۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۷۴۷۴

شهدای ما در این امتحان نمره قابل قبولی گرفتند

images545  حجت الاسلام خرمی استاد و اندیشمند حوزه علمیه ، در یادواره شهدای روستای منجرمویی اظهار داشت: یکی از وظایف بسیار مهمی که نسل کنونی ما، مسئولین نظام و همه اقشار، أعم از، روحانی و غیر روحانی، بازاری و کشاورز دارند و باید به عنوان یک وظیفه به آن نگاه کنند این است که یاد و خاطره‌ی شهدا را برای همیشه زنده نگه دارند.

 به گزارش جهانبین، حجت الاسلام و المسلمین خرمی گفت: احترام و تکریم نسبت به خانواده‌ی آنها، جانبازان عزیز، آنها که در هشت سال دوران دفاع مقدس درخشیدند و جان خود را با خدای تبارک و تعالی معامله کردند و به برکت آن مجاهدت‌ها انقلاب شکوهمند ما تا این زمان استمرار پیدا کرده و إن شاء الله با الهام از همین شهدا، با الهام از امام شهدا، با الهام از وصیت‌نامه‌های این شهدای عزیز ما بتوانیم این خط نورانی و مقدس را با قوّت بیشتر ادامه دهیم.

وی افزود، شهدا همچون چراغ فروزان بر تارک عرش می درخشند و فرا روی رهروان مسیر هدایت و عبودیت الهی و پیروان امامت و ولایت برای عبور از گردنه های تاریک جهل و کمین گاه های دشمنان و فتنه گران و فریبکاران، پرتو افشانی می کنند.

حاج آقای خرمی با بیان این که امتحان به «امر به ولایت» و امتحان به «نفس به ولایت» تفاوت دارد، گفت: امتحان به امر ولایت امتحان عمل به دستورات الهی است که شهدای ما در این امتحان نمره قابل قبولی گرفتند و اصولا تا کسی که در این جا قبول نشود، به مقام شهادت نخواهد رسید.

وی خاطرنشان ساخت: امتحان به امر ولایت همین دستوراتی است که عنوان می شود؛ برای مثال به ما عنوان می شود که جهاد در راه خدا کرده، از مال خود برای خدا بگذرید و ...؛ اما گاهی به جای امر به ولایت به نفس ولایت امتحان می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین خرمی خاطرنشان کرد: بعد از آن که کسی در امتحان به امر ولایت موفق شد، به امتحان نفس به ولایت وارد می شود، کما این که حضرت ابراهیم(ع) این گونه بود.

وی گفت: برای رسیدن به مقام کمال این نفس ولایت است که شرط است؛ حضرت ابراهیم(ع) در امتحانات مختلف امر ولایت امتحان شد و البته در تمام آن ها قبول، و پس از آن امتحان به نفس ولایت شد.

وی افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی جامعه مسلمان ایرانی این مهم را درک کرد و فهمید که مسیر صحیح این است و با حرکات خود نشان دادند که پای این راه صحیح می ایستند و شاهد این مدعای ما شهیدانی است که در سال های جنگ برای دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خرمی تأکید کرد: شهدای ما هم به امر ولایت و هم به نفس ولایت امتحان شدند و البته قبول، تا به این درجه و مرتبه رسیدند.

 

 

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۲:۴۱

29 Dec 2019