۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۸۳۰۰
تولیدمستندی دیگر از شبکه جهان بین

مراحل ساخت بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه به صورت مستند در آمد

مستند اجرای مراحل ساخت بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه در چهار محال و بختیاری پایان یافت .
مراحل ساخت بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه  به صورت مستند در آمد
به گزارش خبرنگار جهان بین، در این مستند با عنوان «کوه به کوه می رسد» بخشی از توانمندی مهندسان ایرانی در ساخت و نصب بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه به تصویر کشیده شده است .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهار محال و بختیاری گفت : در این مستند ۳۰ دقیقه ای ، گرافیک رایانه ای و انیمشین ۲ سال عــزم و تلاش خستگی ناپذیر کارگران بومی منطقه برای ساخت و نصب پل زیر قوسی رودخانه کارون ، همگام با تجارب و تخصص مهندسان ایرانی در آفرینش این سازه با شکوه و عظیم به تصویر کشیده شده است.
حجت الله رحیم زاده افزود : تهیه کننده و کارگردان مستند" کوه به کوه می رسد" امرالله محمودی ، نویسنده و پژوهشگر این مجموعه کبری تاجی ، تصویر برداران امرالله
محمودی و محمد قلی پور هستند و تدوینگری آن را مهدی قاسم نژاد انجام داده
است .
بازیگر این مستند یزدان کیانی ، گرافیک رایانه ای: جواد عبدالله زاده ، انیماتور: لیلا وفادار و گویندگی آن را وحید علیدادی برعهده دارند.
شریان ترددی محور ایذه - شهرکرد با آبگیری سد کارون (سه) به زیرآب رفت و ساخت بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه به عنوان مسیر ارتباطی جایگزین انجام شد. دو سر عرشه بزرگترین پل زیرقوسی خاورمیانه دو تونل به نام های کتولاو کرستان است.
خیز قوس پل حدود ۶۷ متر ، دهانه اصلی ۳۰۰ متر ؛ طول عرشه ۳۸۰ متر و عرض آن۱۱ و هشت دهم متر ، دارای ۲ باند سواره رو و ۲ پیاده رو در طرفین است. ارتفاع این پل عظیم از کف دره ۲۵۰ متر و فاصله آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری ۷۲متر است .
برای ساخت این پل سه هزار و ۷۵۰ تن سازه فلزی استفاده شده و عرشه آن تمام فلزی است.
بیش از۲۰۰ متخصص ایرانی مراحل ساختمانی و بخش های مهندسی ؛ طراحی و ساخت این پل را انجام دادند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۲:۵۳

28 Dec 2019