۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۵۸۲۰۰
معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

قرارگاه گشت ارشاد مسئولان راه‌اندازی شد

معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: قرارگاه مجازی «گام» یا گشت ارشاد مسئولان به نشانی gamchb.ir در این استان راه‌اندازی شد.
قرارگاه گشت ارشاد مسئولان راه‌اندازی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمد حیدری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: احیای امر به معروف ونهی از منکر یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یکی از کارهای مهم است که باید در این ستاد به آن توجه داشت و برای احیا آن تلاش کرد گفت: این فریضتین تمامی ارکان و عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … را پوشش می‌دهد.

حیدری خاطر نشان کرد: نباید به مسئله عفاف و حجاب بی تفاوت بود و برای احیا آن باید تلاش کرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۵۰ دوره تخصصی برای اقشار مختلف مردم برگزار و ۱۰۰ مربی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شده، همچنین بالغ بر ۵۰۰ گواهی حضور در دوره در قالب کارت‌های تذکر لسانی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به حوزه مطالبه‌گری و مسائل اجتماعی ورود کرده و در این راستا، پیگیری مطالبات مردمی تا حصول نتیجه در دستور کار خود قرار داده است.

حیدری یاد آور شد: این ستاد در حوزه حجاب و عفاف و خانواده نیز فعالیت‌های گسترده داشته است که حضور در مدارس و رفع شبهات و سوالات دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی گذشته انجام گرفت که دبیر ستاد استان در بالغ بر ۳۰ مدرسه حضور
یافت.

حیدری ادامه داد: ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در حوزه حجاب و عفاف و خانواده بوده است.

وی اذعان داشت: سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از استان در دوره‌های پایه و آفلاین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شرکت کردند که گواهینامه برای تمامی این افراد صادر شد.

حیدری به شکل‌گیری مجموعه «استعداد برتر» در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسهیل‌گری برای شکوفایی استعدادهای جوانان، بیان کرد: دوره‌های رایگان خبرنگاری، مطالبه‌گری، سواد رسانه، دوره‌های ورزشی و … برای علاقه‌مندان برگزار شده است که همچنان این دوره‌ها ادامه دارد.

وی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و تصریح کرد: در این راستا حمایت همه‌جانبه از این اشخاص حقیقی و حقوقی جزو تکالیف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که چنانچه مشکلی برایشان ایجاد شود ستاد از آنان حمایت خواهد کرد. بر این اساس، شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری استان تشکیل شده است و فردی که امر به معروف و نهی از منکر صحیحی در چارچوب قوانین اسلامی داشته و دچار مشکلی شده است، بر طبق قانون مورد حمایت گسترده قضائی قرار می‌گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۰ مدیرکل برای پیگیری مطالبات مردمی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر دعوت شدند.

معاون علمی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مجازی «گام» یا گشت ارشاد مسئولان به نشانی gamchb.ir، گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند با ثبت‌‎ مطالبات خود در سامانه به‌صورت ناشناس یا با ثبت اطلاعات، با مسئولان استانی در ارتباط باشند و از آنها پاسخ گزارش‌های خود را مطالبه کنند.

حیدری تشریح کرد: در سطح استان بالغ بر ۱۰۰ تابلوی تبیینی و آگاهی‌بخشی برای احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نصب شده است و برنامه‌ریزی برای نصب تابلوها در شهرهای مختلف انجام شده که بناست برای هر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، یک تابلو نصب شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۵۵:۳۱

5 Aug 2024