۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۵۸۲۱۳
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع):

اسطوره‌های دفاع‌مقدس به جامعه معرفی نشده است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) گفت: متأسفانه هنوز بسیاری از قهرمانان و اسطوره‌های دفاع‌مقدس به ویژه شهدای استان به صورت مطلوب به جامعه معرفی نشده‌اند.
اسطوره‌های دفاع‌مقدس به جامعه معرفی نشده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز حفظ آثار سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز هم پوشانی و تعامل بین این دو مجموعه تفاهم نامه‌ای را امضا کردند، در این جلسه انعقاد این تفاهم نامه که با حضور فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، معاونین و مسئولین مدیریت‌های این دو مجموعه برگزار شد.

در این جلسه فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس را گنجینه تمام نشدنی برای نسل‌های بعد از دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا فرصت بسیار مغتنمی می‌باشد که با استفاده از ظرفیت‌های هنری، ادبی و تولید محتوای فاخر، می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا را به جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان انتقال داده شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مجموعه‌های مختلف بیان داشت: علیرغم اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده، به ویژه برگزاری محافل شهدا، تولید آثار هنری و ادبی با موضوع شهدا متأسفانه هنوز بسیاری از قهرمانان و اسطوره‌های دفاع‌مقدس به ویژه شهدای استان به صورت مطلوب به جامعه معرفی نشده‌اند.

سردار اکبری برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران، فرماندهان و ۲ هزار و 500 شهید استان چهارمحال و بختیاری را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان متشکل از هنرمندان، رزمندگان، راویان و فرماندهان دفاع مقدس در استان وجود دارد که می‌بایست از این ظرفیت‌ها در استان جهت تولید آثار ماندگار و برگزاری با شکوه این رویداد عظیم فرهنگی استفاده کرد.

در ادامه منوچهر ذوالفقاری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به تدوین عملکرد این مجموعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به بیان چاپ و نشر خاطرات سردارن، امیران و نیز خانواده‌های شهدا پرداخت و آثار مستند با موضوع شهیدان، تولیدات موسیقی و همچنین تولید محتوای مناسب جهت نشر در فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات بنیاد حفظ آثار در سال‌های گذشته عنوان کرد.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های در دست اقدام بنیاد و برنامه‌های پیش رو جهت برگزاری دومین کنگره شهدای استان پرداخت.

تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه بنیاد حفظ آثار و مرکز حفظ آثار سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به امضای فرمانده سپاه استان و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید.

در پایان جلسه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از زحمات سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری جهت اهتمام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری با بنیاد حفظ آثار با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۲۷:۰۰

6 Aug 2024