خبرهای جدید- اسفند ۹۱:
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه این وزارتخانه در صدد جذب و یا استخدام «معاون فناوری» برای مدارس است، گفت: جذب نیرو در صورت موافقت دولت و یا از طریق آزمون ورودی صورت میگیرد.
ابراهیم سحرخیز در گفتوگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» ایسنا، افزود: آموزش و پرورش افقی را برای ادامه برنامههای تحولی ترسیم کرده است که در راستای توسعه طرح هوشمندسازی مدارس، زیرساختها و ملزومات لازم از جمله جذب نیرو برای خفظ و نگهداری و کار با سیستمهای هوشمند مدارس، فراهم میشود.
وی افزود: در حال حاضر عنوان “معاون فناوری” در ساختار مجتمعهای آموزشی و پرورشی شهری و روستایی تعریف شده و مجتمعها و مدارسی که دارای سایت رایانهای هستند، پستی تحت این عنوان دارند، اما با توجه به توسعه هوشمندسازی مدارس که در آینده نزدیک مدارس سراسر کشور به امکانات آی تی مجهز خواهند شد، لازم است در کنار معاونان دیگر یک معاون مدرسه نیز حضور و فعالیت داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آینده چنانچه گشایشی در جذب نیرو برای آموزش و پرورش ایجاد شود، از بین فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی، برای پست معاونت فناوری مدارس نیروی جدید استخدام خواهیم کرد.
به گفته سحرخیز، این یک برنامه بلند مدت برای آموزش وپرورش است، اما برنامه کوتاه مدت دیگری نیز در این رابطه اتخاذ شده که تا زمان فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی، در صورت نیاز از طریق برگزاری آزمون ورودی نیروهای جدید با تخصص رایانه به عنوان معاون فناوری برای مدارس جذب شود.
وی تاکید کرد کرد: با توجه به اینکه کار با سیستمهای رایانهای و سایت مدارس تخصصی است، باید افرادی که در این پست بکار گرفته می شوند، ضمن آشنایی با کار رایانهای، باید بتوانند در خفظ، نگهداری و ایجاد محتوای آموزشی برای مدرسه تخصص لازم را داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر همه توان آموزش وپرورش برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان برای مقطع ابتدایی بکار گرفته شده، اما با توجه به نیاز آموزش وپرورش به معاون فناوری مدارس، اولویت دوم این وزارتخانه تربیت و جذب نیرو برای این پست است که در دستور کار جدی قرار دارد.
سحرخیز خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را بکار میگیریم تا برنامههای تحولی آموزش وپرورش از جمله هوشمندسازی مدارس با جدیت اجرا شود و همه ملزومات آن را فراهم خواهیم کرد.
اخبار جدید-۵ اسفند ۹۱ :
معاون آموزشمتوسطه وزارت آموزشوپرورش با بیاناینکه اگر مجوز استخدام به آموزش وپرورش دادهشود، برای تامین نیروهایجدید معاونفناوری اقدامخواهیمکرد، گفت: اولویت جذب نیروی معاون فناوری با فارغ التحصیلان رشتههای رایانه شامل برنامه نویسی، سخت افزار و نرم افزار است و یا از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی استفاده خواهیمکرد. ابراهیم سحرخیز در گفتگو با پانا اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص ایجاد پست معاون فناوری در مدارس پیش بینی های لازم صورت گرفته و برخی از مدارس، معاون فناوری دارند. وی با بیاناینکه در ضوابط درجهبندی مدارس که براساس آن نیروی انسانی تخصیص پیدامیکند، ۲ سمت و پست سازمانی در سطح مدارس دراین خصوص تعریف شده است، ادامه داد: معاون اجرایی، یکی از این پست هاست که باید با حداقلهای کار با رایانه آشنایی کافی داشته باشد. معاونآموزشمتوسطه وزارتآموزشوپرورش افزود: معاونفناوری دومینپستی است که در سطحمدارس تعریفشدهاست و وظیفه نگهداری و پشتیبانیفنی تجهیزاترایانهای، سیستم های هوشمند و آزمایشگاه ها را بهعهدهدارد. معاون فناوری در چارت درجه بندی مدارس روستای و شهری تعریف شده است سحرخیز با بیان اینکه تقریبا در رابطه با معاون فناوری در سطح مدارس با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اضافه کرد: در بازنگری که در چارت درجه بندی مدارس روستایی و شهری داشتیم، معاون فناوری برای دبیرستانها و هنرستانها از ۲ سال پیش تعریف شده است.