۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۵۸۸۹۵
رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد:

کارخانه بازیافت در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: اعضای شورای شهر شهرکرد با درخواست شهرداری برای دریافت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کارخانه بازیافت مرکز استان موافقت کردند.
کارخانه بازیافت در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»،  مصطفی حیدری در سیصد‌و‌یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: براساس شرایط مزایده، ۵۰ درصد قیمت بُرج‌های دوقلو این شهر به‌صورت نقد و بقیه به‌طور قسطی در ۶ ماه «به‌طور اقساط ماهانه مساوی از زمان اعلام برنده» پرداخت می‌شود.
 
وی بیان داشت: ساخت طرح برج‌های دوقلو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و اکنون تعیین‌تکلیف نهایی این طرح مطالبه برخی از شهروندان است.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد یادآور شد: طرح برج دوقلوی شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع در ۲۶ طبقه اجرایی شد، که واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه بود.
 
وی افزود: طرح برج‌های دوقلو با هدف رونق شهر، رونق کسب و کار، شکل دادن به نمای زیبای شهری و نمادی از توسعه شهرکرد بنا نهاده شد.
 
حیدری گفت: اعضای این شورا با درخواست شهرداری برای دریافت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کارخانه بازیافت مرکز استان موافقت کردند که این تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۲۳ درصد است که ۹ درصد سود آن را شهرداری و ۱۴ درصد را سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت می‌کند.
 
شهرداری شهرکرد با دریافت این مبلغ تسهیلات کارخانه بازیافت مرکز چهارمحال و بختیاری را تکمیل، تجهیز، استانداردسازی و راه‌اندازی می‌کند.
 
رییس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: روزانه ۱۵۰ تن زباله شامل ۱۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن سایر زباله‌ها در شهرکرد تولید و جمع‌آوری می‌شود و براساس کارهای مطالعاتی انجام شده ۲۰ درصد زباله‌های خانگی سطح شهر قابل بازیافت هستند.
 
حیدری همچنین به موافقت اعضای شورای اسلامی شهرکرد با نتیجه مناقصه و اعلام برنده مناقصه احداث تقاطع غیرهم‌سطح آیت‌الله کاشانی – آیت‌الله طالقانی اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح به‌زودی آغاز و در مدت ۹ ماه با یک‌هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال اعتبار ساخته می‌شود.
 
وی گفت: در هفته گذشته جلسه با مالکان قریه شهرکرد برگزار و برای انتقال و اجرای عملیات خطوط لوله پساب به‌منظور آبیاری فضای‌سبز شهری مرکز چهارمحال و بختیاری توافق شد.
 
حیدری تاکید کرد: همچنین نشست هم‌اندیشی با مالکان زمین‌های ادامه بلوار آیت‌الله کاشانی شرقی شهرکرد با هدف اتصال این بلوار به کنارگذر شمالی مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار و توافق‌هایی انجام شد.

انتهای خبر/۵۳۰ ب 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۰۲:۳۰

13 Oct 2024