رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در فضای مجازی به شدت نیازمند تولید محتوا فاخر هستیم، گفت: آنچه امروز سپاه پاسداران و بسیج به آن پرداخته، استفاده از ظرفیت عظیم تولید محتوای دیجیتال بسیج است.
اکبر ایازی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: پیرامون فضای مجازی و اهمیت آن سخن بسیار است اما امروزه با نگاهی که مقام معظم رهبری به این موضوع دارند، حتی نام فضای مجازی نیز در حال کم رنگ شدن است و در یک فضای واقعی در عرصه دیجیتال قرار گرفتیم.
وی با تاکید بر اینکه در فضای مجازی به شدت نیازمند تولید محتوا فاخر هستیم، افزود: اینکه فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است را زیاد شنیدیم که هم میتواند نقاط مثبت و هم منفی داشته باشد اما آنچه امروز سپاه پاسداران و بسیج به آن پرداخته، استفاده از ظرفیت عظیمی است که از آن برای رسیدن به آرمانها، ارزشها و مبانی اعتقادی استفاده میکند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج میتواند در تولید محتوی فاخر بسیار تاثیرگذار باشد.
ایازی عنوان کرد: اگر نگاه جامعی به موضوع تولید محتوی در فضای مجازی داشته باشیم میبینیم این مسئله نسبت به ایجاد زیرساختها مقدم است.
وی خاطرنشان کرد: هدف از مسئله تولید محتوا که در دستور کار مجموعه بسیج و سپاه پاسداران قرار گرفته است، ابتدا توجه به نیاز خانوادهها است و این بسیار بجا و تاثیرگذار است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: پس میتوان ثابت کرد که زیرساختها مقدم بر تولید محتوی در نهادی چون خانواده نیستند.
ایازی بیان کرد: بعد از نهاد خانواده فرزندان در فضای آموزشی مدارس و دانشگاهها قرار میگیرند، در این مرحله است که به تدریج اهمیت زیرساختها مشخص میشود.
وی تاکید کرد: یک رویدادی شکل میگیرد و استعدادهای درخشان از بین جوانان و نوجوانان شناسایی میشود و این آغاز کار مجموعه سپاه و بسیج به عنوان متولی برگزاری رویداد است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: بعد از آن باید این استعدادهایی که شناسایی شدند در جامعهای که به نوعی از موضوع نبود اشتغال رنج میبرد، مورد استفاده قرار گیرد، این سرآغاز استفاده از ظرفیتی است که مبتنی بر علم روز و فناوری نوین است.
ایازی افزود: اینکه استعداد جوانها و نوجوانهایی که در رویداد تولید محتوا دیجیتال بسیج شرکت میکنند، را میتوان به مرحلهای سوق داد که هدف مدنظر است، اقدام مناسبی است، چراکه در غیر این صورت قطعا با حجمه عظیمی که دشمن در عرصه فضای مجازی و دیجیتال آورده است، جذب مسیر غیر مناسب خواهد شد و افرادی دیگر از آن ظرفیت بعضا برای ضربه به کشور استفاده خواهند کرد.
وی ادامه داد: تولید محتوا که از آن صحبت میشود باید ویژگیهای خاصی داشته باشد، یعنی اینگونه نباشد که هر محتویی که تولید میشود بتواند اثرگذار باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد عنوان کرد: اولین ویژگی محتوا تولید شده در رویداد تولید محتوا دیجیتال باید به گونهای باشد که برای مخاطب آسان و قابل فهم باشد، از طرفی دیگر محتوا باید به راحتی اشتراکگذاری شود و نکته سوم اینکه بتواند با اهداف نهایی، آرمانها و ارزشهای مدنظر تطابق داشته باشد تا در کنار تولید محتوا بتواند پیوستها فرهنگی، اجتماعی، هنری و... را نیز انتقال دهد.
ایازی خاطرنشان کرد: ششمین رویداد تولید محتوا دیجیتال که قرار است به همت بسیج و سپاه پاسداران برگزار شود دقیقا مواردی که ذکر شد در آن دیده شده است و جوانان روشن، آگاه، باسواد و پرانرژی در این عرصه در حال فعالیت هستند که قطعا همت جمعی دستگاهها را میطلبد که پای کار این جوانان بوده و حمایت عملی از آنان داشته باشند.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری درخصوص مباحث تولید محتوی و نیازی که در این زمینه حس میشود، تاکیدات بسیاری داشتند، از همین رو ایشان به صراحت در شورای عالی فضای مجازی فرمودند: « دستگاه تولید محتوی را تقویت کنید، ما به این مسئله احتیاج داریم».
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بیان کرد: مقام معظم رهبری این مهم را به همه مسئولان و مدیران میگوید، پس بدانیم که ایشان از دهه 70 تا به امروز بر این موضوع تاکید دارند، این یعنی حدود 20 سال است که درخصوص تولید محتوا در فضای دیجیتال مشکل داریم و خلاهای زیادی در این زمینه و موارد قانونی آن وجود دارد.
ایازی تاکید کرد: همین الان اگر سوال شود که مسئولیت فضای مجازی و نظارت بر آن برعهده چه کسی است، نمیتوان متولی اصلی را یافت، این به نمایندگان مجلس و قانونگذاران بازمیگردد که بتوانند یک نگاه جامع به این موضوع داشته باشند و قانون تاثیرگذاری را به تصویب برسانند.