۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۵۵۶۷۲
وزیر علوم کشور:

نقش شتاب‌دهنده در پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری علاوه بر این‌که فضا در اختیار فناوران قرار می‌دهند حمایت می‌کند و وظیفه مهم‌تری دارد و آن همرسانی است؛ همرسانی، ایده خوب، فکر خوب با صاحب سرمایه و پول خوب است یعنی نقش شتاب‌دهنده بازی کردن در پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم است و کمک‌های مالی دولت محدود است از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنید و در قسمت همرسانی نقش جدی بازی کنید و تلاش کنید افراد سرمایه‌دار با افراد صاحب ایده خوب و فکر خوب باهم مرتبط شوند.
نقش شتاب‌دهنده در پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم است
به گزارش «جهانبین نیوز»، محمد‌علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نخبگان پارک علم و فناوری، اظهار کرد: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که دولت و ریاست محترم جمهوری داریم که فقط ایران را تهران نمی‌دانند و همه جای ایران را سرای وطن می‌دانند و با حضور خودشان از نزدیک با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات اقشار مختلف آشنا می‌شوند و واقعاً قابل‌ستایش است این اقدام مبارک رئیس‌جمهور و امیدواریم که نتیجه این رفتار عالمانه و جهاد گونه منجر به پیشرفت همه‌جانبه کشور شود.

وی، افزود: امروز یکی از مهم‌ترین جهاد‌ها جهاد علم و فناوری است و شما عزیزان، جهادگران این عرصه هستید و قدر کار ارزشمند خود را بدانید، خیر بودن این نیست که پول داشته باشید مدرسه، بیمارستان، درمانگاه و جهیزیه و... تأمین کنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از جهادگران، گفت: بسیار ارزشمند است که یک انسان عالم وقتی‌که بادانش خود محصولی تولید می‌کند شغلی ایجاد می‌کند آن‌هم یک انسان خیر است شما جهادگران خیر کشور ما هستید و ما قدر‌دان شما عزیزان هستیم.

وی، اظهار کرد: پارک‌های علم و فناوری علاوه بر این‌که فضا در اختیار فناوران قرار می‌دهند حمایت می‌کنند و وظیفه مهم‌تری دارند و آن همرسانی است؛ همرسانی، ایده خوب، فکر خوب با صاحب سرمایه و پول خوب است یعنی نقش شتاب‌دهنده بازی کردن در پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم است و کمک‌های مالی دولت محدود است از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنید و در قسمت همرسانی نقش جدی بازی کنید و تلاش کنید افراد سرمایه‌دار با افراد صاحب ایده خوب و فکر خوب باهم مرتبط شوند.

زلفی گل، گفت: بخشی از توانمندهای خود را در راستای نیازهایی که در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها ثبت‌شده است که الآن بیش از 11 هزار نیاز صنایع مختلف در کشور در آن ثبت‌شده است آن‌ها را مدنظر قرار دهید در سامانه نان بخشی را پیش‌بینی کرده‌ایم با عنوان جریان اقتصادی نوین در آنجا تمام محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناوری قرار می‌گیرد و در معرض دید اقشار جامعه و صنایع قرار می‌گیرد یعنی ما در حقیقت تبلیغ‌کننده و مبلغ محصولات شما هستیم.

وی، درباره مهم‌ترین وظیفه پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان را جدی بگیرید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌هایی که امتیاز و گواهی دانش‌بنیان گرفته‌اند را حمایت می‌کند ولی هسته‌های فناوری افراد صاحب ایده افرادی که ایده دارند نیاز به فضا دارند حمایت‌هایی داریم که وظیفه وزارت علوم است.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۳۲:۱۴

16 Nov 2023