۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۸۱۴۶
مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا تاکید کرد:

اهمیت سلامت آب مصرفی برای زائرین اربعین

مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه در آستانه راهپیمایی اربعین هستیم و با توجه به حضور حجم زیادی از زائران در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سعی کنند از آبی استفاده کنند که از سلامت آن مطمئن هستند.
اهمیت سلامت آب مصرفی برای زائرین اربعین
اکبر حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا توأم با یکدیگر است و نمی‌توان انتقال یک بیماری را فقط مربوط به آب یا غذا دانست و از همین رو این بیماری‌ها باید با هم بررسی شوند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش مسافرت‌ها و افزایش مصرف غذاهای فست‌فودی و آماده در بین مردم بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا نه فقط در کشور که در تمام دنیا به یک مشکل بهداشتی تبدیل شده است، همچنین تبادلات غذایی و تجارت‌هایی که در سطح دنیا انجام می‌شود، خشک‌سالی، فقر، بلایای طبیعی و معضلات ناشی از جنگ، طغیان بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا را در جای‌جای دنیا افزایش داده است.
 
مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عوامل میکروبی ایجادکننده بیماری‌های منتقله بیش از 250 مورد است که این عوامل شامل انواع باکتری‌ها و سموم ایجاد شده توسط آن‌ها، ویروس‌ها مانند نوروویروس‌ها، انواع انگل‌ها و... هستند.
 
حسینی یادآور شد: سموم بوتولیسم یکی از سموم خطرناک در کنسروها و کمپوت‌ها است که بسیار خطرناک بوده و برای حذف آن از این مواد غذایی، باید 20 دقیقه قبل از مصرف این مواد در آب جوش، بجوشند.
 
وی با اشاره به اینکه اسهال‌ها و هپاتیت‌های A و E ازجمله بیماری‌های ویروسی هستند که از طریق آب و غذا منتقل می‌شوند ادامه داد: انگل‌ها به‌عنوان عاملی دیگر، ارگانیسم‌هایی هستند که خود به‌صورت تک‌سلولی یا چند سلولی وجود دارند و فقط در بدن حیوانات زنده و نه در غذاها تکثیر می‌شوند.
 
مسئول برنامه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری وبا را جزء دسته باکتری‌ها و میکروب‌ها دانست و عنوان داشت: این بیماری در اثر استفاده از آب آشامیدنی غیر ایمن و ناسالم منتقل می‌شود.
 
حسینی گفت: با توجه به اینکه در آستانه راهپیمایی اربعین هستیم و با توجه به حضور حجم زیادی از زائران در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سعی کنند از آبی استفاده کنند که از سلامت آن مطمئن هستند و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌ وبا جلوگیری کنند.


انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۰۸:۲۴

31 Jul 2024