۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۸۳۶۸
خبرهای تبلیغات اسلامی استان:

تغيير شرايط شرکت در انتخابات شوراي هيئات مذهبي/بانک اطلاعات تشکل هاي ديني کشور راه اندازي مي شود

معاون اداره کل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي از تغيير شرايط داوطلبان شرکت در چهارمين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي در برخي استان ها خبر داد.
تغيير شرايط شرکت در انتخابات شوراي هيئات مذهبي/بانک اطلاعات تشکل هاي ديني کشور راه اندازي مي شود
به گزارش جهان بین، حسام سيروس بیست و نهم مرداد در دومين نشست ستاد مرکزي انتخابات شوراي هيئات مذهبي چهارمحال و بختياري در شهرکرد گفت: براساس آيين نامه اين انتخابات برخي از شرايط داوطلبان براي شرکت در اين دوره شامل دارا بودن گواهي نامه دوره هاي آموزش مديريت مسئولين هيئات مذهبي و آسيب شناسي عزاداري و مدرک تحصيلي کارداني بوده و حداقل و حداکثر سن داوطلبان هم ۲۵ و ۶۰ در نظر گرفته شده است.

معاون اداره کل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي معاونت امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به درخواست برخي استان هاي کشور براي تغيير در شرايط داوطلبان انتخابات شوراي هيئات مذهبي، افزايش سن داوطلبان به ۶۵ سال و کاهش سطح تحصيلات از کارداني به ديپلم را مهمترين درخواست هيئات مذهبي استان ها براي برگزاري چهارمين دوره اين انتخابات برشمرد.

سيروس با بيان اينکه در تدوين آيين نامه چهارمين دوره ي انتخابات شوراي هيئات مذهبي و تعيين شرايط داوطلبان، ارتقاء سطح علمي اعضاء و افزايش کارآمدي اين شورا مدنظر بوده است، تصريح کرد: تغيير در شرايط داوطلبان تنها در صورتي که تعداد کانديداها در اين انتخابات در مراکز شهرستان ها کمتر از تعداد اعضاي اصلي و علي البدل شورا بوده و اين موضوع منجر به تعطيلي شوراي هيئات مذهبي در آن شهرستان شود، امکان پذير است.

وي يادآور شد: مديران کل تبليغات اسلامي استان ها مي توانند باتوجه به شرايط خاص اعلام شده براي تغيير در شرايط سني و مدرک تحصيلي داوطلبان در برخي شهرستان ها به آيين نامه دوره ي سوم انتخابات شوراي هيئات مذهبي مراجعه کنند.

سيروس با بيان اينکه چهارمين دوره انتخابات شوراهاي هيئات مذهبي سوم آبان امسال، هم زمان در سراسر کشور برگزار مي شود، افزود: نام نويسي از داوطلبان شرکت در اين انتخابات از بيست و سوم شهريور آغاز شده است.

وي مهلت نام نويسي از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراي هيئات مذهبي را سوم شهريور اعلام کرد و گفت: اعضاء شوراهاي هيئات مذهبي به مدت چهارسال مسئوليت هدايت امور و برنامه ريزي براي انجام فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي هيئات بر عهده مي گيرند.

سيروس، رصد اولويت هاي فرهنگي و مشكلات پيش روي هيئات مذهبي، استفاده بهينه از ظرفيت هاي دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي به منظور ارتقاء امور پشتيباني و حمايتي از هيئات، برنامه ريزي براي ارتقاء سطح آگاهي هاي مذهبي اعضاي هيئات مذهبي و بررسي آسيب ها و انحرافات مراسم مذهبي و ارائه راهكار براي کاهش آنها با بهره مندي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد را از جمله مأموريت ها و وظايف شوراهاي هيئات مذهبي دانست.

وي در پايان يادآور شد: آيين نامه چهارمين دوره انتخابات شوراي هيئات مذهبي کشور به منظور اطلاع و مطالعه مسئولين هيئات مذهبي در سامانه اطلاع رساني تشکل‌هاي ديني به نشاني tdm.ido.ir قرار گرفته است.



بانک اطلاعات تشکل هاي ديني کشور راه اندازي مي شود

معاون اداره کل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي از تکميل و راه اندازي بانک اطلاعات اين مجموعه در آينده اي نزديک خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبلغات اسلامي چهارمحال و بختياري، حسام سيروس بیست و نهم مرداد در نشست کارشناسان تشکل هاي ديني چهارمحال و بختياري در شهرکرد گفت: طراحي بانک اطلاعات تشکل هاي ديني کشور از دو سال گذشته آغاز شده است و با پايان يافتن برخي مراحل نرم افزاري، اين بانک به زودي با همکاري دفتر انفورماتيک و معاونت اداري مالي سازمان تبليغات اسلامي تکميل و راه اندازي مي شود.

معاون اداره کل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي معاونت امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي با بيان اينکه با راه اندازي اين بانک، اطلاعات تمامي تشکل هاي ديني شامل هيئات مذهبي، کانون هاي فرهنگي تبليغي و انجمن‌هاي اسلامي که در سراسر کشور در امر توسعه و ترويج فرهنگ ديني فعال هستند، به صورت جامع دسته بندي مي شود، افزود: در مراحل بعدي تکميل اين بانک، اطلاعات اقشار اثرگذار در حوزه فرهنگ ديني همچون مداحان اهل بيت و شاعران آييني جمع آوري و ارائه مي شود.

سيروس به شناسايي ۸۰ هزار هيئت مذهبي در کشور اشاره و تصريح کرد: نزديک به ۱۰ هزار کانون فرهنگي تبليغي و انجمن اسلامي هم در کشور در حال فعاليت هستند که اطلاعات تمامي اين تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي در مراحل مختلف و با زمانبندي مشخص در بانک اطلاعاتي قرار مي گيرد.

وي در ادامه تکميل اطلس فرهنگي استان ها را از ديگر اقدامات اداره کل تشکل هاي ديني و مراکز فرهنگي بيان کرد و افزود: دريافت و طبقه بندي اطلاعات لازم براي تکميل اين اطلس از ادارات تبليغات اسلامي استان ها و ديگر مراکز فرهنگي آغاز شده است.

سيروس بر تقويت و احياء انجمن هاي اسلامي به دليل ضرورت انجام فعاليت هاي ديني در ادارات، کارخانجات، محلات و اصناف تأکيد کرد و گفت: برنامه ريزي براي تشکيل شوراي عالي کانون هاي فرهنگي تبليغي و تخصصي کردن فعاليت هاي اين مراکز در حال انجام است.
مرجع : روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۰:۰۵

28 Dec 2019