۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۵۵۲۷۶
رئیس دانشگاه شهرکرد مطرح کرد:

انجام جذب دانشجو در دانشگاه شهرکرد با پیوست اشتغال

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: جذب دانشجو در دانشگاه شهرکرد با پیوست اشتغال انجام می‌شود کما اینکه سند آمایش سرزمین هم در چهارمحال و بختیاری تدوین شده بنابراین پذیرش دانشجو بر اساس نیز صورت می‌گیرد.
انجام جذب دانشجو در دانشگاه شهرکرد با پیوست اشتغال
به گزارش «جهانبین نیوز»، یاسر پیرعلی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری شماره ۲ با هدف تعامل بین دانشجویان و اساتید در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: درصدد هستیم تا دفاتر منطقه‌ای کارخانه‌های تولیدی فولاد تاراز، فولاد سفید دشت، پتروشیمی لردگان، کارخانه سیمان و شیر خشک پگاه را به جهت ارتباط صنعت با دانشگاه، در دانشگاه شهرکرد راه‌اندازی کنیم.
 
وی افزود: از ۲ هزار و ۶۷۳ دانشگاه از ۱۲۰ کشور که شرایط شرکت در رتبه‌بندی تایمز را داشتند، دانشگاه شهرکرد در رتبه یک هزار و ۱۲۴ قرار گرفته است، لذا شرایط جذب دانشجوی بین‌الملل را دارد.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: برای اولین بار ۲۶۱ دانشجو بین‌الملل در این دانشگاه جذب شده است که اکثرا از کشور عراق و رشته‌های ادبیات و حوزه علوم انسانی هستند در حال رایزنی هستیم تا از کشورهای ترکیه، نیجریه، هند و... هم دانشجو جذب کنیم.
 
پیرعلی با بیان اینکه دانشجویان بین‌الملل شهریه‌پرداز هستند و هزینه اسکان و تغذیه با خود دانشجو است، عنوان کرد: این دانشجویان از ۴۸ خدمت شامل گردشگری، حمل و نقل، خدمات درمانی، کنسولی و... استفاده می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور برای دانشگاه شهرکرد ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای پنج مصوبه بود، این طرح‌ها شامل خوابگاه دانشگاه هنر فارسان، پارکینگ با استفاده از پنل‌های خورشیدی، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های دانشکده دامپزشکی و... است، هیچ اعتباری از مصوبات سفر رئیس جمهور باقی نمانده و همگی جذب شده است.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: جذب دانشجو در دانشگاه شهرکرد با پیوست اشتغال انجام می‌شود کما اینکه سند آمایش سرزمین هم در چهارمحال و بختیاری تدوین شده بنابراین پذیرش دانشجو بر این اساس انجام می‌شود.
 
پیرعلی با اشاره به اقدامات در حوزه فرهنگ در دانشگاه شهرکرد، بیان کرد: بوستان شهدای دانشجو دانشگاه در حال اجرا است و با نصب المان ۸۰ شهید دانشگاه شهرکرد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین کنگره شهدای دانشجو در این دانشگاه برگزار می‌شود.
 
وی تاکید کرد: طرحی با عنوان راهیان پیشرفت با هدف بازدید دانشجویان از مراکز علمی و صنعتی در دانشگاه شهرکرد اجرا می‌شود.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ۴۰۰ نفر هیات علمی در این دانشگاه در حال تدریس هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۳۰۰ دانشجوی بین‌الملل و ۸۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه شهرکرد در حال تحصیل هستند، با ورود دانشجویان جدیدالورود تعداد دانشجویان این دانشگاه به بیش از ۷ هزار نفر خواهد رسید.
 
پیرعلی یادآور شد: دو آزمایشگاه VR و AR بر پایه واقعیت مجازی برای حضور مجازی دانشجویان در محیط‌های صنعتی در حال اجرا است، فناوری پیشرفته‌ای که سعی شد در این دانشگاه راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۰۱:۵۴

1 Oct 2023