۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۸۰۹۹
آیت الله سید احمد خاتمی در دانشگاه شهرکرد:

فتنه گران امین نظام اسلامی و شایسته وزارتخانه نیستند/مصداق اعتدال فقط امام خامنه ای است

آیت الله سید احمد خاتمی دقایقی پیش در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: فتنه باید محکوم شود، فتنه گران را امین نظام اسلامی و شایسته وزارتخانه نمی دانم/مصداق اعتدال فقط امام خامنه ای است.
فتنه گران امین نظام اسلامی  و شایسته وزارتخانه نیستند/مصداق اعتدال فقط امام خامنه ای است
به گزارش خبرنگار جهان بین،آیت الله سید احمد خاتمی در دومین روز طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید گفت: حفظ حریم و شخصیت افراد توصیه من به دولت جدید است عزل کردن افراد کار سختی نیست اما حفظ آبروی افراد سخت است اگر قرار شد کسی از منصبی برداشته شود اول به او تذکر داده شود و اگر نقاط ضعف برطرف نشد با برخورد خوب او را در جایگاه مناسب دیگری نصب کنید.
وی افزود: فتنه
باید محکوم شود، فتنه گران را امین نظام اسلامی  و شایسته وزارتخانه نمی دانم.
عضو هیئت رئیسه مجمع خبرگان رهبری بیان داشت:  اگر فتنه گران اظهار ندامت کنند، آغوش نظام برای بازگشت آنان باز است.
آیت اله سید احمد خاتمی خاطرنشان کرد: باید تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشیم و به شعارهایی که می دهیم عمل کنیم و مشکل جامعه ما این است که شعارهای زیبا می دهیم اما عمل نمی کنیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: مصداق اعتدال، امام خامنه ای و مواضع ایشان است، باید مراقب باشیم که معیار، ولایت است و روسای جمهور، مجلس و قوه قضائیه باید همراه باشند و در
صورت همراه بودن با ولایت، معتدل هستند و مواضع مقام معظم رهبری فصل الخطاب همه اختلاف سلیقه هاست.
آیت الله سید احمد خاتمی همزمان با برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی کشوری در دانشگاه شهرکرد چنین بیان کرد: سبک زندگی دینی در عرصه های مختلف موضوع مورد بحث است که به نظر می رسد در عرصه سیاسی از مباحث مهم روز است.
خاتمی با اشاره به دوران اهل بیت علیهم السلام گفت: در زمان ائمه اطهار هم سلایق مختلف وجود داشته که ایشان به تناسب سلایق و استعدادها از وجودشان استفاده می کردند و دوران امام صادق(ع) دوران اوج مدیریت ذوقها و سلایق بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت سلایق بحران را به فرصت تبدیل می کند اظهار داشت: مقام معظم رهبری هیچگاه معتقد به تک صدایی در جامعه نبوده و هیچگاه با فضای بسته وممنوعیت
از نقد موافق نبودند.

امام جمعه موقت تهران مدیریت کشور با مدیریت عالی مقام معظم رهبری را دارای ظرفیت استفاده از سلایق و افکار و ذوقهای مختلف دانست و گفت: باید مراقب بود که اختلاف سلیقه منجر به تفرقه نشود چرا که قرآن تفرقه را بلایی مثل بلاهای زمینی و زلزله می داند.

وی افزود: البته اختلاف سلیقه نباید همراه با خودشیفتگی باشد چرا که خود شیفتگی فردی و حزبی منجر به تفرقه میشود وباید در اختلاف سلایق از اهانت و تخربیب شخصیت ها که ویروس تفرقه را می پراکند خودداری کرد.

خاتمی با انتقاد از فضای برخی رسانه ها گفت:نقدی که در فضای برخی از سایت ها و رسانه های مکتوب دیده میشود غیر دینی است و به جای نقد گفته ها نقد افراد رواج دارد.

وی اهانت به دین و مقدسات، زیر پا گذاشتن حقوق دیگران و اشاعه فحشا و گناه را از آفات اختلاف سلیقه خارج از حدود قانون دانست و تصریح کرد: به بهانه اختلاف سلیقه نمی
توان خروج از امام عادل داشت که مصداق بارز آن را در فتنه ۸۸ شاهد بودیم.

خاتمی ابراز امیدواری کرد همه با تکلیف مداری و برنامه ریزی به وظایف خود عمل کنند و وظیفه ما عمل به وظیفه و تکلیف است و نتیجه با خداست.

وی گفت: امام صادق(ع) حکومت نداشت اما حاکمیت داشت و در این رابطه نیز فقیه بزرگی می فرماید: اگر کسی فلسفه نداند به عمق معارف اهل بیت نمی رسد، و مدیریت کنونی کشور دقیقا ظرفیت سلایق مختلف و ذوق های مختلف و افکار مختلف را در بر دارد.

وی افزود : باید مراقب بود که اختلاف سلیقه تبدیل به تفرقه نشود این که اختلاف سلیقه نباید همراه با خود شیفتگی شود یعنی: برای من، محور من باشم و یا حزب من و گروه من نباشد، اگر همراه با خود شیفتگی شد تفرقه انگیزمی شود.

وی اظهار کرد: باید در اختلاف سلیقه ها بشدت از اهانت و فحش و تخریب شخصیت یکدیگر دوری کنیم، چون این ها ویروس
تفرقه را می آورد مانند این که اگر کسی بگوید با آشتی با غرب مشکلات ما حل می شود باید گفت:این حرف درستی نیست، مانند زمانی که ما در حالت آشتی با غرب بودیم و زمان گل و بلبل برای امریکایی ها بود بوش ما را محور شرارت خواند و یا اینکه مشکلات هسته ای ما در همان زمانی که با امریکا خوب بودیم بوجود آمد، درهمین مورد می شود به کسی که این حرف ها را می زند وطن فروش نامید ولی با صحبت کردن به شیوه دوم تهمت به شخص زده شده است و این صحبت ها دعوا زااست.

آیت اله سید احمد خاتمی درپایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مرزهای اختلاف سلیقه این است که به بهانه های اختلاف سلیقه خروج بر امام عادل نمایند که خروج از امام عادل مرز اختلاف سلیقه است، یعنی شورش علیه امام و حمله به پایگاه بسیج و مسجد و مردم و روز عاشورا را به میدان جنگ تبدیل کردن و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادن.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۸:۰۱

31 Dec 2019