۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۷۴۹۰

سناتور آمریکایی به دنبال صدور مجوز جنگ با ایران

در حالی که دولت اوباما و کنگره در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران دچار اختلاف هستند و مقامات فعلی و پیشین آمریکایی در نامه‌هایی به باراک اوباما به کارگیری دیپلماسی در ایران را خواستار شده‌اند، یک سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرده است اگر شرایط درباره برنامه هسته‌یی ایران تغییری نکند برای صدور مجوز جنگ با ایران قطعنامه‌ای را در کنگره به گردش در خواهد آورد.
سناتور آمریکایی به دنبال صدور مجوز جنگ با ایران
به گزارش جهان بین نیوز، پایگاه اینترنتی "آتلانتیک وایر" گزارش داد که سناتور لیندسی گراهام روز سه‌شنبه گفته است اگر رابطه آمریکا و ایران تا پایان تابستان بهبود نیابد، از کنگره درخواست صدور مجوز برای جنگ با ایران را خواهد کرد.

این گزارش حاکی است: این ایده احمقانه‌ای است، زیرا مطمئنا هرگز انجام نخواهد شد و احتمالا خدعه‌ای برای پیروزی مجدد او در انتخابات است.

این سناتور جمهوری‌خواه اهل ایالت کارولینای جنوبی در کنفرانسی در حضور اعضای "مسیحیان متحد هوادار اسراییل" گفت: اگر چیزی در ایران تغییر نکند، در سپتامبر یا اکتبر، من قطعنامه‌ای را به گردش درخواهم آورد که اجازه توسل به نیروی نظامی برای پیگشیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌یی را می دهد.

این در حالی است که تا کنون هیچ مدرکی که نشان دهد ایران به دنبال سلاح هسته‌یی بوده یا هست پیدا نشده است و به علاوه جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن نیات هسته‌یی خود تاکید و اعلام کرده است که سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

بنا بر گزارش آتلانتیک وایر، گراهام ادامه داد: تنها راه متقاعد کردن ایران به توقف برنامه هسته‌یی آنها این است که به روشنی بیان شود ما آن را از بین خواهیم برد.

در این گزارش آمده است: اتخاذ یک موضع سرسختانه در قبال ایران در حال حاضر ایده‌ای بسیار بد به نظر می‌رسد، اما گراهام هم این موضوع را می‌داند. این طرح قانونی که راه به هیچ کجا نخواهد برد، فقط در راستای تداوم کار او در سال ۲۰۱۴ است. او با این کار می تواند بگوید که برای امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش زیادی انجام داده است و اگر دموکرات‌ها جلوی او را نگرفته بودند، این کار را انجام می‌داد.

بنا بر گزارش "تینک پراگرس"، گراهام سال گذشته نیز مجوز جنگ را درخواست کرده و آن را «آخرین کارت در وضعیتی بسیار خطرناک» خوانده بود.

این در حالی است که کارشناسان و مقامات عالی رتبه پیشین آمریکایی هشدار داده‌اند که افزایش فشار و لفاظی علیه ایران به ویژه بعد از آنکه ایرانی‌ها میانه روترین کاندیدا را در انتخابات اخیر برگزیدند، اقدامی غیر سازنده خواهد بود.

گراهام از سال ۲۰۱۰ تاکنون اظهاراتی جنگ طلبانه را در رابطه با ایران مطرح کرده است. اما با توجه به اینکه بیشتر همکارانش با دادن مجوز جنگ با ایران مخالفند، او برای جلب حمایت از قطعنامه‌اش با دشواری زیادی روبرو خواهد بود.
مرجع : خبرگزاری ايسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۰۳

21 Jan 2020