۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۷۲۷۵
نماینده مردم لردگان در مجلس از نزدیک پیگیری کند:

باز هم مشکل آب آشامیدنی، این بار در روستای ابواسحاق لردگان

باز هم مشکل آب آشامیدنی، این بار در روستای ابواسحاق لردگان

\"A0467313\"چند روزیست که مشکل آب آشامیدنی روستای ابواسحاق(باساقی) به یک معضل جدی تبدیل شده است.

اما مشکل از کجاست؟ و چرا سال های گذشته چنین مشکلی  با این شدت بوجود نیامده است؟

                                                         

 به گزارش جهانبین، یکی از مشکلات اصلی این موضوع ،مسئله برق است و ظاهرا شاخه برقی که از شهرستان سمیرم برق منطقه را تامین می کرده است از سوی شبکه برق سمیرم قطع شده است و این موجب افت پتانسیل در شبکه برق فلارد و در پی آن از کار افتادن چاه های آب کشاورزان فلارد و از جمله نیم سوز شدن و از کارافتادن پمپ انتقال آب به ابواسحاق (باساقی)شده است .حال شما فرض کنید ما به فرض محال  آب زاینده رود را روی اصفهانی ها  قطع کنیم ، ببینید چه قشقرقی در مجلس به پا خواهند کرد،اما آنها هروقت بخواهند برقشان را روی ما قطع می کنند بدون اینکه آه از نهاد هیچ کداممان بلند شود.

این ها همه در حالیست که یکی از سدهای بزرگ خاورمیانه به نام کارون 4در شهرستان ما قرار دارد و چون محروم از صنعت هستیم باید از برق این سد هم محروم باشیم!! در فلان استان یا استان ها  با برق حاصل از این سد سودهای آنچنانی به جیب می زنند ،اما ما باید آب با ph اسیدی بنوشیم و طبیعتا تا چند سال دیگر زندگی  را روی دوا ودرمان معده و روده و...بگذاریم.

چرا باید اینگونه باشد؟متاسفانه در کشور ما همانطور که خدمات پس از فروش وجود ندارد ،خدمات پس از اجرای طراح ها هم  همین گونه اند و تا زمانی که یک طرح به طور کامل ویران نشود هیچ اقدامی جهت احیای آن  صورت نمی گیرد.

به عنوان نمونه همین پمپ انتقال آب ابواسحاق(باساقی)سال گذشته خریداری نصب شده است ،اما امسال از کار افتاده است،چرا؟چون تمهیدات لازم جهت رویارویی با مسئله افت پتانسل اندیشده نشده است.اگر به طور کلی تر به طرح انتقال آب به روستا بنگریم به این واقعیت می رسیم که این طرح اصلا کارشناسی شده نیست!! لوله آبی که  قسمتی از مسیرش در کوهستان و روی زمین است  تا چند سال می تواند دوام آورد؟پمپ انتقال آب که حداقل باید تا اختلاف ارتفاع  500متری پمپاژ کند یا باید توان الکتریکی بسیاربالایی  داشته باشد یا در مسیرش ایستگاه تقویت فشار داشته باشد،ضمن اینکه زیر ساخت های لازم مانند تامین برق مورد نیاز از قبل آماده شده باشد.

از نماینده محترم شهرستان خواهان پی گیری جدی این مساله هستیم ،چون جوابی که به مردم داده می شود بازیچه ای بیش نیست ،اداره برق اداره آب را مقصر می داند و اداره آب هم اداره برق را و متاسفانه هیچ کس مسئولیت این مشکل را به عهده نمی گیرد.

روستای ابواسحاق از توابع شهرستان لردگان و در 50 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۰:۲۷

31 Dec 2019