۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
کد مطلب : ۵۸۷۳۲
همسر شهید عباسی:

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده منتقل شود

همسر شهید عباسی گفت: دفاع مقدس یک میراث ارزشمند می باشد که باید به نسل‌های آینده منتقل شود؛ پاسداشت این میراث یعنی پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی، حفظ استقلال کشور است.
ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده منتقل شود
پروانه ترکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: شهید منصور عباسی متولد سال 1336 در شهرکرد می باشد، شهید از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در دهم آذرماه سال ۱۳۹۶ در سوریه به دفاع از حرم اهل بیت پرداخت و توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسید.
 
 ترکی با اشاره به خواب شهید عباسی خاطرنشان کرد: شهید عباسی خوابی دید که زندگیش متحول شد و تصمیم گرفت به سوریه برود.
 
وی با اشاره به خاطرات شهید گفت: شهید عباسی عکسی که برای گذرنامه خود گرفته بود را در کنار عکس بردار شهیدش قرار داد و گفت اگر روزی شهید شدم این عکس را استفاده کنید و من یاد صحبت های مادر همسرم افتادم که این حرف را آیت الله عباسی نیز به مادرش برای رفتن به جبهه زده بود.
 
همسر شهید عباسی افزود: آیت الله عباسی برادر شهید منصور عباسی بود که در عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.
 
وی به وابستگی زیاد دختر شهید به پدرش اشاره و عنوان کرد: شهید عباسی برای دلداری به دخترم به او می گفت همه ما زمان عاشورا دوست داشتیم امام حسین (ع) را یاری کنیم، اکنون اگر من به سوریه نروم فردا چه جوابی به حضرت زهرا (س) بدهم؛ من در سنی هستم که تجربیات دوران دفاع مقدس را دارم و می‌توانم تجربیاتم را در اختیار دیگر رزمندگان در سوریه قرار دهم.
 
ترکی به حسرت شهید برای شهادت اشاره و گفت: در تشییع جنازه شهید حججی حسرت می خورد که کاش او هم شهید می شد و می گفت از خدا می‌خوام عزتی به من بدهد و شهید شوم.
 
وی عنوان کرد: شهید عباسی در دهم آذر سال ۹۶ همان طور که همیشه می‌گفت سرش را برای حضرت زینب (س) داد و شهید شد.
 
همسر شهید عباسی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است، اظهار کرد: این دوران حماسه‌ آفرین صرفا یک جنگ نظامی نبود بلکه یک انقلاب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز به شمار می‌رود.
 
وی بیان داشت: دفاع مقدس یک میراث ارزشمند می باشد که باید به نسل‌های آینده منتقل شود؛ پاسداشت این میراث یعنی پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ استقلال کشور است.
 
ترکی خطاب به جوانان مطرح کرد: جوانان باید وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند و آنان را الگو خود قرار دهند.
 
انتهای خبر/۵۳۰ ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۲۴:۰۳

29 Sep 2024