۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۸۳۲۴
حجت الاسلام نبویان در شهرکرد:

امروز کسی به عنوان وزیر علوم معرفی شد که در دو فتنه ی بزرگ سیاسی کشور حضور داشته است

حجت الاسلام نبویان تذکر داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دوباره احساس خطر کردند که اکنون که ما در مقام ۱۷ علمی دنیا هستیم و در سال ۲۰۱۸ طبق آمار به مقام چهارم علمی دنیا می رسیم، پس زمانی استاد می تواند به کارهای علمی برسد که در حزب های سیاسی نباشد و امروز کسی را به عنوان وزیر علوم معرفی می کنند که در دو فتنه ی بزرگ سیاسی کشور حضور داشته است.
امروز کسی به عنوان وزیر علوم معرفی شد که در دو فتنه ی بزرگ سیاسی کشور حضور داشته است
به گزارش خیرنگار جهانبین نیوز از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نبویان در نشستی با دانش پژوهان طرح ولایت درخصوص مدرنیته گفت: مدرنیته دارای دو معنای اصطلاحی و لغوی است که معنای لغوی آن به معنای جدید و نو است اما معنای اصطلاحی آن متفاوت است.

وی افزود: معنای اصطلاحی یعنی آنچه که مورد اتفاق علمای آن رشته است مثل ماده که در رشته های مختلف به معناهای مختلفی است.

استاد طرح ولایت یادآور شد: همیشه در دو مقدمه ی استدلال و قیاس باید یک نقطه ی مشترک یا به اصطلاح منطقی حد وسط را داشته باشیم مانند واژه ی کریم که برای خداوند صفت و برای افراد دیگر اسم خاص است؛ لذا مغالطات لفطی خیلی رخ می دهد مانند کلماتی چون: آزادی، مدرن، اعتدال و ....

حجت الاسلام نبویان تصریح کرد: مدرن در لغت به معنای جدید اما آیا هرچه که جدید است در اصطلاح فیلسوفان و یا جامعه شناسان غرب به آن مدرن گفته می شود؟

وی با اشاره به موضوع همجنس بازی که از زمان حضرت لوط یعنی ۴هزار سال پیش وجود داشته است افزود: اکنون در دنیای غرب، سیاستمداران برای بدست گرفتن قدرت از همجنس بازی حمایت می کنند و این مسأله جزء مواردی است که مدرنیته از آن حمایت می کند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در زمان قوم حضرت لوط بیش از ۹۹ درصد از مردم همجنس باز بودند که گرفتار عذاب الهی شدند، آیا عذاب خداوند وقتی که بیشتر مردم خواهان همجنس بازی بوده اند مخالف دموکراسی بوده است ؟

حجت الاسلام نبویان بیان داشت: تمام دعوای ما با دنیا این است که دین با دموکراسی مخالف است و دموکراسی به معنای رأی اکثریت مردم نسبت به یک موضوع نیست؛ اما حرف اسلام، مردم سالاری دینی است یعنی حرف آخر را خداوند می زند؛ بر این اساس عمر یک باور یا اندیشه ربطی به مدرن یا غیر مدرن بودن آن اندیشه ندارد.

وی تأکید کرد: یک اندیشه می تواند مدرن باشد مانند همجنس بازی اما مربوط به ۴ هزار سال پیش باشد؛ اما یک اندیشه دیگر می تواند مدرن نباشد مثل اسلام اما مربوط به هزار سال پیش باشد.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: بر اساس تفکر غربی زمانی اندیشه مدرن است که سکولار باشد یعنی دین از سیاست جدا و مبنای آن اصالت دنیا و دنیا گرایی باشد و اگر کل دنیا را در یک دایره بگذارند، برخلاف رویکرد دینی که از یک سر به مبدا که همان خداوند است و از یک سر دیگر به معاد متصل می شود، رویکرد سکولار سعی در انقطاع دنیا از مبدا و مقصد دارد.

