۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۲۸۴۰

اصرار به ادامه مذاکرات ، چراغ سبز به زياده خواهي آمريکا

آمريکا در مقامي نيست که براي اثبات حقمان نزد او ، به هر خواسته او چراغ سبز نشان دهيم .
اصرار به ادامه مذاکرات ، چراغ سبز به زياده خواهي آمريکا
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، عزيز موسايي، کارشناس امور بين الملل در يادداشتي نوشت:

تيم مذاکره کننده کشورمان مدتهاست براي اثبات حق هسته اي ملت ايران و رفع تحريمهايي که به ناحق عليه اين ملت برقرار شده است مصرانه درحال گفتگو با گروه ۱+۵ است .گروهي که به سرگردگي آمريکا،پنداشته استمي تواند درباره حقوق ملتها نيز تصميم بگيرد و آنها را تحت فشار قرار دهد ، تهديد کند ، تحريم کند ، ترور کند و خلاصه هر کاري در جهت اثبات کدخدايي خود انجام دهد .

اما بايد دانست اين مهم نيست که آمريکا چه مي پندارد ،بلکه مهم اينست که ما باور داشته باشيم که آنچه حق ماست ،متعلق به ماست و آمريکا در مقامي نيست که براي اثبات حقمان در نزد او به هر خواسته او چراغ سبز نشان دهيم .

تيم مذاکره کننده ما بايد بدانند آنها نماينده ملت شريف و با عزت ايران هستند. نماينده کشوري که داعيه گسترش اسلام را دارد ، نماينده کشوري که مدافع حقوق مظلومان ، حامي صلح و دوستي ، مخالف تروريسم مي باشد هستند و لذا ميبايست در رويارويي و مذاکره با گروه مقابل ، از يک طرف مراقب اين عزت و اعتبار باشند و از طرف ديگر مراقب خواسته هاي غير منطقي گروه مقابل باشند .

آنها بايد بدانند همانگونه که مقام معظم رهبري(مدظله العالي) فرمودند ؛ توافق نکردن بهتر از توافق بد است و توافق به هر قيمتي به عاريت دادن عزت ملت ونوعي خفت است . توافق به هر قيمتي يعني اينکه ما خود اثبات مي کنيم که زمين خورديم و کم آورديم و به قول دشمنان ، فشار تحريمها ما را از پاي ميز مذاکره کشاند .

اگر قرار نباشد تحريمها بر داشته شود و روز به روز بهانه هاي جديد براي افزايش فشار و زياده خواهيهاي آمريکا و متحدانش مطرح شود ديگر چه لزومي دارد ما مذاکره را ادامه دهيم .ادامه مذاکره در اين شرايط تحميل هزينه هاي بيشتر به کشور، وقت کشي براي جلوگيري از تمرکز دانشمندان بر رشد علمي و به عقب راندن ملت ايران و مهمتر از همه انحراف دادن مسئولين کشورمان از توجه به ظرفيت هاي داخلي و تکيه بر آنها به خارج کشور و سراب رسيدن به توافق و رفع تحريمها ست.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند براي موضوع هسته اي راه هايي وجود دارد که همه منوط به تکيه بر ظرفيت هاي داخلي و تقويت توليد است و اين فرمايش گهربار يعني اينکه :

- اصل در داخل کشور است و ما در خارج از کشور به دنبال آن نگرديم .

- فرع که همان توافق هسته اي است به دنبال اصل که رونق اقتصاد با تکيه بر نگرش اقتصاد مقاومتي و توليد دانش بومي به دست خواهد آمد و در نهايت منجر به اقتدار ملي ، منطقه اي و جهاني کشورهميشه سرافراز ايران خواهد شد .

آمريکا با زبان شفاف و گويا بارها اظهار داشته که مشکلات او با ايران فقط به مشکل هسته اي ختم نمي شود و در چنين صورتي تلاش ملت ما هيچگاه رضايت او را جلب نخواهد کرد، چون او با افکار پليد خود ، هر گاه ملت ايران يک گام در جهت اعتماد سازي بين المللي بر داشت، او بهانه جديدي را تراشيده و راه رسيدن به نتيجه را طولاني تر کرد.

در چنين وضعيتي به نظر مي رسد ملت ايران گامهاي لازم را در جهت اعتماد سازي بر داشته و ديگر هيچ لزومي به ادامه اين وضعيت و اصرار بر ادامه مذاکرات وجود ندارد و ادامه اين وضعيت فقط بر هم زدن آرامش ملت است و مي بايست کليه افکار ، توان و انرژي ها کشور به ظرفيت هاي داخلي بر گردد و قبل از آنکه ديرتر شود با تمام قدرت در مسير توليد دانش بومي گام بر داشت .

عزيز موسايي گله، کارشناس امور بين الملل

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۵:۴۲

14 Jan 2020