وی درباره نحوه جذب این نیروها گفت: درحال حاضر از نیروهای موجود آموزش وپرورش که رشته های تحصیلی شان رایانه (سخت افزار، نرم افزار) بوده است و یا به طور تجربی کار با رایانه را آموخته اند، استفاده شده است. در صورت وجودمجوز، معاون فناوری مدارس را از طریق برگزاری آزمون اقدام می کنیم معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش با بیان اینکه اگر مجوز استخدام به آموزش و پرورش داده شود، برای تامین نیروهای جدید معاونفناوری اقدام خواهیمکرد، خاطرنشانکرد: اولویت جذب نیروی معاون فناوری با فارغالتحصیلان رشتههای رایانه شامل برنامه نویسی، سخت افزار و نرم افزاراست و یا از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده خواهیم کرد. وی با بیان اینکه درحال حاضر تعدادی بورسیه داریم که در شهیدرجایی مشغول به تحصیل هستند، تصریحکرد: از آنجایی که دانشگاه شهیدرجایی، به تربیت دبیرفنی میپردازد، از فارغ التحصیلان رشتههای مربوط به رایانه در سطح دبیرستان ها و هنرستانها استفاده خواهدشد تا خلاء موجود در بحث معاون فناوری را برطرف کنند. سحرخیز در پایان با بیان اینکه این برنامه درنظرگرفته شده است، اما زمان بر است، تاکیدکرد: زمان نیاز است تا دانشجویان بورسیه شهیدرجایی فارغالتحصیل شوند، اما اگر مجوز استخدام داشتهباشیم، از طریق آزمون نیرو جذبخواهیم کرد.
اخبار جدید-۲۴ بهمن ۹۱:
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از استخدام کلیه معلمان حقالتدریس آموزش و پرورش استان البرز خبر داد.
اکبر حلیمی درگفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: معلمان حقالتدریس واجد شرایط استان البرز ۸۰ نفر بودند که همگی امسال به استخدام آموزش و پرورش درآمدند. وی افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش استان البرز در خصوص معلمان مرد با کمبود نیرو مواجه است که فعلا این کمبود با استفاده از دادن اضافه کار به سایر معلمان و نیروهای پارهوقت برطرف شده است. حلیمی در پایان با انتقاد از تعویق درآماده سازی مدارس پروژههای مسکن مهر البرز گفت: در صورت اسکان دانشآموزان در واحدهای این پروژهها مشکل کمبود مدرسه در آن بیشتربه چشم میخورد و هرچه سریعتر باید مدارس واقع در محدوده این پروژهها آمادهسازی شود.
اخبار جدید-۱۷ بهمن ۹۱:
به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به خبرنگار مهر درباره وضعیت استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و اینکه ضمانت اجرایی استخدام آنها برعهده کیست، با بیان این مطلب گفت: همزمان با تاسیس این دانشگاه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه لازم را برای استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان صادر کرده اند بنابراین دانشجویان نباید هیچ دغدغه ای برای استخدام در آموزش و پرورش داشته باشند.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره نیازهای آموزش و پرورش در رشته های مختلف و تطابق آن با جذب دانشجو افزود: تمامی دانشجویان که امسال و یا سال های آینده جذب این دانشگاه می شوند مطابق با نیازهای آموزش و پرورش در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است. البته همه نیازها قرار نیست امسال برآورده شود اما همه تلاش ما این است که آموزش و پرورش را به سمت تخصصی شدن ببریم.
حاجی بابایی درباره محتوای درس زبان انگلیسی توضیح داد: با تدوین برنامه درسی ملی محتوا و روش های تدریس زبان های انگلیسی و عربی از سال آینده تغییر پیدا می کند.
وی ادامه داد: سال تحصیلی آینده کتاب های انگلیسی و عربی سال اول دبیرستان هم در محتوا و هم در روش های تدریس تغییر پیدا می کند و این تغییرات به ترتیب در مقاطع دیگر نیز اتفاق می افتد.
وزیر آموزش و پرورش درباره به تعویق افتادن پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور گفت: مشکل مالی از طرف وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد و یکسری کارهای اجرایی را مسئولین ذیربط باید برای جابه جایی پول انجام دهند.
حاجی بابایی درباره پرداخت حقوق کوچ معلمان عشایر که در برخی از مناطق غربی کشور همچنان پرداخت نشده است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و باید آن را مورد بررسی قرار دهم.
وی درباره نحوه ادامه تحصیل معلمان شاغل در دانشگاه فرهنگیان گفت: هم اکنون ۳۱ هزار از معلمان در مقطع لیسانس جذب این دانشگاه شده اند و آنها باید سه سال اقدام به تدریس در کلاس کرده و سپس در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند.
