۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۹۲۰۴

دختر معلول جسمی 28 ساله بنی در خانه سالمندان شهرکرد

چشمان روشن دل فاطمه هر روز بردری است که دل شکسته و نازک او را به زیباییهای خارج از محیط ساکت سالمندان پیوند می زند وجودی که سراپا اگر زرد و پژمرده است ولي دل به پاييز نسپرده است.
دختر معلول جسمی 28 ساله بنی در خانه سالمندان شهرکرد

 

به گزارش جهانبین نیوز، این حکایت دختر 28 ساله بنی است که از بدو تولد با معلولیت مادرزادی در زندگی محدود شد و اکنون زندگی خود را در اتاق تنهایی و در حسرت احساس مسئولیت نزدیکانش جستجو می کند.

فاطمه
دختری است که از زیبائیهای دنیا محروم شده و هم اکنون به دلیل عدم وجود مراکز تخصصی برای نگهداری از اینگونه بیماران، از چند سال پیش ساکن خانه سالمندان شده است.

وی در هنگام تولد معلول جسمی بوده، روشنی چشمانش را از دست داده است و از ناحیه فک و لثه دچار بیماری شده است و امروز دل معصوم و زیبایش زمانی که با نابینایی چشمانش همراه می شود، یاد کوتاهیهای تلخ نزدیکانش می افتد که او را از بودن در جمع خانواده اش همچون دختران دیگر محروم  کرده است.

با این حال امید خود را از دست نداده و با دلی پر از امید توانسته خود را به درجه از علم و دانش برساند. او دانشجوی ترم 5 رشته علوم اجتماعی است که به صورت غیر حضوری در دانشگاه پیام نور شهرکرد مشغول تحصیل است.


مشکل اساسی دیگری که برای ایشان پیدا شد از زمانی بود که فک و لثه ای این دختر معلول نیاز به عمل جراحی پیداکرد و پزشکان و متخصصان هزینه عمل را 15 میلیون تومان برآورد نمودند. تامین این هزینه از عهده مراکز وابسته خارج بود وبا پیگیری مداوم مسئولین، پزشک متخصصی پیدا شد که قبول کرد این عمل را به طور رایگان انجام دهد. با هماهنگی های لازم با نزدیکان این دختر معصوم، قرارشد او را به بیمارستان اصفهان انتقال دهند تا پرونده تشکیل شود و آزمایشات اولیه صورت گیرد و با رضایت خانواده فاطمه را برای عمل آماده کنند. ولی متاسفانه نزدیکان او از قبول مسئولیت شانه خالی کردند و برای معالجه وی مراجعه نکردند و او را به حال خود رها نمودند و فاطمه این موقعیت درمانی مناسب را هم از دست داد. انقلاب اشکهایش ودل نازکش به ما می گوید که حواس کسی به دل او نیست و تنها رها شده است.

او اکنون با افرادی هم اتاق است که 40 سال یا بیشتر با او اختلاف سنی دارند. ولی پیوند با دنیای بیگانه سالمندان برای دختری مانند فاطمه که قلبی مهربان و اراده ای استوار دارد با تمام تلخیهایش اتفاق می افتد، طوریکه فاطمه دوست و غمخوار کسانی می شود که در حکم مادر و مادربزرگ او هستند.

خانواده او کمتر به ملاقاتش می آیند و بیشترازهمه مسئولان و دوستداران فاطمه هستند که دلسوزانه تلاش می کنند حمایتهای مختلفی از او داشته باشند.

لازم به توضیح است معلولان زیادی هستند که به علت نبود مراکز نگه داری و نبود امکانات مالی خانواده ها یا در گوشه خانه ها به حال خود رها می شوند و یا در مراکز غیر مرتبط نگه داری می شوند.

امکانات موجود در این مراکز کاملا متناسب با وضعیت و نیازهای سالمندان بوده و برای معلول مناسب نیست بلکه معاینه دقیق، تغذیه مناسب و مراکز نگهداری تخصصی برای بیماران معلولی مثل فاطمه می تواند مفید باشد.
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۰:۰۹

29 Dec 2019