۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۵۷۸۲۶
دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مردم یکی از پایه‌های قدرت در کشور هستند

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم یکی از پایه‌های قدرت ما در کشور هستند، مردم تصور می‌کنند یک رای نوشتن روی یک برگه امر ساده‌ای باشد اما تاثیرات مثبت بالایی دارد.
مردم یکی از پایه‌های قدرت در کشور هستند
نورالله حیدری دستنایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با بیان اینکه وقتی یک نظام مبتنی‌بر جمهوریت می‌شود، قوام، دوام و تداوم آن در گرو مردم است، اظهار کرد: نظام ما هم نظام جمهوری با پسوند اسلامی می‌باشد؛ مردم در نظام، حضور و نقش‌شان مضاعف است؛ این نظام جمهوریت و اسلامیتش به مردم مرتبط می‌باشد؛ حتی امام علی (ع) مادامی که مردم نخواستند حکومت را نپذیرفتند.

وی بیان داشت: نظام جمهوری  اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری نظام مردم‌سالار دینی است، مردم تعیین‌کننده هستند و اسلام به حضور مردم اهمیت می‌دهد؛ در بقیه کشورها  حضور مردم تکلیف ملی را ادا می‌کند، اما در کشور ما علاوه‌بر نقش ملی، نقش شرعی و دینی نیز هست.

هر جا مردم با شکوه و اکثریت حضور یافتند نگاه بین‌المللی به کشور تغییر کرد

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور همیشگی مردم پای صندوق رای یادآور شد: وقتی نظام مبتنی‌بر جمهوریت و اسلامیت شد، مردم تعیین‌کننده هستند، انقلاب اسلامی ما در طول عمرش نشان داده که چقدر به حضور مردم اهمیت می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر جا مردم با شکوه و اکثریت حضور یافتند نگاه بین‌المللی به کشور تغییر کرده، مردم یکی از پایه‌های قدرت ما در کشور هستند، مردم تصور می‌کنند یک رای نوشتن روی یک برگه امر ساده‌ای باشد اما تاثیرات مثبت بالایی دارد؛ مقام معظم رهبری مکرراً تاکید می‌فرمایند اثر حضور باشکوه مردم از هر جنگ‌افزار نظامی بیشتر می‌باشد؛ قدرت هیچ سلاحی به میزان مشارکت مردم ما را در برابر دشمن مقاوم نمی‌کند.



زمانی در این کشور پیشرفت حاصل می‌شود که مردم در صحنه باشند

حیدری با اشاره به تاثیر حضور حداکثری مردم در انتخابات اذعان داشت: در این صورت است که ضریب امنیتی بالا می‌رود، طمع دشمنان از بین می‌رود، اثر‌ داخلی حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث حساس و بیدار شدن مسئولین می‌شود و مطالبه‌گری مردم را نشان می‌دهد؛ اما بی‌تفاوتی مردم و کاهش مشارکت در انگیزه و امید مسئولین اثر منفی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم انتظار معجزه از یک مسئول داشته باشیم، زمانی در این کشور پیشرفت حاصل می‌شود که مردم واقعا در صحنه باشند، علاوه‌بر حضور در انتخابات از مسئولین هم مطالبه کنند تا کار پیش برود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کاهش مشارکت مردم برای دشمنان نظام مطرح کرد: اگر میزان مشارکت کم باشد دشمن به این تصور که نظام پشتوانه مردمی ندارد حتماً نقشه‌های خطرناک خود را در کشور اجرا می‌کند، دشمن منتظر یک ضعف در کشور می‌باشد و با مسئله کم‌حجابی و بی‌حجابی به دنبال به چالش کشیدن نظام است تا بخشی از مردم را از حاکمیت  جدا کنند.

وی در ادامه افزود: ما پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف همانند علم و فناوری، ورزش، علم، عرصه نظامی، پزشکی و نانو داریم، این پیشرفت‌ها برای دشمن خطرناک است.

حیدری با اشاره به علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات اذعان داشت: دو عامل مردم و حاکمیت در این موضوع تاثیرگذار می‌باشد، اکنون کشورهایی هستند که انتخابات ندارند، اصلا به مردم توجه نمی‌کنند؛ قوانین ما در حوزه انتخابات مرتب در حال تغییر هستند اما هنوز کامل نمی‌باشند.

وی با اشاره به مشخصات نامزد اصلح و تراز جمهوری اسلامی بیان داشت: نظام ما مبتنی‌بر ارزش‌های واقعی و کرامت انسانی می‌باشد، لذا رئیس‌جمهور که نماد این ملت است باید توانمندی و دانایی داشته و فرهیخته باشد؛ رهبر معظم انقلاب ذاتاً در حوزه مدیریت، عرفان، نظامی، اقتصادی و...  علاوه‌بر بعد اجتهاد، مرجعیت، عرفان و... را دارا می‌باشد، لذا توانسته کشور را در تلاطم‌ها حفظ کند.

حیدری بیان داشت: رئیس‌جمهور کشور ما باید برخوردار از قابلیت‌های برجسته باشد، باید اقتصاد را بفهمد، در تراز انقلاب ما در رشته‌های مختلف کلیتی را بداند، سیاست نظام بین‌الملل را بفهمد، از اقتصاد امور مملکت‌داری شالوده را بداند، در حالی که کشور ما ولایت‌پذیر می‌باشد، اگر فردی ولایت‌پذیر نیست نباید رئیس جمهور باشد؛ رهبر در قانون اسلاسی جایگاه و نظر دارد.



حضور حداکثری پای صندوق رای کشور ما را در نظام بین‌الملل سربلند می‌کند

وی گفت: رئیس جمهور باید به معنای واقعی مردمی باشد، نه شعاری، سبک زندگی‌اش با کمترین مردم برابری کند از ما پذیرفته نیست رئیس جمهور کشور  وضعیتش از وضعیت مردم بیشتر باشد؛ برای کارش برنامه داشته باشد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید رای دادن را یک ارزش تلقی کنیم، کسی که در پای صندوق حاضر شود، خودش و نظرش را قبول دارد، به مفید بودن خود باور دارد، حضور حداکثری پای صندوق رای کشور ما را در نظام بین‌الملل سربلند می‌کند، به خاطر ایران باید پای صندوق حضور پیدا کنیم نیامدن ما سبب آسیب به خودمان و کشور می‌شود.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: خودمان‌، خودمان را دچار چالش نکنیم، به نامزدها توجه و حرف‌هایشان را بشنویم، نباید ملاک رای ما کسی باشد که برخلاف منویات رهبری، انقلاب و جریان اصیل انقلاب صحبت می‌کند نباید کسی را انتخاب کرد که شعار احساسی و ساز مخالف می‌زند؛ جایگاه ریاست جمهوری جایگاه این افراد  نیست.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۴۹:۴۴

27 Jun 2024