۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۵۸۴۸۱
امام جمعه موقت شهرکرد مطرح کرد:

امام رضا (ع) الگویی کامل برای همه انسان‌ها

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام رضا (ع) الگویی کامل برای همه انسان‌ها هستند، این امام بزرگورا در تمام ابعاد اخلاقی، الگویی بی‌همتا بودند و با وجود شرایط سخت زندگی به عنوان یک سیاستمدار به حفظ وحدت شیعیان و مقابله با ظلم و ستم پرداختند.
امام رضا (ع) الگویی کامل برای همه انسان‌ها
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: امام رضا (ع) الگویی کامل برای همه انسان‌ها هستند، این امام بزرگورا در تمام ابعاد اخلاقی، الگویی بی‌همتا بودند و با وجود شرایط سخت زندگی به عنوان یک سیاستمدار به حفظ وحدت شیعیان و مقابله با ظلم و ستم پرداختند.
 
وی بیان داشت: امام رضا (ع) یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ ایران می‌باشد که آثار ایشان تا ابد بر فرهنگ و ادب این سرزمین باقی می‌ماند؛ آموزه‌های دینی و اخلاقی ایشان به عمق جان مردم نفوذ کرد و در آثار هنری، فرهنگی و ادبی نمود پیدا کرده است.
 
امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: هر ساله میلیون‌ها زائر به شهر مشهد مشرف می‌شوند و از برکات معنوی این امام بهره‌مند می‌گردند؛ امام با حضور در ایران تاثیر فراوانی بر گسترش شیعه در این منطقه داشتند؛ امام بزرگوار با اخلاق، شجاعت و سیاستمداری و... به عنوان یک رهبر دینی و اجتماعی نقش مهمی در تاریخ اسلام ایفا کردند.
 
وی درباره دلیل اهمیت زیارت امام رضا(ع) مطرح نمود: زیارت امام نشان از محبت و ارادت به اهل بیت پیامبراکرم‌(ص) دارد، همچنین زیارت امام باعث موجب تقویت ایمان و ارتباط با خداوند می‌شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) پاداشی برابر با زیارت پیامبر اکرم‌(ص) دارد، گفت: زیارت امام رضا‌(ع) علاوه بر ثواب دنیوی و اخروی موجب تقویت ایمان، برآورده شدن حاجات و آرامش قلب و روح انسان می‌شود؛ امام رضا(ع) شفیع مومنان هستند و زیارت ایشان باعث شفاعت حضرت در روز قیامت می‌شود.
 
وی اذعان داشت: در بین تمام ائمه اطهار فقط برای امام حسین (ع) و امام رضا (ع) به صورت خاص توصیه اکید برای زیارتشان شده است و این به دلیل دوری مرقد مطهر از مرکز اسلام بوده است، خوف این بوده مورد بی‌توجهی و قرار بگیرند.
 
انتهای خبر/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۴۴:۱۰

5 Sep 2024