۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۵۸۹۳۱
از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

انتشار فراخوان همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فراخوان سومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌ استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) از سوی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
انتشار فراخوان همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
احسان قائدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: فراخوان سومین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش‌ استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) با هدف ایجاد زمینه‌ رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در چهارمحال و بختیاری منتشر شده است.

وی افزود: این همایش به صورت همزمان در سراسر استان‌های کشور در دی ماه 1403 برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اهداف اصلی این رویداد را فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر استان، ارائه‌ راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقاء کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی در مساجد استان مطرح کرد.

قائدی درباره شرایط حضور گروه‌ها هنری مساجد در این رویداد گفت: تمامی گروه‌های تئاتر مسجدی با ارائه‌ معرفی‌نامه از سوی هیئت امنای مسجد یا امام جماعت مساجد می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند و کارگردان‌های گروه‌ها پس از مراجعه به حوزه هنری استان نسبت به تکمیل فرم شرکت در رویداد اقدام نمایند.

وی یاد آور شد: گروه‌های نمایشی می‌توانند از متون تهیه شده حوزه هنری تحت عنوان «نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد» جهت تولید استفاده کنند و چنانچه قصد دارند از متون یاد شده استفاده نکند طرح یا متن نمایش خود را برای تأیید به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

به گفته رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری رویداد و همایش در دو مرحله «اجراهای محله‌ای (در محلات شهر و روستا)» و «همایش استانی» برگزار خواهد شد و هیات انتخاب این رویداد با حضور در مساجد استان در اجراهای محله‌ای 10 اثر را برای همایش استانی انتخاب و در دی ماه 1403 همایش استانی را برگزار خواهد کرد.

 وی یاد آور شد: به تمامی گروه‌های راه‌یافته به مرحله‌ استانی جهت هر اجرا در همایش استانی، مبلغی بین 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

قائدی عنوان کرد: هیأت انتخاب همایش استانی در مجموع بین 2 تا 3 اثر را به عنوان آثار برگزیده‌ استان به دبیرخانه‌ ستاد مرکزی رویدادها جهت شرکت در شانزدهمین جشنواره سراسری بچه‌های مسجد معرفی می‌نماید.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نمایش‌ها باید تک‌جنسیتی بوده و قابل اجرا در مسجد و یا محوطه‌ وابسته به مسجد باشند و مدت زمان نمایش‌ها باید حداقل 15 دقیقه و حداکثر 25 دقیقه باشد.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 15 آبان 1403 با مراجعه به حوزه هنری چهارمحال و بختیاری واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی کوچه 52 با تکمیل فرم ثبت نام در این رویداد هنری شرکت نمایند.

قائدی تاکید کرد: متقاضیان برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با  شماره تماس 09921986591 دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد تماس حاصل نمایید.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۱۱:۰۷

16 Oct 2024