۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۵۸۱۸۷
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

آمار نگران کننده معلولان در شهرستان لردگان

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 7 هزار فرد معلول در شهرستان لردگان وجود دارد که آمار زیادی است و لازم است یک مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان دائر شود.
آمار نگران کننده معلولان در شهرستان لردگان
مهشید سلیمانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بهزیستی در سه حوزه فعالیت می‌کند که شامل حوزه سلامت اجتماعی، حوزه امور معلولین و حوزه مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن است.

وی درخصوص حوزه سلامت اجتماعی، افزود: بحث زنان سرپرست خانوار مطرح می‌شود، در همین راستا یک هزار و 580 زن سرپرست خانواده در شهرستان لردگان حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرزندان امدادگیر که فاقد یکی از والدین هستند در شهرستان لردگان 129 نفر هستند.

سلیمانی عنوان کرد: 404 خانواده‌ در شهرستان لردگان دارای فرزند دوقلو یا بیشتر هستند، حدود 100 نفر از دانشجویان این شهرستان نیز تحت پوشش بهزیستی هستند و 743 دانش‌آموز بی‌بضاعت در شهرستان وجود دارد که حمایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 557 نفر از مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان تحت بیمه روستای و شهری هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نوع خدمتی که در حوزه امور اجتماعی صورت می‌گیرد، شامل پرداخت 227 میلیون تومان کمک هزینه درمان تنها در بخش زنان به شهرستان لردگان در سال جاری، یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک هزینه نگه‌داری فرزندان، 76 میلیون تومان جهت تغذیه مادران شیرده، 242 میلیون تومان کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل برای زنان سرپرست خانواده و تامین و توزیع 290 میلیون تومان بسته‌های غذایی در بین افرادی که آسیب دیده اجتماعی هستند، است.

سلیمانی بیان کرد: پرداخت 150 میلیون تومان برای تغذیه خانواده‌های دارای چند قلو، پرداخت 14 میلیون تومان برای ایجاد آمادگی شغلی، 240 میلیون تومان ودیعه مسکن، 116 میلیون تومان سرمایه کاری و 159 میلیون تومان شهریه دانشجویی از دیگر اقدامات در حوزه امور اجتماعی است که طی مدت زمان سپری شده از سال جاری در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: 7 هزار فرد معلول در شهرستان لردگان وجود دارد که آمار زیادی است و لازم است یک مرکز مشاوره ژنتیک در این شهرستان دائر شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حدود 200 میلیون تومان بلاعوض برای ساخت 9 مسکن مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان کمک شده است.

سلیمانی افزود: پرداخت 55 وام ودیعه مسکن به مبلغ 5 میلیارد تومان، سه کمک هزینه خرید مسکن به مبلغ 600 میلیون تومان، 20 کمک هزینه خرید منزل برای خانواده‌های دارای د ومعلول به مبلغ 2 میلیارد تومان و 79 کمک هزینه برای ساخت مسکن به مبلغ 3 میلیارد تومان از دیگر اقداماتی بود که در شهرستان لردگان انجام شد.

وی ادامه داد: در مجموع 65 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان تخصیص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کمک خیران برای مددجویان بهزیستی در شهرستان لردگان باید جذب شود.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۳۷:۱۹

4 Aug 2024