۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۷۸۶۳
رصد هلال ماه درچهارمحال

احتمال روئیت هلال روزچهارشنبه ضعیف است

پیش بینی می شودروزجمعه عید سعید فطر باشد
انجمن رصد دکتر حسابی شهرکرد، پنج شنبه برای استهلال ماه اعزام می شوند.
احتمال روئیت هلال روزچهارشنبه ضعیف است
 عضو هیئت مدیره انجمن رصد دکتر حسابی در شهرکرد با اشاره به استهلال ماه شوال گفت: اعضای انجمن پنج شنبه برای استهلال ماه اعزام می شوند.

هاجر توکلی، عضو هیئت مدیره انجمن در گفتگو با خبرنگار جهانبین در شهرکرد از استهلال ماه های قمری توسط تیم های استهلال این انجمن خبر داد و گفت: استهلال ماه شوال به منظور اعلام عید سعید فطر توسط گروه استهلال انجمن همه سال انجام می شود. امسال امکان رؤیت ماه درچهارشنبه این هفته بسیار ضعیف است و این گروه پنج شنبه اعزام می شوند. البته تعدادی از افراد انجمن روز چهارشنبه برای رؤیت هلال ماه درمحل تپه نورالشهداء مستقر می‌شوند و گزارش‌های رصدی را اعلام می‌دارند.

وی افزود: گروه استهلال انجمن دکتر حسابی برای رصد ماه شوال در روز پنج شنبه به امامزاده سورشجان اعزام خواهند شد که با مشاهده ماه مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

توکلی با اشاره به اینکه علاوه بر استهلال ماه مسائل نرم افزاری و مربوط به ماه و ستارگان نیز در پیش بینی ها موثر است، تصریح کرد: 30 روزه بودن ماه مبارک رمضان امسال احتمال دارد و بر اساس این پیش بینی ها روز جمعه روز عید فطر و روز اول ماه شوال است.

وی با اشاره به اینکه افرادی علاقمند برای استهلال ماه شوال هستند، یادآورشد: علاقمندان جهت شرکت در تیم استهلال رویت هلال ماه شوال و رصدی که در روز پنج شنبه انجام خواهد گرفت می توانند به دفتر انجمن مراجعه و ثبت نام نمایند.

توکلی ادامه داد: انجمن رصد دکتر حسابی دوره های آموزشی و رصد ماه در ایام مختلف سال دارد که علاقمندان به رصد ماه می توانند شرکت نمایند.

مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۳:۰۹

17 Jan 2020