۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۵۷۸۴۸
امام جمعه فارسان:

حضور مردم در انتخابات بر معادلات سیاسی اثر می‌گذارد

امام‌جمعه فارسان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بر معادلات سیاسی منطقه اثر خواهد گذاشت، این‌ها در تبیین قدرت منطقه اثر دارد.
حضور مردم در انتخابات بر معادلات سیاسی اثر می‌گذارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و  تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین توحید محورند و هر اتفاقی که برای آنان پیش می‌آید خداشناسی آنان تقویت می‌شود. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۴۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: خدا را از به هم خوردن تصمیم‌ها و باز شدن گره‌ها و حلّ مشکلات شناختم.

وی افزود: قطعاً برای شما اتفاق افتاده که راجع به کاری انگیزه‌ای پیدا می‌کنید و تصمیم جدی می‌گیرید که کاری را انجام دهید؛ اما تصمیم شما به هر دلیلی (مانعی پیش می‌آید و یا انگیزه از بین می‌رود) به هم می‌خورد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند این دگرگونی‌ها که در جان انسان واقع می‌شود باید خداشناسی ما را تقویت کند. چون این حالات نفسانی که خودبه‌خود نیستند. هر موجودی که حقیقتش را از خدا می‌گیرد همه‌چیزش وابسته به خدا و از خداست؛ و این یعنی فقر، همان‌که رسول خدا طلب می‌کرد و از خداوند می‌خواست که فقر او را یعنی احتیاجش به خدا را بیشتر کند. خدا تعالی فهم درست معارف به ما عنایت کند.

امام‌جمعه فارسان به مسئله حقوق بشر آمریکا اشاره داشت و بیان داشت: آمریکای جنایت‌کار حقوق بشر که خدای تعالی توسط انبیا به انسان تعلیم کرد را ابزاری برای سلطه‌گری و فشار بر کشورهای دیگر قرار داده‌اند. دم از حقوق بشر می‌زنند اما کمترین حقی برای شهروندان خودشان قائل نیستند. در ایران دیدید که برای یک موضوعی که به‌دروغ به پلیس نسبت دادند چه بلوایی راه انداختند اما در روز روشن با سلاح گرم شهروندشان را به گلوله می‌بندند و بعد از حقوق بشر حرف می‌زنند.

وی تصریح کرد: توجه دارید که رویدادهای مهم را برای این‌که از یادها نرود نام‌گذاری می‌کنند و بعد با روش جهاد تبیین به آن حوادث و اتفاقات می‌پردازند مثل حوادث مهم و جنایاتی که در روزهای ماه تیر بخصوص ششم تا دوازدهم باواسطه و بی‌واسطه آمریکا علیه ملت ایران واقع شد که حضرت آقا فرمودند هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شود و در این هفته جنایات آمریکا در حق ملت خودش و ملل جهان و به‌خصوص ایران تبیین شود.

وی اظهار داشت: در سطح جهان هم که می‌بینید حقوق بشر را حربه‌ای قرار داده است تا مستقیماً در امور کشورها دخالت کند و از کسانی که نقض حقوق بشر می‌کنند حمایت می‌کند؛ و خودش هم به همین بهانه کشتار می‌کند و سازمان ملل هم سرکار است با رفتار آمریکا.

حجت‌الاسلام ملک پور به انتخابات امروز اشاره‌ای هم داشت و افزود: امروز مردم می‌توانند ضربه کاری دیگری به آمریکا بزنند با حضور خود پای صندوق‌های رأی. بااینکه انتخابات، یک حق بسیار مبارک و کارآمد برای تک‌تک ما است و حقی است که به‌شدت در سرنوشت فردی و جمعی ما، تأثیر مستقیم دارد، اما با این حال باز در جامعه شاهد آن هستیم که بخش قابل‌توجهی از مردم ترجیح می‌دهند که از حق خود بهره نبرند و در پای صندوق‌های رأی حاضر نباشند

وی گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی معادلات سیاسی منطقه اثر خواهد گذاشت؛ این‌ها در تبیین قدرت منطقه و توزیع قدرت در منطقه اثر دارد؛ که تحلیلگران سیاسی بزرگ دنیا و رجال سیاسی دنیا نگاه کنند، ببینند این ملّت ایران است؛ با این انگیزه، با این علاقه، با این حضور، با این آمادگی، با این پای‌کار بودن. این، واقعیّت‌هایی از ایران و ایرانی را به دنیا منعکس می‌کند.

وی عنوان داشت: هرچند امروزه آموزش‌های عمومی و اطلاع‌رسانی رسانه‌های فراگیر، آگاهی و دانش را در سطح وسیع جامعه منتشر می‌کنند، ولی همچنان هستند افرادی از اهمیت حیاتی انتخابات برای کشور بی‌اطلاع‌اند. این طیف به دلیل بی‌خبری یا غفلت از جایگاه اجتماعی خود، نمی‌دانند تأمین بخش قابل‌توجهی از حقوق خود با مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حاصل می‌شود. وظیفه داریم امروز تلفنی آن‌ها را تا وقت هست بفرستیم پای صندوق رأی...

انتهای خبر/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۸ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۵۴:۲۷

28 Jun 2024