۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۵۸۵۷۶
استاندار چهارمحال و بختیاری:

عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس داشت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقوام ایرانی و عشایر نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، شجاعت و غیرت آنها به یاد ماندنی است.
عشایر نقش مهمی در دفاع مقدس داشت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، غلامعلی حیدری در همایش ملی شهدای عشایر و اقوام فارسان اظهار کرد: این یادواره مقدمه برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری میباشد که حقیقتا رزمندگان در دفاع مقدس خوش درخشیدند.
 
وی بیان داشت: انقلاب اسلامی و کشور ما سخت‌ترین شرایط و طوفان‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و نظامی را پشت سر گذاشته است؛ این پایداری و اقتدار به برکت ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس و در طول سال‌های متمادی با از خودگذشتگی این کار انجام شد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن با تلاش استکبار جهانی می‌خواست کشور را بعد از دفاع مقدس دچار چالش کند، اما با رشادت رزمندگان و برنامه ریزی و تدبیر، تمام تلاش دشمن را خنثی کردند و دشمن را از حالت نظامی به سیاسی تبدیل کردند.
 
وی یادآور شد: رزمندگان برای هم فداکاری می‌کردند و حاضر بودند جان خود را فدا کنند تا هم‌ رزمانشان اسیر دشمن نشوند.
 
حیدری خاطر نشان کرد: عبور از طوفان‌ها به برکت هدایت امامین انقلاب و رهبر معظم انقلاب، حضور شجاعانه مردم بود؛ رهبر معظم انقلاب یکی از مصداق کار جهادی را دفاع مقدس نامیدند و فرمودند اگر رزمندگان موفق شدند دشمن را شکست دهند و یک وجب از خاک کشور دست دشمن نیفتد با رشادتها و مقاومت رزمندگان و شهدا بود.
 
وی افزود: کار جهادی باعث شد در دوران دفاع مقدس بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری به خدمات شهید رئیسی اشاره و مطرح کرد: رئیس جمهور شهید در سه سال کارهای ارزشمندی انجام دادند و این شهید عزیز در این سه سال کلام حضرت آقاست که شهید را با امیرکبیر مثال زدند و فرمودند شهید رئیسی مدت خدماتش کوتاه اما ارزشمند بود.
 
وی تصریح کرد: ریل گذاریهای شهید رئیسی برخی در کوتاه مدت و برخی بلند مدت خود را نشان می‌دهند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری درباره خدمات شهید رئیسی که رکورد داری کرد، اذعان داشت: خدمات شامل پایین آوردن نرخ بیکاری، بالاترین حجم ترانزیت در دو دهه آخر در این سه سال اتفاق افتاد، افزایش صادرات و تبادل کالاها، رکورد داری سرعت ساخت نیروگاه‌های برق که ما در قطعی برق خانگی را کمتر داریم.
 
وی با بیان اینکه با خدمات شهید رئیسی صادرات غیر نفتی در استان ۲۰۰ برابر افزایش یافته است، گفت: پروژه‌های معطل مانده در کشور را شهید رئیسی به سرانجام رساند؛ رکورد داری بیشترین حمایت از جوانی جمعیت، بیشترین سطح بیمه و بالاترین پوشش سطح بیمه در این دولت انجام شد.
 
حیدری با بیان اینکه خدمات شهید رئیسی نتیجه کار جهادی است، اظهار کرد: دفاع مقدس الگویی برای تاریخ و سالهای متمادی می‌باشد و در حوزه‌های مختلف مردم با کار جهادی سربلند و سرافراز می‌شوند.
 
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین اشاره و گفت: هر کجا را دشمن نشانه گرفت، همان جا را خنثی کنید؛ دشمن مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور و جوانان را نشانه گرفته است یکی از راه‌های خنثی کردن تهاجم دشمن یادواره‌ها می‌باشد، یادواره‌ها توطئه‌های دشمن را خنثی می کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: کنگره و یادواره ها تا مدت ها کشور استان و شهر را با نفس شهدا بیمه میکند.
 
وی بیان داشت: اقوام ایرانی و عشایر نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند، شجاعت و غیرت آنها به یاد ماندنی است.
 
حیدری گفت: دشمن تلاش میکند بین اقوام و عشایر شکاف ایجاد کند اما این جشنواره و یادوارهها فرصت خوبی برای پیوند عشایر و اقوام است.

انتهای خبر/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۹:۳۴:۱۶

14 Sep 2024