۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۷۲۸۵
بیمه، هزینه ی بسیار ناچیزی از برخی داروها را می دهد

رنج نبود دارو، دغدغه ای مضاعف بر تامین هزینه های درمانی

شهروندان شهرکردی از نبود برخی داروها، افزایش قیمت و کم بودن حق بیمه در قبال دارو گلایه مندند.
رنج نبود دارو، دغدغه ای مضاعف بر تامین هزینه های درمانی
خبرنگار جهانبین نیوز با گذر از خیابان های شهرکرد با ازدحام و شلوغی یکی از داروخانه های این شهر روبروشد.یکی از شهروندان شهرکردی در گفت و گو با وی از کمبود دارو در استان گلایه  داشت.
وی در ادامه افزود: برخی از داروهای که بیمار به آن نیاز اساسی دارد در داوخانه ها موجود نیست این در حالی است که اگر داروخانه ای داروی مورد نیاز بیمار را داشته باشد به تعداد کافی در اختیار بیمار قرار نمی دهد.
یکی دیگر از شهروندان در داروخانه خاطر نشان شد: ما برای تهیه دارو علاوه بر استان خودمان به استان ها دیگر نیز مراجعه می کنیم و این باعث رنج است که آن ها هم شرایطی مثل استان ما دارند.
وی گفت: اگر بیماران به این داروها دسترسی پیدا نکنند ممکن است دچار تشدید بیماری شوند.
دیگری تاکید کرد: بر روی برخی از این داروها نشان ساخت ایران را زده است و زمانی که از مسول داروخانه سوال میشود که این ساخت خود ایران است ولی چرا در کشور دچار کمبود است، جواب می دهد که ایران هنوز به فناوری تهیه مواد اولیه این دارو نرسیده و تحریم باعث شده که بیماران با سختی داروهای خود را پیدا کنند.
این شهروند قیمت های بالای داروها را یکی دیگر از مشکلات بیماران دانست و گفت: قیمت داروهایی که بیماران خاص استفاده می کنند گاهی اوقات به بسته ای 19میلیون تومان هم می رسد که بیمه هزینه ناچیز آن را پرداخت می کند  این در حالی است که بیماران علاوه بر بیماری، نگران تامین هزینه های درمان هستند و بیشتر اوقات در صورت عدم تهیه این هزینه، بیمار معالجه نمی شود و پایان ناگواری برای آن رقم می خورد.
خریدار دیگر در پایان با اشاره به شعارهای مسولین گفت: اگر نمی توانید کار کنند مردم را امیدوار نکنند و شعارهای بی قید و شرط ندهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۷:۱۵

29 Dec 2019