حجت الاسلام نبویان افزود: در رویکرد دینی همه چیزرا از یک سر به مبدا
یعنی خداوند و از یک سر به معاد وصل می کنیم و از نظر دینی بر اساس قرآن، خداوند علت به وجود آوردنده هر چیزی هست ولی در رویکرد سکولار دلایل علمی را عامل به وجود آمدن پدیده ها می دانند.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد دینی هیچ پدیده ای نداریم که خداوند در آن نقشی نداشته باشد و علت معلول را نگه می دارد که موجود باشد طبق دعای روز چهارشنبه خداوند مریضی می دهد و خودش شفا می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: غرب می گوید اندیشه وقتی مدرن است که سکولار است، یعنی یک قیچی دست می گیرد و از یک طرف رابطه با خدا و از یک طرف رابطه با معاد را قطع می کند یعنی توجه به دنیا گرایی، یعنی در تحلیل و تفسیر هیچ پدیده ای حق به میان آمدن پای خدا و معاد نیست و دنیا را با خود دنیا تفسیر می کنند؛ دنیا در تفسیر خودش خود کفاست و نیازی به تفاسیر ماورای دنیا ندارد.

حجت الاسلام نبویان اذعان داشت: امروز دروس ما مدرن و سکولار است و در دروس فیزیک، شیمی، زیست و ... هیچگاه بر اساس دین و خداوند  به ما ارائه نمی شود و این مربوط به حوزه ی علوم طبیعی و انسانی است.

وی افزود: ما حتی یک رشته ی اسلامی در دانشگاه نداریم حتی درس معارف اسلامی که جایگاه خود را در دانشگاه ها ندارد و دانشجویان به خاطر نمره گرفتن و بالا رفتن معدل این دروس را می گذرانند و البته خبری از دروس معارف در دروس دیگر دانشگاهمان نیست، دروس معارف ما شده است مانند یکشنبه های کلیسا.

استاد طرح ولایت یادآور شد: چندین سال پیش رهبر در جمع نخبگان قم حضور یافت و شخصی گفت: اینکه می گویند مبانی علوم ما سکولار است اشتباه است و موضوع اصلی این است که ما نمی توانیم اینها را درست اجرا کنیم؛ اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جواب او گفت: من نظرم این نیست که مبانی علوم انسانی موجود در دانشگاه غیر مفید است بلکه نظرم این است که علوم انسانی موجود در دانشگاه مضر است چرا که مبانی آن غربی و ضد اسلام است.

حجت الاسلام نبویان افزود: خروجی های دانشگاه ما چه افرادی هستند؛ دانشجویان سکولار؛ بیش از ۹۵ درصد مدیران کلان و میانی کشور ما از خروجی های دانشگاه ها هستند و مدیران بر اساس آنچه که یاد گرفته اند تصمیم می گیرند و داشته های مدیران ما از دانشگاه هاست و آنچه که آنها در دانشگاه ها یاد گرفته اند دروس سکولار است.

وی تأکید کرد: تا دانشگاه را اسلامی نکنیم انقلاب اسلامی به اهداف خود نمی رسد چرا که کادر سازی و مدیرسازی کشور در دست دانشگاه هاست و برای این موضوع اوایل انقلاب دوسال در دانشگاه ها بسته شد تا انقلاب فرهنگی رخ بدهد و امام خمینی (ره) گفتند دانشگاه مبدا همه ی تحولات است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اندیشه ی مدرن یعنی یک «نه» بزرگ به خداوند، ۱۲۴ هزار پیامبر و کل ائمه علیهم السلام است و فقط به دنبال دنیا گرایی است و جهان
بینی دین شاخ به شاخ با جهان بینی سکولار است؛ یادمان باشد که دین با این موارد نمی سازد و ما مسلمان مدرن نداریم.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: پیام انقلاب اسلامی می گوید جامعه شناسی، روانشناسی،اقتصاد و ... را دین ما باید رقم بزند و دین در آن باید جاری باشد چون در دستاورد بشر احتمال خطا است و در دستاورد خداند احتمال خطا وجود ندارد.

وی افزود: آنها که دین را کنار گذاشتند، در محاسبات خود دچار اشتباه شدند؛ چرا که در مدرنیته عقلانیت راه ندارد و تئوری های علم روز به روز عوض می شوند و این یعنی اینکه ما نفهمیدیم و در علم دچار اشتباه شدیم.

