۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۸۳۹۷
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع مردم شهرکرد::

امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس احیای دین خداست

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند متعال است و اگر در جامعه این فریضه ترک شود پایه های دین خدا سست می شود و عواقب آن دامنگیر کل جامعه می شود.
امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس احیای دین خداست
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در طرح مبانی اعتقادی در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد گفت: مسئولیت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از خدا شروع و به تک تک ما ختم می شود.

حسینی بوشهری خداوند، پیامبر، حاکمان صالح جامعه و دولتمردان و گروههای ویژه و زبده جامعه و تک تک افراد را مسئول انجام امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: این فریضه پایه و اساس احیای دین خداست.

وی با تاکید بر اینکه اگر امر به معروف از جامعه رخت بربندد پایه های دین خدا سست می شود، از بین رفتن برکات، ایجاد هرج و مرج و نبود عدالت و دادرسی را از آثار زیانبار عدم توجه به این ضرورت دینی عنوان کرد.

عضو خبرگان رهبری گفت: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر سایر واجبات هم نهادینه می شوند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف تنها در مسائل معنوی نیست تصریح کرد: اگر این عمل که از فروع دین ماست پیاده شود شاهد برقراری امنیت، حلال شدن کسب ها، رد مظالم، رونق کشاورزی و در کل سالم شدن فضای جامعه خواهیم بود.

مدیر حوزه های علمیه دعوت زبانی، قلبی و بی توجهی و قهر را از جمله روش های عملی ادای این فریضه دانست و گفت: باید توجه داشت حرمت و شخصیت افراد حفظ شود و از عجله و شتاب و بی حوصلگی پرهیز کرد.

وی صبر و متانت و آرامش را در ادای این ضرورت دینی لازم دانست و گفت: مسئولین و دولتمردان باید در این امر توجه ویژه داشته باشند.

پژوهشگر و کارشناس دینی پرهیز از لقمه حرام را از جمله مولفه های سبک زندگی دینی دانست و بیان داشت: در این سبک به پرهیز از غذای حرام تاکید شده است و لقمه حرام در نسل و فرزندان آثار بدی دارد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر که عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن کسب رزق حلال است گفت: کسی که با عرق جبین به دنبال روزی حلال است مجاهد است.

حسینی بوشهری طبق روایت پیامبر بیان داشت: عبادت با غذای حرام مثل ساختمان ساختن روی شن و ماسه است و کسی که غذایش حرام باشد مورد نفرین ملائک است.

وی در خصوص وظیفه حوزه های علمیه در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: حوزه ها باید در خصوص تهدید های سبک زندگی اسلامی آسیب شناسی کنند که در تمام امورات زندگی از جمله خانواده، کسب و کار و معاشرت ها آسیب ها چیست و در این زمینه راه و مسیر نشان دهند.

حسینی بوشهری افزود: حوزه های علمیه قواعد فقهی در این خصوص را تنظیم کنند و عالمان دین هم قبل از دیگران به سبک زندگی اسلامی عمل کنند./انتهای خبر(bam)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۹:۱۷

18 Jan 2020