۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۷۲۱۲
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

90 منزل مسکونی معلولان چهارمحال و بختیاری مناسب‌سازی شد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته 90 منزل مسکونی معلولان این استان مناسب‌سازی شد.
90 منزل مسکونی معلولان چهارمحال و بختیاری مناسب‌سازی شد


به گزارش خبرنگارجهانبین نیوز، حسین سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ما ۲۵ تیرماه هر سال روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

وی افزود: تا پیش از پیروزى انقلاب اسلامى تشکیلات متمرکزى براى ارائه خدمات بهزیستى وجود نداشت و خدمات نسبتاً مشابهى به صورت پراکنده توسط دستگاه‌هاى مختلف ارائه می‌شد اما پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى سازمان بهزیستى کشور در 24 خرداد ماه ۱۳۵۹ براساس مصوبه شوراى عالى انقلاب اسلامى تشکیل شد.

سعیدی، تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی را از مهمترین اهداف این سازمان دانست و گفت: کانون اصلى فعالیت‌ها و برنامه‌هاى سازمان بهزیستى، پیشگیرى از فروپاشى زندگى افراد و خانواده‌هایى است که به علت مشکلات اقتصادى و ناهنجاری‌هاى اجتماعى و فرهنگى دچار آسیب‌پذیرى و ناتوانى‌هاى مختلف شده‌اند و یا از معلولیت‌هاى جسمى و روانى رنج مى‌برند.

وی با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی، تصریح کرد: این سازمان در راستای رسیدن به اهداف خود با اتخاذ تدابیر لازم و حمایت‌های گوناگون از کودکان نیازمند، عرضه خدمات توانبخشی به معلولان جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، معتادان و ناسازگاران اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی با توجه به حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی و تکیه بر همیاری مردم نیکوکار و سایر طبقات دلسوز کشور تلاش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، افتتاح استخر مزرعه امام علی(ع) در بادامستان بهزیستی را از مهمترین برنامه‌های اجرایی این هفته برشمرد و گفت: برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی برنامه‌های این سازمان، افتتاح اداره پذیرش و تحول اداری در این اداره‌کل، تشریح برنامه‌های این سازمان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و افتتاح چند مرکز خصوصی از دیگر این برنامه‌هاست.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار معلول و مددجو در استان تحت پوشش این سازمان است، افزود: در همین راستا 2 هزار و 496 خانوار از خدمات این سازمان در استان بهره‌مند می‎شوند.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 200 خانوار نیز توانمند شده و از دایره حمایتی این سازمان خارج شده است.

سعیدی، تعدادی موسسات خیریه این استان را 5 موسسه اعلام کرد و گفت: همچنین 4 مرکز غیردولتی نیز در این راستا فعال است.

وی همچنین تعداد سالمندان این استان را 68 هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 265 نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین  22 مرکز معلول ذهنی فعال در استان به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‎دهند.

سعیدی از مناسب‌سازی 90 منزل مسکونی مددجویان این سازمان طی سال گذشته خبر داد و گفت: امور مربوط به ایاب و ذهاب معلولان نیز در قالب یک هزار و 10 کمک هزینه سوخت پیگیری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۰:۳۸

31 Jan 2020