۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۵۷۷۶۳
امام‌جمعه فارسان تاکید کرد:

وجود افرادی مانند شهيد بهشتی، نیاز امروز جامعه

امام‌جمعه فارسان گفت: ما امروز چقدر به افرادی مثل شهيد بهشتی رحمت‌الله عليه احتياج داريم تا با علم، درايت، سعه‌صدر، بصيرت، آينده‌نگری و دشمن‌شناسی به تربيت جوان مؤمن انقلابی پای کار به‌عنوان نيروی تمدنسساز بپردازند.
وجود افرادی مانند شهيد بهشتی، نیاز امروز جامعه
به گزار خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»‌، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: اهل تقوا حق می‌گویند و بر اساس حق عمل و دیگران را به‌حق سفارش می‌کنند، در بحث تواصی به‌حق، باید حق را بشناسیم و عمل کنیم تا بتوانیم یکدیگر را به آن سفارش کنیم، مصداق آن امروز توصیه به مشارکت حداکثری در انتخابات و بعد توصیه به انتخاب اصلح می‌باشد.
 
امام‌جمعه فارسان به سال‌روز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اشاره داشت و بیان داشت: یکی از بزرگ‌ترین جنایات آمریکا در حق مردم و انقلاب به شهادت رساندن ۷۲ تن از بهترین فرزندان ایران بود که آقا و سرورشان شهید بهشتی رحمت‌الله علیه بود؛ که امام فرمود او از ابرار بود؛ و مقام معظم رهبری هم این شهادت را سند مظلومیت و نشانه اقتدار ایران بیان کردند؛ و ما امروز چقدر به افرادی مثل ایشان احتیاج داریم تا با علم و درایت و سعه‌صدر و بصیرت و آینده‌نگری و دشمن‌شناسی به تربیت جوان مؤمن انقلابی پای‌کار به‌عنوان نیروی تمدن‌ساز بپردازند.
 
وی تصریح کرد: این بزرگوار در زمانی که اسلام را مورد هدف کینه‌های خود قرار داده بودند در مسیر دفاع از فرهنگ اهل‌بیت سختی‌های فراوانی را تحمل کرد‌، به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان یک انقلابی تمام‌عیار و الگوی انقلابی‌گری بود، باید روی شخصیت و الگوسازی و جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان بیشتر کار شود.
 
وی افزود: به‌درستی باید شهید بهشتی را معمار قوه قضائیه جمهوری اسلامی دانست، ایام شهادت شهید بهشتی به قوه قضائیه و عملکرد ایشان توجه بیشتری می‌شود.
 
وی بیان داشت: اکنون دستگاه قضا براساس سند تحول که حتماً باید بروز رسانی شود در مسیر تحولات گسترده قرارگرفته و کارهای فراوان و اقدامات تحولی زیادی انجام داده‌، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر امیدآفرین بوده سرمایه اجتماعی نظام را بیشتر می‌کند، دستگاه قضائی برای خلأهای قانونی که دارد باید با مجلس تعامل بیشتر و در وضع قوانین بیشتر و رهگشا تلاش مضاعف داشته باشد.
 
 وی عنوان داشت: آن چیزی که قوه قضائیه را ملجأ و خانه امید مردم می‌کند این است که ببینند با فساد و مفسد بدون اغماض و با سرعت رسیدگی می‌شود، ترک فعل‌ها دنبال می‌شود و با کسی که ترک فعل دارد برخورد می‌شود، هر کاری که امید مردم را زیادتر می‌کند، باید توسعه یابد.
 
ملک‌پور به انتخابات پیش رو اشاره داشت و افزود: نکته بعد نظام جمهوری اسلامی، به دلیل ذات مردم‌سالارانه‌اش، یک نظام انتخابات محور است؛ و پدیده مبارک و البته حساس «انتخابات»، یک رویداد پرتکرار در کشور ماست. ملت ایران از ۱٠ فروردین ۱۳۵۸ (۵٠ روز بعد از پیروزی انقلاب) تاکنون انتخابات داشته‌اند و اکنون نیز در آستانه چهل‌ و دومین انتخابات قرار دارد، انتخاباتی زودهنگام و سوگمندانه در غم فقدان رئیس‌جمهور شهیدش.
 
وی گفت: انتخابات حماسه حضور مردم است، معجزه حضور مردم بن‌بست‌شکن و افقسگشا است، رهبر انقلاب، تحقق این حماسه با دو شرط بارها و بارها بیان کرده‌اند اول؛ مشارکت بالا دوم؛ انتخاب خوب، تمام تلاش اهل سخن و رسانه و منبر باید متمرکز بر همین دو رکن باشد.
 
وی اظهار داشت: مردم در انتخابشان و توصیه به دیگران دقت لازم را داشته باشند مبادا انتخابی کنید که بعد از اتمام کار، ۱۰ سال کشور عقب‌مانده باشد و دچار چالش‌های جدیدی شده باشد، تذکرات رهبری درباره ادب انتخاباتی را همه مدنظر داشته باشد، خلاصه در زمین بیگانه بازی نکنید.
 
 انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۱۴:۳۱

21 Jun 2024