استاد طرح ولایت ضمن طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا فرد سکولار لائیک هم هست گفت: لائیک به معنای ضد خداوند است اما فرد سکولار می تواند نماز هم بخواند اما خداوند را محدود به عالم بالا بداند و پندار او اینگونه است که جای خداوند در پدیده های مادی و دنیایی نیست.

حجت الاسلام نبویان گفت: مدرنیته دارای سه مؤلفه ی مهم است که سکولاریسم، اومانیسم و لیبرالیسم این سه مؤلفه را تشکیل می دهند که برخی از دوستان اصلاح طلب نظرشان این است که عقل بشر به کمال خود رسیده است پس نیازی به حضور دین نیست.

وی یادآور شد: شیوع وبا در سال ۸۴ فقط وزارت بهداشت را درگیر کرد اما اگر یک جامعه اسلامی باشد می فهمد که طبق روایات هرگاه زنای محصنه زیاد شود وبا نیز زیاد می شود.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند متعال فقط به سراغ جوامع اسلامی می آید مثلاً زلزله به خاطر گناه زیاد در جامعه است؛ اما امروز نمی توان این موضوعات را گفت؛ چرا که همه به دنبال راه حل های غیر علمی اند.

حجت الاسلام نبویان بیان داشت: ژاپن یک کشور پیشرفته و توسعه یافته است اما آمار خودکشی در ژاپن بیشترین میزان در کل جهان است و یا مصرف قرص های آرامبخش در آمریکا برابر کل جهان است؛ اینها به خاطر گناهان زیاد در جوامع است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید کسی که به دنبال دنیاست کامل آن را به او می دهیم اما این دنیا فانی است و دنیای بی نهایت دنیای آخرت است و اگر اختلاف و ناامیدی در میان مسلمانان به وجود نمی آمد خداوند آنقدر به کافران می داد که سقف خانه هایشان از نقره باشد.

استاد طرح ولایت تصریح کرد: امروز کشور توسعه یافته به چه کشوری می گویند و ما چه کشوری هستیم؟ یونسکو اعلام می کند رفاه و بهداشت عامل توسعه یافتگی یک کشور است؛ امروز جامعه ای توسعه یافته است که مشترکاتش با حیوانات بسیار زیاد شود.

حجت الاسلام نبویان افزود: چرا ملاک توسعه یافتگی دین نیست؟ طبق مدرنیته انسانی سعادتمند است که دارای خانه، همسر، مرکب و درآمد عالی می باشد و این انسان فرقی با حیوانات ندارد.

وی گفت: سوالی که بسیار مطرح می شود این است که علل عقب ماندگی کشور های اسلامی چیست؟ و این سوال از ریشه غلط است و این سوال
می خواهد به ما بقبولاند که کشورهای اسلامی عقب افتاده و ۵ کشور پیشرفته دنیا کشور های ۵+۱ و ژاپن هستند که اگر می خواهید پیشرفت کنید الگوهای شما باید آنها باشند.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: پیشرفت به چه معناست؟ یعنی نزدیک تر شدن به هدف و پیشرفت انسان در چیست؟ پیشرفت انسان در رسیدن به کمال الهی است و فرض کنید شخصی تکنولوژی را در مسیر خلاف جهت هدف به کار بگیرد، آیا او پیشرفت می کند؟

حجت الاسلام نبویان یادآور شد: اگر هدف انسان بدن و جسم او باشد پیشرفت او در جهت جسم اوست و فرقی با حیوانات ندارد، انسان جانشین خداوند است و باید هدفش در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: تمام ظلم هایی که در دنیا صورت می گیرد توسط همین ۸ کشور پیشرفته است، پس چرا به همه باوراندند که همین ۸ کشور پیشرفته ترین کشور ها هستندآنها دروغهای خودشان را بسیار زیبا مطرح می کنند که همه باور می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بر اساس نظر غرب علم و علوم تجربی دو دوره را طی کرده دوران سنت و دوران مدرن اما در دوران سنت، خدا بر اندیشه ها حاکم است لذا هدف علوم تجربی شناخت عالم به منظور کشف نظم پیشینیان عالم برای افزایش خداشناسی است.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به تفکر غرب گفت: علوم تجربی الان وارد دوران مدرن خود شده و پدر ساینس مدرن بیکن است که شهید مطهری در مورد او می گوید: بیکن خیانت بزرگی به اندیشه و علوم بشری کرده است؛ بیکن می گوید هدف علوم تجربی شناخت عالم برای تسلط بر عالم ماده و افزایش بهره بری از عالم ماده و پیشرفت است.

