۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۷۶۹۵

هم اکنون بیش از نه هزار خیر از ایتام استان چهارمحال وبختیاری حمایت می کنند

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: هم اکنون دو هزار و 540 یتیم زیر پوشش اين نهادهستند و از کمک های 9 هزار و 636 نفر حامی برخوردارند.

ابوالقاسم رستگاردر گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود:بیشترین تعداد یتیم در استان 530 نفر در شهرستان لردگان است. ایتام استان از طریق 40 درصد ازحامیان درون استانی و 60 درصد حامیان برون استانی حمایت می شوند.
وي گفت: سرانه دریافت هر یتیم هم اكنون 70 هزار تومان است و با توجه به دهک بندی 1000نفر یتیم دارای حد اقل دریافتی یا فاقد حامی هستند که به زودي برای رفع مشکل آنان اقدام می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به انتخاب شعار (هرخانواده هم استانی یک حامی) در ماه مبارک رمضان امسال گفت:هدف از طرح این شعار افزایش حامیان درون استانی است.
رستگار در خصوص شرایط حمایت از ایتام گفت: افراد خير كه بخواهند اقدام به حمايت از ايتام كنند بايد یا به دفاتركميته امداد امام خميني (ره)مراجعه و شناسنامه و شماره حساب یتیم را دریافت کنند و یادر پایگاه هایی که در شب های قدر ایجاد خواهیم کرد مراجعه و نام نویسی کنند.
وي گفت :هر خانواده مي تواند به مدت یک سال یتیم را تحت حمایت خود قرار دهد.
مدیر کل کمیته امداد استان يادآور شد : ميانگين مبلغ كمك هر خير در کشور هزار تومان است اما حامیان می توانند مبالغ بیشتر را هم انتخاب کنند .
وی با اشاره به رده های سنی ایتام مورد حمایت گفت: نهاد بیشتر ایتام زیر 18 سال را زیر پوشش قرار میدهد این درحالی است که هزار و 50 یتیم بالای 18 سال به لحاظ داشتن شرایط خاص/ مشمول حمایت کمیته امداد هستند که از ان جمله می توان به دختران دانشجو، خانه دار و یا دخترانی که به سن ازدواج نرسیده اند اشاره کرد.
رستگار افزود:استان چهارمحال وبختیاری با آمار 9 هزار و 636 نفر حامی با توجه به ایتام کشور جایگاه خوبی از نظر جذب حامی دارد به طوريكه هم اكنون رتبه 12 کشور را دارد.
وي گفت:بيشتر حاميان ايتام بعد از رفع مشکلات معیشتی ایتام ، طرحی برای آنها دارند با عنوان طرح آتیه که بتوانند بعد از رفع مشکلات معیشتی، آینده تحصیل و ازدواج ایتام را هم رقم بزنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۲:۲۰

6 Jan 2020