۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۵۸۷۲۳
کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد:

«طوفان الاقصی» باعث فرسایش شدید بدنه رژیم صهیونیستی

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حمله زمینی به مردم لبنان داشته باشد چرا که ارتش این رژیم کودک کش با خسارت زیادی مواجه خواهد شد و این خود بیانگر فرسایش بدنه این رژیم است.
«طوفان الاقصی» باعث فرسایش شدید بدنه رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی
«جهانبین نیوز»، به نقل از «یزد رسا»، حسن هانی‌زاده در نشست برخط تحلیل و بررسی آخرین تحولات لبنان و غزه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: بانزدیک‌شدن به سالگرد عملیات طوفان‌القصی حوادث بسیار زیادی در طول این مدت رخ داد و رژیم صهیونیستی نیز تمام تلاش خود را به کار برد تا شرایط را به نفع خود تغییر دهد. 
 
وی افزود: در غزه، جولان و ... رژیم صهیونیستی تمام ادوات جنگی خود را به کار برد و علیرغم اینکه شهر غزه یک شهر بسیار کوچکی محسوب می‌شود، رژیم صهیونیستی این شهر را با بمباران‌های متداول تقریبا به نابودی کشاند.  
 
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در هفته گذشته به لبنان نیز حمله کرده است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه به هدف خود برسد دست به هر اقدامی می‌زند، و در هفته گذشته تلاش خود را به کار برد تا فرماندهان ارشد جزب‌الله لبنان مورد هدف قرار دهد. 
 
وی افزود: هزینه جنگ در طول یکسال گذشته برای رژیم صهیونیستی تنها به 100 میلیارد دلار رسید و در طول این مدت بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شهرک‌نشین از منطقه فرار کردند و این جنگ یک ساله نیز به رژیم صهیونیستی آسیب‌های بسیار جدی به این رژیم غاصب وارد کرد. 
 
هانی‌زاده عنوان کرد: حملات گسترده‌ای از سوی جبهه مقاومت به سوی رژیم صهیونیستی نیز انجام شد و ساکنان شرق تل‌آویو در طول یک هفته گذشته به پناهگاه‌ها رفتند و از یک سال گذشته به این طرف تمام تاسیسات اقتصادی این رژیم منحل شده است. 
 
وی با اشاره به عدم پذیرش آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی گفت: پس از 18 دور مذاکرات برای اعمال آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همچنان این موضوع را نمی‌پذیرد و تلاش دارد تا حزب‌الله لبنان را فلج کند، و در این راستا با بمباران مردم و مناطق مسکونی به نوعی قصد دارد لبنان را از پای بیاندازد، اما موشک‌های هایپرسونیک و نظامی قوی پرتاب شده از سوی لبنان نشان دهنده این است که لبنان تمایل به مقاومت و دفاع دارد. 
 
وی افزود: اخیرا نیز بنیامین نتانیاهو دستور داد تا رهبران حزب‌الله لبنان را مورد هدف قرار دهند که حتی امشب نیز شایعه‌ای مبنی بر شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان منتشر شد. 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جنگ وارد دوران حساس خود شده است، گفت: هدف بنیامین نتانیاهو این است که با ادامه جنگ در لبنان پای قدرت‌های بزرگ جهانی را به این جنگ باز کند، چرا که اعتقاد دارد اگر بدون قید و شرط جنگ به پایان برسد به معنای شکست این رژیم خواهد بود و از دیدگاه سیاسی با ضربه بزرگی برای وی همراه خواهد بود. 
 
وی ادامه داد: نتانیاهو از سوی برخی از چهره‌های افراطی درون کابینه تحت فشار است تا جنگ را ادامه دهد، و به نظر می‌رسد که اسرئیل نمی‌تواند حمله زمینی به مردم لبنان داشته باشد چرا که ارتش رژیم صهیونیستی با خسارت زیادی مواجه خواهد شد و این خود بیانگر فرسایش بدنه این رژیم است. 
 
هانی‌زاده با بیان اینکه دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در حال رقابت هستند، گفت: حزب جمهوری‌خواه رژیم صهیونیستی را تشویق به ادامه درگیری می‌کند و حزب دموکرات برای پیروزی کاملیا هریس او را تشویق به آتش‌بس می‌کند. 
 
وی افزود: شرایط بسیار پیچیده شده است و امکان دارد رژیم صهیونیستی به سوریه و یمن حمله هوایی داشته باشد و جنگ نیز گسترش یابد. 
 
کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: حزب‌الله لبنان تنها 10 درصد از توان نظامی خود را به کار برده است و اگر رژیم کودک‌کش صهیونیستی شرایط را بدتر کند آن وقت حزب‌الله لبنان و انصار‌الله یمن وارد عمل می‌شوند و رژیم صهیونیستی را در عمق مقر خود نابود خواهند کرد. 
 
وی افزود: در حال حاضر بنیامین نتانیاهو در آمریکا است و تلاش دارد تا وجهه جبهه مقاومت به ویژه ایران را در مجامع بین‌الملل تحت تاثیر قرار دهد و کمک‌های مالی و نظامی دنیا را به سوی خود جلب و جذب کند.
 
انتهای خبر/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۲۳:۲۷:۰۴

27 Sep 2024