۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۸۷۲۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

وجود بیش از 3 هزار شرکت تعاونی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان 3 هزار و 300 شرکت تعاونی وجود دارد که در بخش‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.
وجود بیش از 3 هزار شرکت تعاونی در استان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محسن مولوی ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش تعاون چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان 3 هزار و 300 شرکت تعاونی وجود دارد که در بخش‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 37 هزار نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری عضو این شرکت‌های تعاونی هستند، ترکیب جمعیتی اعضا به این صورت است که 73 درصد از اعضا را آقایان و 27 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 33 درصد تعاونی‌ها در استان در بخش کشاورزی، 29 درصد در بخش خدمات، 28 درصد در بخش صنعت و مابقی در سایر فعالیت‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

مولوی عنوان کرد: شورای توسعه بخش تعاون برای استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد، 28 دستگاه عضو این شورا هستند تا بتوانیم یک راهبری صحیح برای بخش تعاون استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اهداف مهم این شورا شناسایی موانع و مشکلات پیش روی شرکت‌های تعاونی و اتخاذ راهکار رفع مشکلات تعاونی و برنامه‌ریزی مدون برای احیای شرکت‌های تعاونی در سطح استان و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید، ضمن اینکه مشوق‌ها و کمک‌های اعطایی به بخش تعاون صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بخش تعاون برای دریافت کمک‌های مالی، تسهیلات، مشوق‌ها و مجوزها در اولویت است که در سند توسعه بخش تعاون به این موضوع اشاره شده است.

مولوی بیان کرد: امسال خط اعتباری خاصی برای بخش تعاون ابلاغ شد، مبلغ 97 میلیارد تومان را برای شرکت‌های تعاونی که نیاز به منابع مالی دارند به ویژه برای شرکت‌های تعاونی که تعطیل یا نیمه فعال هستند در نظر گرفته شده است تا با استفاده از این منابع بتوانیم بخشی از این شرکت‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۰۵:۱۰

28 Sep 2024