۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۵۸۸۷۴
امام جمعه لردگان؛

دفاع از دین خدا وظیفه همه ماست

امام جمعه لردگان گفت: برای یاری دین خدا همه وظیفه دارند، وقتی فرمان جهاد تبیین ولی صادر شده وقتی دشمنان و گرگهایی بی عفتی کمین کرده‌اند برای دریدن ذهن طاهر جوان و نوجوان ما ، پس همه وظیفه دارند.
دفاع از دین خدا وظیفه همه ماست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز » ، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی محمدی امام جمعه شهرستان لردگان ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: وفات حضرت معصومه سلام الله علیها وجود نازنین این دختر کریمه آنقدر برای شیعه مهم و تاریخ ساز بود که امام صادق از قبل از ولادت پدر گرامیشان امام کاظم نوید ولادت ایشان را داده بودند.
 
وی افزود : به جد میتوان حضرت معصومه سلام الله علیها را مثل عمه جانشان زینب کبری سلام الله علیها و مثل مادرشان حضرت زهرا علمدار جهاد تبیین نامید ، عزیزان این یک درس است ، جایی که دین خدا نیاز به یاری دارد ، جایی که ولی خدا نیاز به یاری دارد ، نشستن جایز نیست همه وظیفه دارند ، نمیشود بگویی من یک دخترم من یک زنم، من یک مرد هستم ولی امکانات ندارم ، من در منطقه محروم هستم خیر!!!
 
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: برای یاری دین خدا همه وظیفه دارند زن و مرد و کوچک و بزرگ ، وقتی فرمان جهاد تبیین ولی صادر شده وقتی دشمنان و گرگهایی بی عفتی کمین کرده اند برای دریدن ذهن طاهر جوان و نوجوان ما همه وظیفه دارند ، شما اقتدار ایران اسلامی را ببینید ، همه قلدرها و کشورهای باصطلاح توسعه یافته عالم برای ما خط و نشان کشیدند ایران با اقتدار هیمنه پوشالی آنها را فروریخت و عملیات وعده صادق را انجام داد بعد تهدید کردند.
 
خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به نماز جمعه تاریخی به امامت مقام معظم رهبری گفت: رهبر فرزانه و بصیر و حکیم ما با حضور مقتدرانه شون تمام این تهدیدها را خنثی کرد و حماسه ای بزرگتر از حادثه وعده صادق رخ داد چند میلیون آدم آمدند در کمال امنیت در جنگی ترین شرایط به امام خود اقتدا کردند.
 
وی افزود: ما در شرایطی به این اقتدار رسیدیم که در تمام سطوح تحریم بودیم، کشورهای باصطلاح توسعه یافته از بیش از 100 سال پیش 150 سال پیش در حال توسعه صنایع دفاعی و نظامی خود بودند ، ما 100 سال دیرتر شروع کردیم اما امروز چه نقطه ای هستیم امروز ابرقدرت کیست؟ این نسل که خاری و خفت را ندیده و ندیده که در همین کشور یک زمانی شخص اول مملکت باید از سفیر انگلیس یا آمریکا برای گوش دادن به رادیو فلان کشور اجازه میگرفت ، ندیده که در همین کشور جرات جسارت به سگ افسر آمریکایی را نداشتی یا اگر یک آمریکایی شاه این مملکت را کتک میزد حق جلوگیری ندارند ، ندیده که در همین آبادان محله بریم مقابل باشگاه زده شده بود ورود ایرانی و سگ ممنوع و بی شک نسلی که این حقارتها را ندیده خیلی برایش افتخار نیست
 
حجت الاسلام محمدی تصریح کرد:  ما از آن حقارت به این نقطه از عزت و صلابت رسیده ایم ، این به برکت انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی جوانان ما در نیروهای نظامی خب این تبیین است، تکمیل این تبیین چیست؟ اینکه بگوییم و بدانیم هرجایی انقلابی عمل کردیم موفق شدیم، هرجایی هم دلبسته به غرب شدیم، چشممان به مذاکره و لبخند دیگران بود ، مدیران غیر انقلابی گذاشتیم عقب ماندیم.
 
وی اظهار داشت: امروز قدرت موشکی ما مایه اقتدار و عزت است اما صنعت خودروسازی ما مایه خجالت ، فرماندهان نظامی و امنیتی ما باعث آبرو و سیستم اقتصادی باعث شرم ، ما در مسئله امنیت و اقتدار نظامی به مردم اعتماد کردیم و مردمی کردیم موفق شدیم اما در مسئله اقتصاد دولتی کردیم و به دولتها تکیه کردیم ، خب این تبیین است، این درس است.
 
خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به مسئله آرامستان جدید لردگان گفت: مسئله آرامستان هم قصه شرعی است هم 20 سال هست لاینحل مانده ، امام جمعه محترم قبلی پیگیری ولی نتیجه نگرفته بود ، عزیزی از دنیا رفت قرار شد در همان مکانی که عده ای هزینه کرده بودند دفن شود شهردار محترم تماس گرفت گفتند 10 روز فرصت بدی، خب بنده براساس قول ایشون عرض کردم 2 هفت اما اتفاقی نیوفتاد نه اینکه مسئولان شهرستان دنبال نکردند خیر انصافا شهردار محترم پیگیری کردند.
 
دولت میگوید من زمین اختصاص دادم، عده ای میگویند این عرفی تعلق به ما دارد مردم راضی نیستند، از سویی جمعی از مردم و یک طایفه خودجوش زمینی راکه آنهم متعلق به دولت هست فقط بخاطر اینکه عرفا عده ای مدعی بودند پول دادند و خریداری کرده اند که دولت اجازه نمیدهد.
 
وی افزود : جناب آقای دکتر حیدری معاون محترم استاندار تماس گرفتند و گفتند بازهم صبر کنید ما این هفته قول میدهیم و در شهرستان حاضر و پیگیری میکنیم که تشکر میکنم حقیقتا پیگیر هستند و منتظرشون هستیم ، اما عزیزان با فرض آنکه دولت هم با آن زمین خریداری شده موافقت کند بازهم مسئله آرامستان لردگان حل نخواهد شد ، چرا؟ چون بقیه طوایف و بقیه فامیلها حتی محلات الحاقی هم باید به نتیجه برسند
 
حجت‌الاسلام محمدی در پایان گفت: لردگان دیگر  لردگان 30 سال پیش نیست ، شهری است با جمعیت زیاد و رفت و آمد بالا ، باید مسئله را حل کرد آنهم توسط خود مردم با حضور و همدلی همه فامیلها ، فردا ان شالله جلسه ای با حضور معتمدین و متنفذین همه فامیلها و عزیزان اگر همدلی و وحدت نباشد نمیشود مسائل را حل کرد ، شما برسانید از همین جا دعوت میکنم از همه طوایف دور هم با وحدت ان شالله مسئله را به نتیجه برسانیم ، اگر هم خود مردم نخواهند و خدایی ناکرده با لجاجت و اختلاف باشد گره ها روز به روز بیشتر خواهد شد.
 
انتهای خبر / 630 ل
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۷:۵۳:۱۵

11 Oct 2024