۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۳۲۴۵
ردیابی علل تطهیر فتنه گران در ضیافت افطار رئیس جمهور

وقتی ظالم مظلوم می شود و غارتگر بیت المال دلسوز فتنه

امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نيازمند تقريب احزاب ، جریان ها و شخصیت های سیاسی داخلی است .این مهم را بیش از همه مسئولان نظام بدان اشاره و اذعان داشته اند . اگر بپذیریم که احزاب مختلف هر کدام به نوبه خود نمایندگی بخشی از افکار و عقاید جامعه را بر عهده دارند،تقویت وحدت بین احزاب و شخصیت های سیاسی به نحوی باعث افزایش وحدت ملی نیز می شود .
وقتی ظالم مظلوم می شود و غارتگر بیت المال دلسوز فتنه

به گزارش جهانبین نیوز،مظاهر توفیقی ،کارشناس ارشد ارتباطات  و رسانه در یاداشتی نوشت:
اقدام رئیس جمهور در برگزاری ضیافت افطاربا احزاب و شخصیت های سیاسی کشور قطعاً اقدامی مثبت در فضای سیاسی کشور و در راستای تحقق مساله وحدت و تقریب احزاب ، جریان ها و شخصیت های سیاسی قلمداد می شود.اما وجود حاشیه ای این اهداف این اقدام را که می شد آن را مدیریت وحدت  در ماه عبادت و بندگی نامید دستخوش حاشیه کرد.حمایت غلامحسین کرباسچی از سران فتنه و استفاده از عبارت " سید مظلوم " برای میرحسین موسوی موجب اعتراض برخی از حاضرین در ضیافت و ترک جلسه از سوی برخی از این افراد شد.

اکنون این سئوال پیش می آید درجلسه ای که دست کم در ظاهر با هدف تقریب احزاب صورت گرفته است چرا صحبت از مظلومیت افرادی به میان می آیدکه رفتار آنها در گفتار و وکردار نشان از ظلم آنها به نظام و ارزشهای انقلاب دارد؟افرادی که شکی در مماشات نظام با آنها نیست.حال لقب " مظلوم "به این افراد دادن ، خود ظلمی مضاعف به نظامی است که خود از سوی همین افراد مورد ظلم قرار گرفته است .اما چرا غلامحسن کرباسچی ؟ غلامحسن کرباسچی اخیراً اقداماتی در راستای تطهیر خود و جریان منتسب به خود در افکار عمومی داشته که مسلماً اقدامی برنامه ریزی شده و هدفمند است. تلاش وی برای بزرگنمایی پرونده اقتصادی معاون اول دولت قبل و انتساب این اقدام به اصول گرایان و انتساب خود به دولت تدبیر و امید با هدف کسب وجاهت از جمله فعالیت های نامبرده در این راستا است . موضعگیری کرباسچی در خصوص پرونده اقتصادی محمدرضا رحیمی واصرار بر اینکه اصول گرایان ! باید تاوان این پرونده را بدهند هیچ توجیهی نمی تواند داشته باشد مگر تطهیر خود و جریان وابسته به خود ،از بزرگترین مفاسد اقتصادی پس از انقلاب . مفاسدی که به صدور حکم قضایی ، زندان و محرومیت از مناصب دولتی برای وی و همدستانش منجر گردید . حال بگذریم که در خصوص انتساب معاون اول دولت قبل به جریان اصول گرایی حرف و حدیث بسیار است.

شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که برنامه های تلویزیونی دادگاه وی را که به بررسی پرونده نامبرده در دوران تصدی مسئولیت شهرداری تهران و حواشی مالی همکاران و همفکرانش می پرداخت از یاد برده باشند . برنامه هایی که در آن ایام بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده بود بینندگانی که عمدتا خواستار رسیدگی به پرونده متهمین و اجرای عدالت در مورد آنها بودند . حالا چه شده وی با آن سابقه به دنبال چانه زنی برای سران فتنه است ؟ پاسخ این سوال را باید در اشتراکات فکری این افراد و تلاش مشترک برای برون رفت از انزوای سیاسی و اجتماعی و کسب وجهه در پیشگاه ملت جستجو کرد . انتساب صفت " مظلومیت " به سران فتنه در کنار حمایت و لسوزی برای آنها نوعی دفاع از خود و جریان فکری وابسته نیز هست . وقتی به سران فتنه ظلم شده باشد پس می توان نتیجه گرفت که به وی و در قدم بعدی به جریان فکری مورد حمایت وی نیز ظلم شده است . ظالم نیز در هر دو مورد مشخص است ! تطهیر فتنه گران از آن همه عناد با نظام و تاکید بر دلبسته بودن آنها به نظام و انقلاب! از سوی غلامحسین کرباسچی یعنی تطهیر خود و ایدئولوژی خود ودلبسته معرفی کردن خود به نظام و انقلاب .البته در دیدگاه ملت ، بازی با کلمات جایی ندارد . در حالیکه سوابق این افراد در سنوات اخیر در تعارض با خواست و مصالح ملت بوده ، ساده اندیشی است تصور شود با اظهار نظر افراد معلوم الحال ،نگرش ملت و نظام نسبت به آنها تغییری بکند . 

از سویی غلامحسین کرباسچی در مواضع مختلف خود را یکی از حامیان دولت دانسته که قصد داردتا آخر با دولت بماند. وی اخیراً عنوان داشته: ما و دوستانی که در جرگه اصلاح طلبی بودند و دیگرانی که گرایش اعتدالی و آقای روحانی را قبول داشتند، بر اساس یک تحلیلی از ایشان حمایت کرده ایم. این گروه نمی تواند بعد از چهارسال ادعا کند آقای روحانی اصلا به ما ربطی ندارد. بنده اعلام می کنم تمام اصلاح طلبان و اعتدالگرایان تا آخر پای آقای روحانی ایستاده اند." با این وجود هر کونه موضعگیری وی اگرچه نظرشخصی هم باشدبه نوعی نظر یکی از حامیان دولت است از این رو می طلبد رئیس جمهور محترم به عنوان رئیس دولت اعتدال جلوی این افراطی گری را گرفته و خط خود را از اینگونه افراد جدا نماید . از منظری دیگر با توجه به مخالفت های گسترده ملت با فتنه گران که در نهم دی ماه هر سال عینیت خاص به خود گرفته،رئیس جمهور محترم به عنوان نماد جمهوریت نظام ، تبلور همدلی و همزبانی دولت و ملت درسالی که به مزین به نام " دولت و ملت ، همدلی و همزبانی " شده است باشد و با اتخاذ موضعی انقلابی نشان دهد در تحقق عملی شعار رهبری پیشگام است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۰:۰۹

2 Jan 2020