز در بازار معاملات آسيا همچنان در پايين ترين سطح طي پنج سال قرار دارد. تحليل گران اعلام کردند افزايش عرضه نفت در بازارهاي جهاني بدين معناست که احتمال کاهش بهاي نفت پيش از افزايش دوباره آن در بازارها وجود دارد.

بازارهاي جهاني نفت روز سه شنبه براي چهارمين روز پياپي کاهش يافت و به پايين ترين سطح طي پنج سال و نيم رسيد و اين موضوع سبب افزايش نگراني ها درباره فشار ناشي از عرضه بيش از حد نفت در بازارها بر بهاي نفت شد.

بهاي نفت اين هفته با کاهش تقريبا ۱۰ درصدی مواجه شد و به پايين ترين سطح از بهار سال ۲۰۰۹ رسيد.

بهاي نفت برنت درياي شمال با ۱۵ سنت کاهش بشکه اي ۵۰ دلار و ۹۵ سنت داد و ستد شد. بهاي نفت آمريکا نيز بشکه اي ۴۷ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.

اي ان زد بنک در بيانيه اي اعلام کرد: خطر پايين بودن بهاي نفت در کوتاه مدت وجود دارد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: در حالي که انتظار داريم توليد کنندگان نفت شيل نخستين افرادي باشند که توليد خود را کاهش مي دهند، بعيد به نظر مي رسد اين اتفاق تا اواسط سال ۲۰۱۵ رخ دهد.

پايين بودن بهاي نفت در نتيجه توليد بالا و کاهش تقاضا به ويژه در اروپا رخ داده است زيرا کشورهاي اروپايي همچنان با بحران بدهي دست و پنجه نرم مي کنند و در آسيا نيز رشد اقتصادي چين روند کندي دارد و ژاپن نيز با رکود مواجه است.

توليد نفت شيل در آمريکاي شمالي همچنان بالاست هر چند که ميزان حفاري ها روند کندي به خود گرفته است و سازمان کشورهاي صادرکننده نفت - اوپک - تاکنون در مقابل درخواست ها براي کاهش توليد با هدف افزايش بهاي نفت مقاومت کرده اند.

بر اساس این گزارش،اوپک با کاهش بهاي نفت در تلاش براي دفاع از سهم خود در بازار است.

ونگ تائو تحليل گر بازار نفت اعلام کرد احتمال کاهش بهاي نفت برنت و رسيدن آن به بشکه اي ۴۱ دلار و ۹۹ سنت وجود دارد و بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت نيز ممکن است به ۳۶ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه برسد.

انتهای خبر/1024ج
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۶:۰۸

23 Jan 2020