۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۸۲۹۰
در هشتمین روز از طرح مبانی اعتقادی در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام دکتر رفیعی: صداقت، مسولیت پذیری و عفاف از اصول تربیت به سبک اسلامی است

حجت الاسلام دکتر رفیعی، اندیشمند مسائل تربیتی گفت: تربیت اساس زندگی است صداقت، مسولیت پذیری و عفاف از اصول مهم سبک زندگی اسلامی است است.
حجت الاسلام دکتر رفیعی: صداقت، مسولیت پذیری و عفاف از اصول تربیت به سبک اسلامی است
به گزارش خبرنگار جهان بین، همزمان با هشتمین روز از برگزاری طرح مبانی اعتقادی در استان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی شب سه شنبه 29 مرداددر جمع مردم در مصلی امام خمینی (ره)شهرکردگفت: سبک زندگی اسلامی  نه دستوری است نه لحظه ای و آنی که  در این صورت باید فرهنگ سازی شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی به معنای ایجاد زمینه اخلاقی در یک جامعه است افزود: اصل صداقت، مسولیت پذیری و عفاف از کلیدی ترین مسائل در سبک زندگی است.
رفیعی با اشاره به این که عفاف به معنای خویشتن داری و با حیا بودن است بیان داشت:در اندیشه اسلامی سه نوع عفاف وجود دارد که شامل عفاف جنسی، گفتاری و مالی است.
این اندیشمند مسائل اجتماعی و تربیتی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در چند جا از سه الگوی عفاف یاد می کند و آنها کسی نیستند جزحضرت یوسف، حضرت مریم و دختر حضرت شعیب که الگوی بسیار مناسبی برای جامعه اسلامی به حساب می آیند.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: دلیل برهانی قرآن برای حفظ و اهمیت به حجاب، آرامش انسان و نبود آزار از جانب اشخاص دیگر است.
وی حفظ حریم خانواده و عدم تخریب اجتماع به خصوص جوانان جامعه را از آثار حفظ حجاب دانست و ادامه داد:جلوگیری از عوامل تحریک آمیز و داشتن تقوا دو عامل اصلی کنترل غریزه سرکش است.
رفیعی گفت: متاسفانه فرهنگ گفتاری در میان جامعه ما کم شده استدر همین خصوص قرآن می فرماید: با همدیگر محکم ، پاکیزه و پسندیده صحبت کنید
وی فحش و ناسزاگویی را آفت گفتار برشمرد و افزود: پیامبراکرم (ص) فرموده اند وای به حال کسی که برادر و خواهر خود را مورد ناسزا قرار دهد که در این صورتخداوند متعال  برکت را از رزقش کم کرده، او را به حال خود رها می کند و کسب معیشت و روزی را برایش تنگ و سخت می نماید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۶:۴۲

28 Dec 2019