۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۸۱۲۲
حجت الاسلام دهنوی:

امروز جوامع غربی به سمت برخی از اررش های اسلامی در امر ازدواج روی آورده اند

حجت الاسلام دهنوی اذعان داشت: برخلاف اینکه جوامع غربی کم کم به سمت برخی از ارزش های اسلام گرایش پیدا می کنند، برخی از جوانان امروز ما با ورود به مرحله اول ازدواج آمریکایی یعنی دوست یابی، از این نوع ازدواج الگو گرفته اند.
امروز جوامع غربی به سمت برخی از اررش های اسلامی در امر ازدواج روی آورده اند

به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام دهنوی 23 مرداد ماه در دانشگاه شهرکرد به تشریخ سبک ازدواج ایرانی، اسلامی پرداخت و گفت: در کل جهان، ساختار فرهنگی جوامع با یکدیگر تفاوت دارد و از این رو ازدواج در جوامع مختلف نیز با یکدیگر کتفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید مراقب باشنذ تا وارد ازدواج هایی به سبک اروپائی یا آمریکایی نشوند؛ چرا که این ازدواج ها در فرهنگ اسلامی ما بسیار ناپسند و آسیب های جبران ناپذیری را دارد.

استاد مشاوره در حوزه ضمن توصیف ازدواج دو جوان در آمریکا گفت: مرحله ی اول در ازدواج های آمریکایی و اروپایی دوست شدن است که در این مرحله دو فرد نسبت به هم شناخت پیدا می کنند و گاهی تا 5 سال این مرحله طول می کشد و این مرحله به صورت علنی و آشکار می باشد.

حجت الاسلام دهنوی افزود: مرحله ی دوم در این کشور ها نامزد شدن است که این مرحله توسط خود افراد انجام می گیرد و خانواده ها اطلاعی از این موضوع ندارند؛ چرا که جایگاهی برای خانواده مشخص نشده است و خانواده ها در امور فرزندان دخالتی ندارند.

وی یادآور شد: تا 15 سال قبل در کشور های اروپایی، پس از دوران نامزدی جوانان وارد کلیسا می شدند و به طور شرعی و رسمی با یکدیگر ازدواج می کردند؛ اما از 15 سال قبل تا کنون پس از مرحله ی نامزدی، دوران هم خانه شدن برای جوانان فرا می رسد و بدون رسمیت با یکدیگر ازدواج می کنند.

سخنران برجسته ی کشوری تصریح کرد: در غرب بسیاری از ازدواج ها رسمی و شرعی نیست؛ چرا که فشارهای افراطی فمنیست، مانع از زیر بار رفتن مردان برای ازدواج شرعی شده است.

حجت الاسلام دهنوی به مرحله ی آخر رابطه ی جوانان غرب اشاره کرد و بیان داشت: عده ای تا آخر عمر به عنوان هم خانه با یکدیگر زندگی می کنند و عده ای دیگر پس از گذشت 6 یا 7 سال برای گرفتن تسهیلات متأهلی وارد ازدواج شرعی و قانونی می شوند.

وی اذعان داشت: برخلاف اینکه جوامع غربی کم کم به سمت برخی از ارزش های اسلام گرایش پیدا می کنند، برخی از جوانان امروز ما با ورود به مرحله اول ازدواج آمریکایی یعنی دوست یابی، از این نوع ازدواج الگو گرفته اند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در رابطه های دوستی مشکلی برای دختران آمریکایی پیش نخواهد آمد؛ چرا که فرهنگ آمریکایی با فرهنگ ایرانی، اسلامی متفاوت است؛ اما چون در اسلام دوشیزگی یک ارزش است، دختران جوان نباید وارد دوستی های قبل از ازدواج بشوند.

حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: این دوستی ها آسیب های جبران ناپذیری دارد که می توان به کم شدن عاطفه ها پس از وصال، سوء ظن و بدگمانی های دوطرف نسبت به هم پس از ازدواج و کور و کر شدن و از دست دادن قدرت تصمیم گیری در این رابطه ها اشاره کرد.

وی تأکید کرد: حضور دختر و پسر در کنار هم موجب آسیب های زیادی می شود؛ چرا که وقتی یک دختر و پسر در کنار هم قرار می گیرند به طور ناخودآگاه میزان ترشح نورآدرنالین در بدن افزایش می یابد و این هورمون موجب ایجاد حالت های خلسه و منگی می شود که در این حالات دیگر اراده ی انسان دست خودش نیست.

استاد مشاوره با اشاره به تحقیقات خانم شیبلی هاید اذعان داشت: از تحقیقات انجام شده میان دختران و پسرانی که با یکدیگر ارتباط دارند مشخص شده است که بیش از 80 درصد دختران که رابطه شان قطع شده است دچار افسردگی شدید شده اند.

حجت الاسلام دهنوی افزود: بیش از 80درصد از پسرانی که رابطه شان را با دختران قطع کرده اند، از رابطه ی خود اظهار لذت و خوشحالی کرده اند و این به خاطر ان است که خانم ها عشق ورز هستند اما آقایان در رابطه خود با دختران به دنبال عشق بازی می باشند.

وی یادآور شد: یک دختر با هزار آرزو با یک پسر ارتباط برقرار می کند؛ اما یک پسر با یک آرزو که آن هم عشق بازی است، با هزار دختر ارتباط می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: والدین پس از مشاهده ارتباط فرزندشان با جنس مخالف نباید به صورت چکشی عمل کنند یا خود را به غفلت بزنند و یا اینکه پرده های حرمت و حیا را بشکنند.

حجت الاسلام دهنوی افزود: بهترین راه حل در این صورت در ابتدا آوردن نشانه ها و قرائنی به صورت غیر مستقیم برای فرزند است که او را در خوف و رجا قرار بدهد و پس از قطع رابطه از دور و به صورت نامحسوس او را کنترل کنند.

وی گفت: در صورت ادامه ی رابطه، باید با فرزند خود ارتباط صمیمانه برقرار کنید و احساسات او را تحریک کرده و در نهایت با محبت زیاد او را از این کار شرمنده کنید.

استاد مشاوره تأکید کرد: قسمت به معنای این است که مراحل ازدواج تا جائی پیش می رود و سپس به هم می خورد و به ازدواج منجر نمی شود و در این صورت باید خود را به خدا واگذار کنید؛ پرا که او از آینده شما اطلاع دارد و ارداه ی ما در طول اراده ی خداوند است.

در ادامه ی برنامه به سوالات حاضران پاسخ داد و به برخی نکات همسر و فرزند داری اشاره کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۸:۵۲

6 Jan 2020