۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۹۵۱۳
عضو هیئت علمی دانشگاه:

شیوه مدیریت منابع آبی، آینده ای دردآور برای ساکنان چهارمحال و بختیاری رقم می زند

عضو هیت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل آب در دانشگاه شهرکرد گفت: شیوه جدید برداشت آب از سفره های زیر زمینی از طریق تونل، زیان بزرگی به حیات و فعالیت مردم چهارمحال و بختیاری وارد می کند.
شیوه مدیریت منابع آبی، آینده ای دردآور برای ساکنان چهارمحال و بختیاری رقم می زند

دکتر روح الله فتاحی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به کاهش شدید آب های زیرزمینی گفت: با این وضعیت مدیریت آب استان، آینده بسیار دردآوری برای کشاورزان و ساکنان چهار محال و بختیاری است و کمبودمنابع آب زیر زمینی تا سالیان دراز قابل جبران نیست.

فتاحی افزود: این شیوه مدیرت منابع آب زیرزمینی در آینده و حتی هم کنون پاسخ گوی نیاز استان نیست و بحران آب در استانی که زمانی آب انبار ایران نامیده می شد زودتر از سایر نقاط کشور نمایان می شود.

این کارشناس و محقق آب استان، با اشاره به عدم سرمایه گزاری مسولین  استان در جهت مدیریت آب های سطحی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسولین استان آینده نگر نبودند و با این دیدگاه که همیشه آب زیرزمینی وجود دارد از سرمایه گزاری برای مدیرت آب سطحی کوتاهی کردنند این در حالی است که  مسولین استان اصفهان از نیم قرن پیش در مدیرت آب سطحی چهار محال و بختیاری برنامه ریزی کرده اند و اکنون کشاورزان و صنعت گران این استان از آب سطحی این استان استفاده می کنند.

وی با اشاره به طرح تونل بهشت آباد خاطر نشان شد: با اجرایی این طرح آب مردم شهرستان شهرکرد، کیار، فرخشهر و شلمزار که 30 درصد آب استان را به خود اختصاص می دهد خشک و نابود می شود، این در حالی است که مسولین استان اصفهان عملیات اجرای این طرح را شروع کرده اند .

فتاحی عنوان کرد: احداث تونل در عمق 300متری زیر زمین باعث خشک شدن تمام چشمه ها و چاهای منطقه می شود و عواقب زیست محیطی جبران ناپذیری در استان خواهد داشت.

وی در پایان مقصر اصلی مشکلات آب استان را تشکیلات مدیرتی آب کشور دانست.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۵:۱۳

28 Dec 2019