۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۹۹۱۱
عامری گلستانه؛

بودجه هاي عمراني چهارمحال و بختياري در سال 94، رشدی 46 درصدی خواهد داشت

معاون برنامه ریزی استاندار از تدوین بسته جامع اقتصاد مقاومتی با 19 طرح بزرگ در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
بودجه هاي عمراني چهارمحال و بختياري در سال 94، رشدی 46 درصدی خواهد داشت
به گزارش جهان بین به نقل از  بام ايران خبر، اسماعيل عامري گلستانه صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات با تاکيد بر اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در استان گفت: بسته جامع اقتصاد مقاومتي از طريق اين معاونت براي اجرا در تمامي دستگاه هاي استان طراحي و تهيه شده است و در اين  بخش، طرح قابليت هاي سرمايه گزاري استان با 19 طرح آمده که در صورت اجرايي شدن مي تواند به غير از چهارمحال و بختياري،  40 استان ديگر را هم از لحاظ توان علمي، اقتصادي و اشتغال افزايش دهد.

عامري ادامه داد: طرح اتانول، پتروشيمي، فولاد، گردشگري و دهکده المپيک ورزشي از مهمترين طرح هاي در دست بررسي در راستاي اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي است.

وي با اشاره به اينکه سه وظيفه اصلي معاونت برنامه ريزي استانداري، بودجه ريزي ، برنامه ريزي و نظارت است، گفت: علي رغم رشد 26 درصدي بودجه کشوري در سال 94، مهمترين اتفاقي که براي استان چهارمحال و بختياري رخ داده، رشد بيش از 46 درصدي  اين اعتبارات تا سقف 6560 ميليارد ريال بوده است.

 عامري افزود: در سال جاري از 800 ميليارد ريال اعتبار استاني در نظرگرفته شده، تا کنون 75 درصد آن اختصاص يافته است اين در حالي است که تمامي اعتبار 750 ميليارد ريال اعتبار  مصوب در سفر رئيس جمهوري در زمينه حوادث غيرمترقبه، قابل بهره برداري است.

وي بيان داشت: از آنجا که بودجه هاي استاني با کاهش رقم کشوري مواجه شده است اما در خصوص ماده 180 استاني براي چهارمحال و بختياري بيش از 1600ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنين اعتبارات ملي مشترک با ديگر استان ها هم که در سال 93 در حدود 910 ميليارد ريال تعيين شده بود، در سال آتي با 65 درصد رشد به 6440ميليارد ريال افزايش پيدا کرده است.

معاون برنامه ريزي استانداري، خاطر نشان کرد: تمامي اعتبارات استان در سال جاري، با رايزني و قول مساعد هيئت دولت، تا پايان امسال قابل بهره برداري و اعمال است.
وي با اشاره به اينکه توسعه استان مستلزم ديدي گسترده و سرمايه گزاري جامع است گفت: طرح آمايش سرزميني و طرح سامانه ساترا براي بالا بردن توان و هوشمندي در کنترل آمار توسعه اي استان از طرح هاي مهم در فرآيند توسعه چهارمحال و بختياري است که مطالعات آن ها رو به پايان است.

عامري گلستانه ادامه داد: يکي از معضلاتي که دامنگير همه دستگاه هاي استان است، مشکل اشتغال است که از دو طريق سرمايه گزاري مستقيم با تزريق منابع و همچنين غيرمستقيم با بالا بردن اثر بخشي فعاليت ها در استان در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: نخستين اقدام درباره اشتغال استان از ابتداي امسال تا کنون تصويب 77 طرح بوده است که در اين زمينه 4800ميليارد ريال در قالب 552ميليون دلار فراهم شده که از صندوق توسعه ملي کشور قابل استفاده است.

اين مسول چهارمحال و بختياري، سرمايه گزاري در استان را در دو بخش مستقيم و منجر به بهره وري قابل اجرا دانست و افزود: در چهارمحال و بختياري به دلايل مختلف اعم از مديريت، روند پيگيري ها و نبود اعتبارات بين بخشي لازم بهره وري بسيار پاييني وجود دارد که عزم دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي در اين زمينه را مي طلبد.

انتهاي پيام/1024ج/510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۲:۲۰

5 Jan 2020