۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۵۸۷۱۲
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

آمار مخاطبان سینما به 52 هزار نفر رسید

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان شهریور امسال، 51 هزار و 985 نفر در استان به سینما رفتند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش یافته است.
آمار مخاطبان سینما به 52 هزار نفر رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» شهرام فرجی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به عنوان تنها سینمای فعال استان در شش ماهه نخست امسال نمایش 35 فیلم سینمایی را در برنامه داشت که این تعداد فیلم در 2 هزار و 368 سانس به روی پرده رفت.

وی با بیان اینکه در این مدت، رقم فروش سینما در چهارمحال و بختیاری به 28 میلیارد و 851 میلیون و 600 هزار ریال رسید، افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل 18 میلیارد و 280 میلیون و 300 هزار ریال است که رشد نزدیک به 58 درصدی فروش را در سال 1403 نشان می‌دهد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: در شش ماهه نخست پارسال 26 فیلم در 2 هزار و 662 سانس در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد به نمایش درآمد.

وی درباره وضعیت آماری سینما در شهریور امسال هم گفت: در این ماه هفت هزار و 637 نفر به تماشای آثار به نمایش درآمده در سینمای استان نشستند که فیلم سینمایی «تگزاس 3» با ثبت رقمی بیش از یک میلیارد و 316 میلیون ریال، رکورددار فروش شهریور در چهارمحال و بختیاری است.

فرجی همچنین با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای فعال‌سازی تعداد بیشتری از سالن‌های سینمایی در استان ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی برای مرمت و احیای سینما غدیر شهرکرد سرمایه‌گذاری کرده است و امید می‌رود این سالن تا پایان امسال به چرخه اکران سینمایی بازگردد.

وی افزود: با نصب تجهیزات آتش‌نشانی در سالن سینمایی فارسان، این سالن به‌زودی آماده اکران آثار سینمایی می‌شود و در بروجن هم هماهنگی با آموزش‌وپرورش برای فعال‌سازی سینمای این شهر انجام شده است.

فرجی با اشاره به اینکه ساخت سینمای لردگان هم در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: لازم است مراحل تأمین زمین این مرکز در شهرستان هرچه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان مراحل ساخت‌وساز را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهره‌های موفق عرصه سینمایی و فیلم‌سازی چهارمحال و بختیاری همچون فریدون نجفی، آرمان قلی‌پور، جعفر نجفی، مختار عبدالهی و شهرام ابراهیمی و بسیاری دیگر از فیلم‌سازان استانی در سال‌های اخیر توانسته‌اند با خلق آثار متعدد، جوایزی مختلفی را در جشنواره‌های همچون سینما حقیقت، کودک و نوجوان اصفهان و ایدفا و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورند.
 
انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۱۷:۰۷

26 Sep 2024