۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۴۲۷۹

اگر نخریدن خودرو مغایر منافع ملی است، گران‌فروشی خودرو چه معنایی دارد؟

سال‌هاست که دولت درست يا غلط تصميم مي‌گيرد و مردم مجبورند آن را اجرا کنند اما تشکيل کمپين نخريدن خودرو صفر شرايط را به گونه‌اي ديگر کرده است...
اگر نخریدن خودرو مغایر منافع ملی است، گران‌فروشی خودرو چه معنایی دارد؟
يادداشت روز پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
سال‌ها پيش داشتن يک خودروي پيکان براي هر خانواده ايراني آرزويي دست نيافتني بود و اگر کسي مي‌توانست ماشين بخرد از اقشار ثروتمند جامعه به حساب مي‌آمد تا اينکه دولت با همکاري شرکت ايران خودرو تصميم گرفت به آرزوي ايرانيان جامه عمل بپوشاند و در همين راستا شروع به تبليغ کرد و وعده داد اما.....
ماشين دار شدن شدن براي خانوارهاي ايراني همچنان آرزو ماند و هر بار که دولت به نام ملت کاري مي‌کرد مقداري بر قيمت خودروها افزوده مي‌شد تا عملا سرمايه‌داران و سهام‌داران ايران خودرو و سايپا و ... چاق‌تر از گذشته شوند.
پايان سال ۱۳۸۲ و در زماني که پرايد و پژو ۴۰۵ و سمند و .....وارد بازار خودرو شده بود خط توليد پيکان تعطيل شد و ديگر اتاق پيکان ساخته نشد و دليل هم اين بود که اين خودرو آلاينده است و از سويي موتور آن تا سال‌ها بر روي خودروهاي پژو آر دي، پژو روآ، و وانت پيکان نصب شد و به ملت فروخته شد  بی‌آنکه دیگر حرفی از آلاینده بودن آن به میان آورده شود.
ماشين‌دار شدن مردم اما مساله‌اي بود که دولت‌ها همچنان در صدد حل آن بودند تا اين‌که قرار شد خودرويي با مشخصات پيکان و با مساعدت شرکت رنو ساخته و به بازار عرضه شود و قيمتي زير ۱۰ ميليون تومان داشته باشد.
رنو لوگان در  ۶ تيپ طراحي و وارد بازار شد اما از همان اول نشد آنچه بايد مي‌شد و قيمت‌ها بالاي ۱۰ميليون تومان بود.
البته شرکت‌هاي عرضه‌کننده خودرو حق داشتند و بايد به ايشان تبريک هم گفت چرا که خودروهاي بي‌کيفيت و فاقد استانداردشان را با قيمت مورد نظر خودشان به مردم فروختند.
در طی این سال‌ها که پیکان از بازار  خارج شد وعده وعیدها بازار گرمی داشتند کسانی هم بودند که خوب البته شرکت‌های خودروساز نقش خوبی در تامین وسایط نقلیه ایفا کرده کاسبی کردند بی‌آنکه کسی حواسش باشد.
پراید و وانت نیسان و دیگر خودروهای روز بازار ایران کولاک کردند و بدون استاندارد و نظارت آمدند و نه تنها کسی ماشین‌دار نشد که چه جان‌ها و مال‌هایی بر باد فنا رفت. 
روز به روز شرايط خريد خودرو براي مردم بد و بدتر شد و براي خودروسازان و اين اواخر واردکنندگان بهتر تا اينکه مردم تصميم گرفتند کاري را بکنند که مي‌بايستي سال‌ها پيش انجام مي‌دادند.
خريد خودرو صفر تحريم شد و اين تنها کاري بود که از دست مردم بر مي‌آمد ولي همين تصميم باعث شد بالاخره صداي کساني که بايد جوابگو باشند به انتقاد از مردم بلند شود که: نخريدن خودروي داخلي مغاير با منافع ملي است...
کاش تريبوني هم دست مردم بود که مردم بلند و رسا داد مي‌زدند که اگر نخريدن خودرو مغاير با منافع ملي است گران‌فروشي خودرو به مردم چه معنايي دارد؟
مهدي بهزادي تشنيزي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۵:۰۵

2 Jan 2020