۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۸۳۷۵
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری:

امنیت و آرامش جامعه مستلزم پیروی از سبک زندگی اسلامی است

عضو خبرگان رهبری در سفر به شهرکرد گفت: ما نیازمند یک نهضت عظیم علمی در کشور هستیم پژوهشگران و اندیشمندان ما باید با اتکا به باورها و داشته های خود در جهت پیاده کردن سبک دینی اسلامی گام بردارند.
امنیت و آرامش جامعه مستلزم پیروی از سبک زندگی اسلامی است
به گزارش جهان بین، خبر آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در ادامه طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد بحث سبک زندگی را مبحثی فراگیر دانست که در حال حاضر در کل دنیا مطرح شده است.

حسینی بوشهری با اشاره به کتب اصول کافی، بحارالانوار و وسائل الشیعه سبک زندگی اسلامی را یکی از مباحث مطرح شده در منابع شیعی با عنوان زندگی و تجمل عنوان کرد که باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان تئورسین انقلاب اسلامی با نگاه دقیق و ژرف خود به دنبال مباحثی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و در ادامه نهضت تولید علم مبحث سبک زندگی اسلامی را به عنوان یک ضرورت در جامعه مطرح کرد.

استاد حوزه و دانشگاه نقش حوزه های علمیه و دانشگاهها را در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: این دو نهاد ماموریت دارند یک الگوی روشنی از سبک زندگی اسلامی در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان داشت: آنچه امروز در زندگی ما به عنوان سبک زندگی مطرح است در مورد ارتباط ما با خانواده، همسایه خود و خوراک، حرکات و فعالیتهای فردی و اجتماعی با سبک زندگی اسلامی سنخیت ندارد.

حسینی بوشهری افزود: متاسفانه بعد از گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مسائل هنوز تغییر نکرده و اصلاح نشده است.

وی سبک زندگی امروز را آمیخته ای از فرهنگ غربی، تحت تاثیر فضای قبل از انقلاب و مباحثی هم از سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه مسائلی مثل برگزاری نمازجمعه، مطالب دینی و اسلامی و نشر آن، نهضت عظیم قرآنی و کتابخوانی از مصادیق سبک زندگی اسلامی است که در کشور به آن توجه می شود.

پژوهشگر و کارشناس دینی تصریح کرد: بسیاری از اعمال و کردار ما با دین و سفارشات قرآن و اهل بیت سازگاری ندارد و متاثر از فرهنگ غرب و ناشی از تهاجم فرهنگی است.

وی افزود بسیاری از این موارد راهی برای نفوذ غرب است مثل ساخت و ساز و معماری که اکنون اسلامی نیست و با فرهنگ دینی ما تعارض دارد.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: باید یک نهضت عظیم علمی در کشور صورت بگیرد و اندیشمندان و پژوهشگران ما با اتکا به اعتقادات و باورهای خود فرهنگ دینی و اسلامی را در کشور پیاده کنند.

وی سبک زندگی را میوه باورهای اعتقادی دانست و گفت: ما یک سلسله باور و اعتقاد داریم دانش ما نسبت به این اعتقادات هم بالاست اما در عمل چیز دیگری را پیاده می کنیم و همین عدم تطابق اعتقادات و رفتار آفت است.

عضو خبرگان رهبری افزود: در قرآن به داشتن دین خالص تاکید شده است و معنای دین خالص علاوه بر اعتقادات رفتارها و اعمال ما هم هست.

وی بیان داشت: البته الگو برداری از سبک زندگی اسلامی پیامبر و ائمه اطهار چرخش ۱۸۰ درجه به ۱۴۰۰ سال پیش نیست بلکه این است که اصول و اعتقادات را طبق زندگی الان حفظ کرده و در عمل رفتار کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۷:۱۰

26 Jan 2020