وی افزود: در میان علوم تجربی و علوم انسانی آن علمی که زودتر تسلط مادی به ما می دهد علوم تجربی است و از این رو بر اساس نظر غرب علوم تجربی بر علوم انسانی برتری یافته است.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: غرب می گوید تکنولوژی هم نه بلکه صنعت عامل پیشرفت است و جامعه ای پیشرفته است که علوم تجربی در آن پیشرفت کند و تکنولوژی گسترش یابد و صنعت قوی داشته باشد.

حجت الاسلام نبویان یادآور شد: ما برای بهره بری بیشتر از عالم مادی باید استفاده های خود را کثرت بدهیم و هر روز چیز جدیدی را به مردم معرفی کنیم.

وی بیان داشت: افزایش مصرف گرایی در میان مردم تا تولید بیشتر ما را بپذیرند و فرهنگ قناعت، صرفه جویی و ... از بین برود و همچنین استفاده از تبلیغات بیشتر و ورود زنان به عرصه ی تبلیغات؛ به گونه ای که زن ابزاری شده است برای پول درآوردن در جامعه و چقدر بدبختی ما زیاد است که این فرهنگ غرب در جامعه اسلامی ما نیز رواج پیدا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فیلم هایی که می سازند نقش اولشان یک زن است تا فروششان بیشتر شود و این بلا در کشور ما نیز به شدت زیاد شده است و زن ها چقدر ساده اند که این موارد را آزادی دانسته و به آن افتخار می کنند.

حجت الاسلام نبویان اذعان داشت: زن در نگاه اسلام چقدر ارزش دارد و در نگاه غرب چقدر خود فروخته است و امروز حتی در جامعه ی ما ملاک پول درآوردن بیشتر شده است از
کارگران ارزان قیمت که همان زنان هستند استفاده می کنند و زنان را با تبلیغات وارد بازار کار کردند.

وی افزود: مهمترین پارامتر در عالم خداوند است و خداوند در کره ی زمین را به عنوان خانه ی خود قرار داده است و حتماً باید شانه ی چپ مان را به سمت خانه ی کعبه قرار بدهیم و از حجر الاسود باید بچرخیم.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: علاوه بر طواف باید حجر اسماعیل و قبر یک خانم را نیز طواف کنی که آن قبر مادر اسماعیل و هاجر است و قبر یک خانم غیر معصوم به اندازه ی کعبه ارزش دارد حتی اشرف مخلوقات باید اگر می خواهد حجش قبول شود ادای این خانمی که بین صفا و مروه می رفته را دربیاورد این ارزش زن است و زن نباید خود را به صورت ابزاری در بیاورند که مردان لذت ببرند.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: اگر می خواهید رشد کنید باید دستور خدا را اجرا کنید و عبادات و تعهد و تقید مان برای خدا باشد؛ در فرهنگ غرب انسانیت فراموش شده است و بیکن می گوید: معرفت همان قدرت است.

وی یادآور شد: اینکه می گویند غربی ها به همدیگر دروغ نمی گویند قبول اما دروغ نگفتن آنها به خاطر این است که هیچ کس اطمینان ندارد که دیگری نیز به او دروغ نمی گوید و سر او را کلاه نمی گذارد و این صداقت به خاطر منافع خود شخص است نه به خاطر خدا.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: صداقت و عدالت وقتی ارزش دارد که در راستای اهداف انسانی انسان باشد وداشتن آنها کمال نهایی بشر نیست بلکه کمال متوسط هستند؛ اگر قرار است راست بگوییم که بهتر به شهوات خود برسیم دیگر این صداقت نیست.

حجت الاسلام نبویان افزود: غربیان امروز حقوقی  برای خود قائل شده اند که ارزش انسانی ندارد مانند: حق سقط جنین و از بین بردن دیگر افراد برای راحتی و آرامش خود؛ این درحالی است که قرآن می فرماید فرزندان خود را از باب نداری رزق و روزی نکشید، ما روزی شان را می دهیم.