حاجی بابایی ادامه داد: این دانشگاه فرصتی است تا همه فرهنگیان بتوانند تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه دهند.
اخبار جدید-۳ بهمن ۹۱:
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت بر اساس مصوبه هیات دولت و طی بخشنامه ابلاغی به استان ها امسال معلمان حق التدریسی و قرارداد معین به پیمانی تغییر وضعیت می یابند.
به گزارش ایسنا عبداللهیان گفت :طرح نظام رتبه بندی معلمان در شورای وزارت آموزش و پرورش تصویب شده و بر اساس این طرح همه ی معلمان مدارس،رتبه بندی علمی و مهارت در تدریس میشوند.
کمبود ۵۰۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور:
معاونت سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیا اینکه با کمبود شدید مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم،گفت در صورتی که ۵۰۰۰ نیروی جدید وارد حوزه بهداشت و سلامت مدارس شود،برنامه های این حوزه ارتقا خواهد یافت.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ نیرو در بخش سلامت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند افزود بخشی از برنامه های حوزه بهداشت مدارس از جمله جداسازی آبخوری از سرویس های بهداشتی یکی از مهم ترین اقدامات ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس بوده است.
اخبار آرشیو-۳۰ دی ۹۱
به گفته وزیر آموزش و پرورش، نیاز به مهندسین متخصص برای هنرستانها وجود دارد. لذا هر وقت که آموزش و پرورش بخواهد نیروی جدید استخدام کند، این روند باید بر اساس قانون کشور به ازای هر فردی که از آموزش و پرورش بازنشسته میشود، انجام شود.
حاجیبابایی گفت: در حال حاضر برنامهای برای استخدام جدید نداریم و به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش جزو برنامههای سخت این وزارتخانه است، چرا که یک بار آزمون استخدامی برگزار میکنیم، اما چهار سال باید برای آن پاسخگو باشیم. بنابراین این کار جزو مواردی است که هر کسی را از استخدام کردن پیشمان میکند.
وی در توضیح بیشتر گفت: از نظر قانون استخدام نیروی جدید باید تحت نظارت معاونت منابع نیروی انسانی ریاست جمهوری باشد، لذا باید آزمون را این نهاد برگزار کرده و نیروی جدید را به آموزش و پرورش معرفی کند؛ اما زمانی که اختیار همه این اقدامات را به آموزش و پرورش میدهند، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که باید پاسخگو باشد، لذا بسیار کار سختی است.
مشخص شدن روند آزمون های استخدامی از سال آینده
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال آینده روند برگزاری آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش به طور کامل مشخص و اعلام و دستگاههای نظارتی نیز از ابتدا آن را پیگیری خواهند کرد تا کسی مشکلی نداشته باشد؛ چرا که برای آموزش و پرورش مهم نیست که چه کسی پذیرفته میشود، بلکه تعداد نیروهای متخصص مورد نیاز را میخواهیم.
حاجیبابایی با بیان اینکه شرایط به گونهای شده که استخدام در آموزش و پرورش کار بسیار سختی شده، با انتقاد از برخی اظهاراتی که در دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش شده، اذعان کرد: هر دستگاهی که بخواهد آزمون برگزار میکند و نیرو جدید میگیرد، اما هیچ کس درباره آن بحث نمیکند؛ اما همین که برنامه استخدام در آموزش و پرورش مطرح میشود، این موارد عنوان میشود.
