۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۹۰۲۸
دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی:

جایگاه تئاتر بین مردم کمرنگ شده است

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: در استان چهارمحال و بختیاری به علت‌های زیادی متأسفانه تئاتر تا حدودی جایگاه خود را از دست داده و به نوعی تماشاگران استقبال چندانی از این هنر والا نمی‌کنند
جایگاه تئاتر بین مردم کمرنگ شده است
سید رحیم موسویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های بلوغ فکری و تمدنی هر جامعه‌ای داشتن سالن‌های تئاتر و زنده بودن چراغ صحنه تئاتر آن جامعه است.

وی تصریح کرد: در استان ما به علت‌های زیادی متأسفانه تئاتر تا حدودی جایگاه خود را از دست داده و به نوعی تماشاگران استقبال چندانی از این هنر والا نمی‌کنند و این چراغ پرنور هدایت تبدیل به کور سویی شده، جشنواره تئاتر استانی که از زیر مجموعه‌های جشنواره تئاتر فجر است ضمن اینکه گرامی خواهد داشت انقلاب اسلامی ایران را بهانه‌ای خواهد بود تا ارتباط مردم با هنر والای تئاتر عمیق‌تر شود و تئاتر در استان‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

موسویان درباره تأثیر جشنواره تئاتر استانی بر روی کیفیت تئاتر در استان‌ها افزود: برای تأثیر جشنواره تئاتر استانی بر روی کیفیت تئاتر در استان باید ببینم ما چه نگاهی به جشنواره تئاتر داریم اگر نگاهمان برگزار شدن جشنواره صرف یک رویداد هنری باشد و باری به هر جهت باشد با هر کیفیتی، باید بگویم خیر هیچ تأثیری بر کیفیت تئاتر نخواهد گذاشت.ولی اگر نگاه هنری و دلسوزانه باشد در یک بستر مدیریت هنری، آنوقت تأثیرات مثبتش را بر کیفیت تئاترهای آینده استان و در جشنواره شاهد خواهیم بود.

دبیر سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی با اشاره به اینکه در اخبار بعدی مبلغ ورودی نمایش‌های راه یافته به این رویداد را اعلام خواهد کرد گفت: امسال تلاش داریم حمایت از گروه‌های جشنواره را نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کنیم و تلاش من به عنوان دبیر این رویداد رشد در مبلغ ورودی به آثار راه یافته به این جشنواره است.

موسویان در پاسخ به این پرسش یکی از شرایط حضور در جشنواره تئاتر استانی اجرای عموم آثار قبل از برگزاری جشنواره تئاتر است و امسال بسیاری از آثار هنوز اجرای عموم نرفته اند گفت: انجمن‌های نمایش سیاست گذاری و برنامه ریزی اجراهای عموم را به عهده دارند ولی متأسفانه انتخابات اخیر انجمن نمایش استان دیر اتفاق افتاد و در اجراهای نمایش‌ها خلل ایجاد شد انشالله سعی بر آن است همه تئاترهای شرکت کننده در جشنواره امسال به نوبت بعد از برگزاری جشنواره اجرای عموم داشته باشند.

وی درباره انتخاب هیأت بازبین و داوران این رویداد هنری گفت: برای هیأت بازبین سیاست بر این است که از جوانان مستعد و کار بلد که امتحان خود را بخوبی پس داده اند و تاکنون یا دیده نشده اند و یا کمتر دیده شده اند استفاده شود. ولی برای داوری جشنواره از اساتید استانی و خارج از استان که تاکنون در استان داوری نکرده اند استفاده خواهد شد. این راه باز است باید همه اساتید در زمره داوری دیده شوند اینکه فقط تعدادی محدود را در این دایره قرار دهیم به هیچ وجه شایسته نیست. در این جشنواره تلاش داریم از بیشتر هنرمندان حرفه‌ای تئاتر استان استفاده کنیم.

موسویان درباره نقش انجمن هنرهای نمایشی در جشنواره سی ششم گفت: قطعاً انجمن هنرهای نمایشی در شکل گیری، سیاستگزاری و برگزاری جشنواره تئاتر استانی نقش فعال داشته و خواهد داشت. اگر ما انجمن هنرهای نمایشی استان را شامل همه هنرمندان تئاتر استان بدانیم که تعداد آنها از ۲۰۰ نفر هم فراتر می‌باشند باید بگویم بله کار به دست پر توان بچه‌های تئاتر ی و هنری استان انجام خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی تعداد آثار شرکت کننده در این رویداد را ۲۲ اثر صحنه‌ای و ۱۰ اثر خیابانی عنوان کرد و افزود: بازبینی آثار جشنواره از ۷ تا ۱۰ آبان ماه برگزار خواهد شد و جشنواره استانی نیز از ۱۷ تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳ در شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۴۳:۲۵

23 Oct 2024