وی گفت: اصلاً چرا رابطه ی جنسی اینقدر آزاد است که فرزندان نامشروع زیادی به وجود بیاید که مجبور به سقط بچه شوند؟ آیا اینها انسانیت و نماد توسعه است؟

استاد طرح ولایت اذعان داشت: اوتانازی روشی است که فرزندان پدران و مادران خود را به دست پزشکان می دهند تا آنها را بکشند چرا که نگهداری آنها مقرون به صرفه نیست و اهمیت اصلی برای آنها پول است.

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد: مهمترین جا در کشور دانشگاه است و وقتی دانشگاه می خواهد اسلامی شود، باید ۴ بعد رعایت شود: متون باید اسلامی شود، اساتید باید فکرشان فکر اسلامی باشد، دانشجویان باید به سمت اسلامی شدن با حضور در طرح ها پیش بروند و در نهایت باید سازو کارها، ظواهر و قوانین در دانشگاه ها باید اسلامی شود.

وی افزود: وزیری معرفی شد که دقیقاً
روی این ۴ مورد دست گذاشته است؛ وزیر علوم به لحاظ سیاسی در فتنه ها بود و هم در فتنه دستگیر شده است و نمی دانیم چرا فتنه گر را به عنوان وزیر معرفی می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده برای اینکه اساتید با مسائل اسلامی آشنا شوند باید دوره هایی را بگذرانند و برای ارتقاء بهتر است اساتید بروند ۱ هفته هم با مفاهیم اسلامی آشنا شوند، البته اساتید با میل و رغبت و با خواسته ی خود در این دوره ها حاضر می شوند؛ دقیقاً آقای میلی منفرد دست گذاشته است روی این موضوع و می داند که نباید دانشگاه اسلامی شود.

حجت الاسلام نبویان با اشاره به نامه ی ۷۱۸ اساتید اصلاح طلب کشور به آقای روحانی که یکی از این اساتید آقای میلی منفرد است، یادآور شد: آقای میلی منفرد مفاهیم این نامه را نیز در برنامه های خود آورده است و این در صحبت های او مبنی بر اینکه اساتید دانشگاه باید حرمت داشته باشند و شأن و شخصیت آنها حفظ شود و اجبار اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها  به شرکت در کلاس های ارشادی و عقیدتی خلاف شأن و جایگاه آنها بوده و تعجب آور تر اینکه در آئین نامه ارتقاء به عنوان یک الزام آورده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روسای دانشگاه بسیار تأثیر گذار بر روی محیط دانشگاه هستند، این رؤسا را شورای انقلاب فرهنگی انتخاب می کند اما آقای میلی منفرد اعلام کرد که رؤسای دانشگاه باید انتخاباتی و با نظر اساتید هر دانشگاه انتخاب شوند و ما دانشگاهی را می خواهیم که  فضای فرهنگی آن در اختیار صاحبان اصلی آن یعنی استادان و دانشجویان قرار گیرد و شاهد تزریق افراد غیر عالم و نامتجانس با دانشجویان در دانشگاه نباشیم.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: این سؤال از آقای روحانی پرسیده می شود که آیا این موارد ذکر شده نماد اعتدال است؟ امروز بسیاری از دختران نمی خواهند با جنس مخالف در یک کلاس باشند و امروز طرح اصلی همان تفکیک جنسیتی در دانشگاه هاست و اگر بخواهند با این طرح مخالفت کنند باید آگاه باشیم.

حجت الاسلام نبویان تذکر داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دوباره احساس خطر کردند که اکنون که ما در مقام ۱۷ علمی دنیا هستیم و در سال ۲۰۱۸ طبق آمار به مقام چهارم علمی دنیا می رسیم. پس زمانی استاد می تواند به کارهای علمی برسد که در حزب های سیاسی نباشد و امروز کسی را به عنوان وزیر علوم معرفی می کنند که در دو فتنه ی بزرگ سیاسی کشور حضور داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه ی کنونی دانشجویان در دانشگاه چیست؟ به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: حرکت مجاهدت علمی کشور آغاز شده و نباید از دور بیفتد و برای دانشجو افتخار نیست که تحت تأثیر جریان های سیاسی کم اهمیت قرار بگیرد.








ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۳:۵۸

6 Jan 2020