۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۵۵۲۵۹
امام جمعه فارسان:

قدردان همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور هستیم

امام جمعه فارسان گفت: قدردان همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور هستیم و برایشان آرزوی سعادت داریم.
قدردان همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور هستیم
به گزارش «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: اهل تقوا از رذایل اخلاقی مثل کبر و حرص و حسد دوری می‌کنند، مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۰۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: حسد بردن دوست از ضعف و بیماری دوستی است.

وی افزود: بحث دوست و انتخاب افراد برای دوستی که با چه کسانی دوست شویم با چه کسانی نشویم، محدوده دوستی چقدر باشد و امثال این‌ها مفصل است که روایات آن را داریم و در قرآن کریم هم به آن اشاره‌شده. بحث دوست و دوست‌یابی و همسالان مباحث خیلی مهمی دارد چون آثار فراوانی در و نقش به سزایی دوست در زندگی ما دارد؛ به‌خصوص در جوانی و نوجوانی مسیر زندگی انسان را دوست تغییر می‌دهد و عوض می‌کند. بعضی وقت‌ها انسان را به طلاح می‌رساند و گاهی انسان را به فلاح می‌رساند.

امام جمعه فارسان به مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره داشت و بیان داشت: ضربات سهمگین سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بر پیکر دشمن، کمیت و کیفیت اقدامات دقیق و سریع دستگاه‌های اطلاعاتی و مجاهدان گمنام این عرصه، در یکسال اخیر، تحسین‌برانگیز است و مع‌الاسف به‌خاطر کثرت این اقدامات از یک سو و عدم امکان تبیین کامل این مجاهدت‌ها، برای مردم ما تا حدود زیادی عادی شده است.

وی اظهار داشت: شایسته است از همه مجاهدان عرصه امنیت و اقتدار کشور اعم از نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی تشکر و تقدیر کنیم و برایشان توفیقات بیشتر همراه با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و آسیب‌ها را داریم. به سربازان گمنام امام زمان علیه السلام درود می‌فرستیم و جهاد مقدس آنان را از صمیم جان ارج می‌نهیم و قدر می‌دانیم.

حجت الاسلام ملک پور به سفر انصارالله به ریاض هم اشاره داشت و گفت: سفر انصارالله به ریاض؛ تن دادن عربستان به شکست در یمن و دعوت عربستان از دولت نزدیک به انصارالله برای سفر به ریاض، تحول مهمی در بحران یمن است. نخستین تحول سیاسی، سفر آوریل گذشته هیأت سعودی به صنعا بود. اکنون سفر هیأت صنعا به عربستان به منزله نزدیک‌ترشدن طرفین و هم‌چنین اراده طرفین برای رسیدن به توافقی برای پایان دادن به جنگ است.

وی اظهار داشت: عربستان پس از تدوین سیاست‌های اخیر در اوپک و نیز توسعه آرامکو به‌دنبال تداوم صادرات نفت بوده و امنیت شرط لازم برای انتقال انرژی محسوب می‌شود؛ لذا ریاض به‌ویژه طی دو سال اخیر تمرکز ویژه‌ای بر حل پرونده‌های منطقه‌ای خود و بهبود روابط با همسایگان داشته است.

وی عنوان داشت: به‌تازگی ۹۸ نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای خواستار افزایش بودجه برای ادامه کمک به بیش از ۱۷ میلیون شهروند یمن شدند که از ناامنی غذایی رنج می‌برند. این مسأله به علاوه آلودگی شهرهای یمن با مین‌ها و مواد منفجره که تا سال‌ها تهدیدی جدی برای امنیت شهروندان به‌حساب می‌آید وضعیت یمن را به فاجعه‌ای تمام‌عیار تبدیل نموده است. در چنین شرایطی انگشت اتهام بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت آمریکا به سمت عربستان است و ریاض برای اصلاح چهره بین‌المللی خود مایل است بحران یمن را پایان بخشد.

امام جمعه فارسان به سفر بشار اسد به چین هم اشاره‌ای داشت و گفت: سفر بشار اسد به پکن را می‌توان در ادامه این روند سیاسی دانست که بیان‌گر عبور سوریه از دوران انزوا است. سفر اخیر اسد به پکن، دومین سفر یک رئیس دولت دمشق به چین و هم‌چنین اولین دیدار بشار اسد با «شی جین پینگ» در پکن است.سوریه پس از یک دهه جنگ با تروریست‌ها و معارضین که تقریباً ۵۰ درصد زیرساخت‌های این کشور را از بین برده، به سرمایه‌گذاری خارجی برای بازسازی نیاز دارد.

وی افزود: منابع رسانه‌ای سوریه گزارش دادند رئیس‌جمهور چین یک هواپیمای شخصی ریاست‌جمهوری را برای سفر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراهش اختصاص داد که این اقدام نشان‌دهنده میزان علاقه پکن به این سفر است.

وی عنوان داشت: در سفر بشار اسد یک یادداشت تفاهم در زمینه طرح همکاری در چارچوب طرح «یک کمربند و یک جاده» بین دو کشور امضا شد. ابعاد مهم ابتکار مذکور شامل ارتباطات سیاسی، اتصال جاده‌ای از پاسیفیک تا دریای بالتیک و تشکیل یک شبکه حمل و نقل که به آسیای شرقی، غرب و جنوب آسیا متصل می‌شود، تسهیل تجارت؛ گردش مالی و مبادلات پا یا پای است.

انتهای پیام/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۰۳:۴۹

29 Sep 2023