۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۵۳۰۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

ظرفیت خوبی برای تولید پوشاک در کشور وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای واردات پارچه و پوشاک، گفت: در کشور ظرفیت تولید پوشاک و پارچه وجود دارد و می‌تواند اشتغال بالایی را رقم بزند.
ظرفیت خوبی برای تولید پوشاک در کشور وجود دارد
به گزارش «جهانبین نیوز»، شهرام زارع صبح امروز در نشست تخصصی با محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت با مدیران واحدهای صنعتی استان با بیان اینکه اتاق بازرگانی زبان گویای بخش خصوصی برای بیان مشکلاتشان است، اظهار کرد: باید مشکلات هر بخش به‌صورت تخصصی توسط فعالان این حوزه بیان شود و اتاق بازرگانی می‌تواند رابط بسیار خوبی بین بخش خصوصی و دولتی باشد.

وی با اشاره به آمار بالای واردات پارچه و پوشاک گفت: طبق آمار ارائه شده سالانه بالغ بر  ۲ میلیارد دلار پارچه و پوشاک وارد کشور می‌شود که ۷۰۰ میلیون دلار آن مربوط به حوزه پوشاک است، در حالی که در کشور ظرفیت تولید پوشاک و پارچه وجود دارد.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید به استان‌های کم‌برخوردار توجه ویژه‌ای در حوزه صنایع شود خاطرنشان کرد: این مسئله همواره مورد تاکید دولت سیزدهم نیز است.

در ادامه ایمان اخوان نماینده بخش خصوصی در حوزه صنعت نساجی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نخ پلی‌استر کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های دولت زنجیره ارزش این محصول در استان تکمیل شود.

وی با بیان اینکه واحدهای نساجی در چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند، توضیح داد: عمده نیاز مواد اولیه صنایع نساجی استان از واحد پتروشیمی شهید تندگویان تامین می‌شود که در برخی از مواقع سال با مشکل برای تامین مواد اولیه مواجه است، امیدواریم واحد پتروشیمی لردگان نیز به حوزه تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای نساجی از جمله پلیمر ورود پیدا کند.

اخوان در پایان تاکید کرد: ظرفیت‌ خوبی در چهارمحال و بختیاری برای توسعه واحدهای نساجی وجود دارد، امیدواریم حمایت‌های لازم در این حوزه صورت بگیرد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۵۸:۲۹

4 Oct 2023