۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۵۸۲۳۲
امام جمعه فارسان:

توصیه به صبر در عرصه‌های مختلف فراوان است

امام‌جمعه فارسان گفت: هر چیزی که باعث شود دشمنان بر مسلمین سلطه پیدا کنند آنجا دستور مقاومت داده‌شده. در سیره ائمه معصومین عنصر مقاومت و توصیه به صبر در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی فراوان است.
توصیه به صبر در عرصه‌های مختلف فراوان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا به زیارت امام حسین علیه‌السلام اهمیت می‌دهند؛ و ازآنجاکه زیارت حضرت باعث می‌شد که شیعیان دور هم جمع شوند و همین اجتماع موجبات انقلاب علیه ستمگران را فراهم می‌کرد، دائماً از طرف طاغوتیان ممنوع می‌شد. حتی دستور تخریب قبر مطهر را می‌دادند. به دستور متوکل علیه‌ من ‌الرحمن‌ ما یستحقه ۱۷ مرتبه قبر حضرت را خراب کردند؛ اما هرگز موفق به جدائی بین مردم و مضجع شریف و راه امام نشدند.
 
وی افزود: لذا در روایات فراوان سفارش به زیارت شده. مثلاً امام صادق علیه‌السلام فرمود: سالی یک‌مرتبه به زیارت قبر امام حسین علیه‌السلام بروید و یا فرمود: هر کس به امامت حسین بن علی علیهماالسلام از ناحیه خداوند متعال معتقد است، زیارت آن حضرت بر او واجب است. همه این‌ها تأکید را می‌رساند که کسی که توان دارد، بدون عذر ترک نکند. در اربعین هم این زمینه بیشتر وجود دارد.
 
امام‌جمعه فارسان به مجازات سخت دشمن اشاره داشت و بیان داشت: ارزیابی دقیق میزان «سرمایه اجتماعی پشتیبان» برای اقدام مناسب حاکمیت در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران از واجبات تصمیم گیران است. مجموعه مطالعات افکار سنجی انجام‌شده در یک سال گذشته درباره دیدگاه افکار عمومی نسبت به عملیات توفان الاقصای حماس در مهر ۱۴۰۲ تا عملیات موشکی ایران در فروردین ۱۴۰۳ که توسط مجموعه‌های نظرسنجی دانشگاه تهران، صداوسیما، ایسپا و پژوهشگاه وزارت ارشاد انجام‌شده، گویای این واقعیت است
 
وی اظهار داشت: جامعه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به دنبال خواهد داشت. مطالبه‌ای که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشیمان کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان‌صفت را بر سر جای خود بنشاند.
 
حجت‌الاسلام به روز مقاومت اسلامی هم اشاره‌ای داشت و گفت: روز مقاومت اسلامی و سالروز پایان جنگ 33 روزه و اعلام پیروزی حزب‌الله، کلمه مقاومت در قرآن نیامده اما ۴۷ بار با مصدر استقامت به‌صورت فعل و اسم فاعل استعمال شده است. هر چیزی که باعث شود دشمنان بر مسلمین سلطه پیدا کنند آنجا دستور مقاومت داده‌شده. در سیره ائمه معصومین عنصر مقاومت و توصیه به صبر در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی فراوان است. از مقاومت در شعب ابیطالب بگیرید تا حماسه کربلا و بعدازآن تا امروز در ایران و لبنان و عراق و فلسطین و یمن و سوریه و غزه و دیگر کشورها فرهنگ مقاومت از عاشورا الهام گرفته است.
 
 
وی بیان داشت: مقاومت به معنای تحمل عجز و ضعف نیست. بلکه حرکت و اقدام و ایثار و فداکاری و امثال این‌هاست. با همین گفتمان است که باید امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرد. باید با اخلاق مقاومت آشنا شد. ازخودگذشتگی و ندیدن منافع شخصی، شخص را در راستای تحقق اهداف و مقاصد عالی بدون عقب‌نشینی از مبانی و اصول، سازش‌ناپذیر می‌کند و البته تمام اصول اخلاقی را هم رعایت می‌کند. لذا دیدید امام حسین تا پایان حیات معاویه متعهد به پیمان بود.
 
وی عنوان داشت: بحث مقاومت مفصل و گسترده است و شئون مختلفی را شامل می‌شود اما این کاملاً روشن است که جبهه حق با تمام پستی‌وبلندی‌ها به سمت پیروزی کامل در حال حرکت است و البته باید در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کرد.
 
وی افزود: مسئله حمایت از صنایع کوچک که روز ۲۱ مرداد روز حمایت از آن است که بحث اقتصادی است که اینجا هم بحث مقاومت و اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا فرمودند که اگر توجه کامل و کافی به آن شده بود شاهد مشکلات امروز نبودیم. حتی اگر دقت بفرمائید در بحث تشکل‌های اجتماعی که ۲۲ مرداد به آن اختصاص دارد هم عنصر مقاومت می‌تواند منشأ آثار فراوان در مشارکت‌های اجتماعی باشد.
 

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۳۸:۰۲

9 Aug 2024