۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۵۸۴۲۹
امام جمعه فارسان:

سهم‌خواهی در وفاق ملی ممنوع است

امام جمعه فارسان گفت: در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است، ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است.
سهم‌خواهی در وفاق ملی ممنوع است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: شما نمازگزاران را به تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین اگر گناهی داشته باشند بلافاصله از آن خطا و لغزش توبه می‌کنند و از درگاه ربوبی طلب مغفرت دارند. مولای ما امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۹۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: آن گناهی که پس‌ازآن فرصت یافتم دو رکعت نماز بخوانم و از خداوند عافیت بخواهم مرا غمگین نساخت.

 وی افزود: انسان باید گناه که می‌کند غمناک شود که چرا باید مبتلا به این ضرر شده است؛ ولی حضرت می‌فرماید چون قابل جبران است غم ندارم؛ یعنی بدانید که اولاً نماز باعث بخشش گناهان است و نباید از این از بین برنده گناه و آثار گناه غفلت کنیم. حضرت می‌گوید وقتی به من فرصت می‌دهند که دو رکعت نماز بخوانم و بعدش دعا کنم دیگر ناراحتی ندارم. وقتی خدای تعالی فرصت داده تا نماز بخوانی پس این را غنیمت بشمار و غمگین از گناه نباش که خود همین نماز موجب بخشش خطا است و در ضمن فرصت این را پیدا می‌کنی تا توبه کنی و بخشیده شوی.


امام‌جمعه فارسان به هفته دولت اشاره داشت و بیان داشت: ۸ شهریور سال ۶۰ منافقان دفتر ریاست جمهوری را منفجر کردند و رئیس‌جمهور خدوم و مردمی شهید بزرگوار رجایی و نخست‌وزیر مجاهد و بصیرش دکتر باهنر را به شهادت رساندند. امروز ۱۰3 روز از شهادت دکتر رئیسی که گفتمان انقلاب و شهید رجایی را در خدمت صادقانه به مردم زنده کرد می‌گذرد. یاد و خاطره این بزرگواران را گرامی می‌داریم و از خدای تعالی برای آن‌ها علو درجه و رفعت مقام را خواهانیم.

وی تصریح کرد: دولــت ســیزدهم در شــرایطی روی کار آمــد کــه مشــکلات دولــت، حاکمیــت را درگیــر کــرده بــود، موضــوع کرونــا، تحریــم واکســن، بدهی‌های چنــد همتــی در عرصه‌های مختلــف، ناتوانــی در پرداخــت حقــوق کارمنــدان دولــت، وصــول اوراق دولتــی و مهم‌تر از همــه خزانــه خالــی دولــت شــرایط را بــرای آغــاز کار دولتــی کــه شــعار تحــول و مردمــی بــودن می‌داد، بســیار ســخت کــرد؛ بخصــوص انتظــارات انباشته‌شده مــردم اســتان مزیــد بــر ایــن مشکلات بــود؛ بــرای مثــال در روزهایــی کــه قــرار بــود هیئت دولـت اسـتاندار چهارمحـال و بختیـاری را معرفـی کنـد شــاهد تجمعــات چنــد هزارنفری مســتمر و ســریالی در مرکـز اسـتان بـا موضـوع آب بودیـم؛ بیـکاری ایـن اســتان سال‌ها رکــورددار کشــور بــود، کشــاورزی و دامــداری روبــه ضعــف حرکــت می‌کرد، سال‌های متمـادی صنایـع بـزرگ در این اسـتان حضور نداشـتند و همـان چنـد واحـد تولیـدی موجـود روبـه ضعـف و زوال حرکــت می‌کردند و برخلاف مصوبــات ســتاد اقتصـاد مقاومتـی اسـتان هرماه شـاهد تعدیـل نیروهای کار در یکـی از واحدهـای تولیـدی و تجمـع کارگـران اســتان بودیم؛ اما همه مسئولان استان تلاش کردند الان وضعیت بسیار مطلوب‌تری داریم

حجت‌الاسلام ملک پور عنوان داشت: اما راجع به دولت جدید یکی دو نکته عرض کنم؛ که شروع کارش با هفته دولت هم‌زمان شده که باید تبریک عرض کنیم. با رأی اعتمادی که مجلس به دولت وفاق داد سکان اداره کشور در دست دولت قرار گرفت. مجلس با کوتاه آمدن از بعضی اختیارات و با روحیه تعامل هم حرفش را زد و هم رأی اعتماد داد.
امروز دولت مستقر است؛ و کار مجلس نظارت دقیق بر عملکرد و پیگیری اجرای قوانین است و از این وظیفه البته نباید کوتاهی کند. دیگر این مرحله با آن مرحله فرق دارد. مردم هم باید حمایت کنند و نظارت خودشان را داشته باشند.


وی اظهار داشت: دولت چهاردهم که دولت وفاق نام گرفته انتظار می‌رود دولت محترم برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام‌های خوبی را برداشته است، این مسیر را ادامه داده و در تقویت آن بکوشد. لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی است. در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است، ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۱۷:۱۹

30 Aug 2024