اخبار قبلی:
چگونگی استخدام در آموزش و پرورش:
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مدیران هستههای گزینش آموزش و پرورش کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروزه نگاه به آموزش و پرورش تغییر کرده است، اظهار داشت: تمام امور به تربیت بر میگردد؛ بنابراین اگر تربیت باشد، همه امور در مجرای صحیح خود پیش خواهد رفت.وی با بیان اینکه ملاک گزینش افراد باید بر مبنای میزان تعهد آنان به اسلام، نظام و رهبری باشد، افزود: نظام تعلیم و تربیت باید به سمتی حرکت کند که برای تمام نیازهای جامعه، انسانهایی تربیت یافته پرورش دهد و ما در آموزش و پرورش نیز به دنبال تربیت ۱۲،۵ میلیون انسان مسئول هستیم.حاجیبابایی با بیان اینکه تحول بنیادین مراحل آغازین خود را میگذراند، تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش طی چندسال گذشته برای فراهم کردن زیر ساختهای این تحول بوده است.وی تأکید کرد: راه ورود افراد به آموزش و پرورش، پشت سر گذاشتن آزمون علمی است.* فقط در موارد خاص از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو خواهد شدوزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند گزینش بر اساس سند تحول بنیادین تنظیم شده است، گفت: سند تحول بنیادین یک نقشه جامع و کلی است که تمام بخشهای آموزش و پرورش باید بر اساس آن، نقشه راه خود را تنظیم و تدوین کنند.وی، مهندسی نیروی انسانی را مغز آموزش و پرورش توصیف کرد و ادامه داد: مهندسی نیروی انسانی به معنی جذب نیروی انسانی، نوع تخصص، توزیع نیروی انسانی است که هر کدام از این مؤلفهها باید به طور دقیق و مناسب تعریف شود.حاجیبابایی تصریح کرد: ممکن است افراد بعضی اقدامات را مثبت و بعضی اقدامات را ضعیف تلقی کنند که این یک امر طبیعی است زیرا افراد از کار در حوزه خود تعریف مشخصی دارند که این موضوع از بیرون قابل مشاهده نیست.وی با بیان اینکه مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شروع شده است، افزود: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان و ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که به مهندسی نیروی انسانی بر میگردد.
وزیر آموزش و پرورش، دانشگاه ویژه فرهنگیان و شهید رجایی را دو راه تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: فقط در موارد خاص از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: نتایج اقدامات انجام شده در دستگاه تعلیم و تربیت به مرور زمان مشخص میشود؛ بنابراین نتایج اجرای مفاد سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز با گذشت زمان محسوس خواهد شد.
* میزان ساعات تدریس در کلاسهای درس باید تغییر کند
حاجیبابایی گزینش را تأیید کننده نهایی جذب به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش خواند.
وی با تأکید بر اینکه با اجرای مهندسی نیروی انسانی، دیگر نیروی انسانی بلاتکلیف در آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت و همه امور مطابق برنامه پیش خواهد رفت، افزود: بنا به تعریف مهندسی نیروی انسانی میزان ساعات تدریس در کلاسهای درس باید تغییر کند و تعداد معلمان مرد و زن نیز بر اساس نیاز فعالیت کنند.
وزیر آموزش و پرورش، جایگاه معلمان دوره ابتدایی در نظام رتبهبندی معلمان را ویژه توصیف کرد و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تراکم دانشآموزان در کلاس متوازن باشد و مدارس در یک نوبت دایر شود.
وی از انجام ۳۰۰ اقدام ملی در حوزه تعلیم و تربیت کشور خبر داد و تصریح کرد: همه مدارس باید دارای مهندس فناوری، معلم ورزش و مشاور باشند و تحت پوشش مربی بهداشت قرار گیرند.
حاجیبابایی با بیان اینکه ایجاد پایه ششم ابتدایی یک فعالیت در راستای اجرای تحول بنیادین بوده است، اضافه کرد: وجود پایه ششم ابتدایی به دلیل قرار داشتن دانشآموزان در سن تربیت پذیری نقش بسزایی دارد.
اخبار مربوط به ۲۱ آذر ۹۱:
استخدام های غیر قانونی آموزش و پرورش:
رییس بازرسی منطقه غرب کشور و رییس شورای نظارتی استان همدان از استخدام غیرقانونی مجموعه آموزش و پرورش و پیگیری این موضوع خبر داد.به گزارش ایسنا اکبر عابدی در نشست مطبوعاتی عنوان کرد:استخدام دستگاه های دولتی بدون ارائه ی فراخوان غیر قانونی می باشد که آموزش و پرورش باید در این زمینه پاسخگو باشد.
وی افزود:نزدیک به ۵۰۰ نفر در این زمینه استخدام شدند که موضوع در حال پیگیری می باشد و تا کنون به دلیل عدم پاسخگویی این پرونده به نتیجه نرسیده است.
استخدام ۱۲ هزار نیروی مهندس:
آموزش و پرورش به ۱۲ هزار مهندس برق، الکترونیک، مکانیک، عمران، آی تی، فناوری و غیره نیاز دارد. آموزش و پرورش نمی خواهد با استخدام نیروهایی که تخصصی چندانی ندارد، کسی پشت میز بنشیند.
حاجی بابایی تصریح کرد:اگر قرار باشد کیفیت آموزشی بالا رود نیروها باید در رشته های تحصیلی تخصصی انتخاب شوند و برای تامین نیروها نیازمند معلمانی در رشته های مرتبط می باشیم.
منبع: سایت ای-استخدام