۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۵۴۷۵۸
دبیر شورای اعتلای معماری و شهر:

ایام محرم ظرفیتی مناسب برای انسان‌سازی و جامعه سازی است

دبیر شورای اعتلای معماری و شهر گفت: ایام محرم، فصل عجیبی برای مکتب انسان‌سازی و جامعه سازی است و بایستی از این ظرفیت عظیم و گسترده در سراسر کشور بهره گرفت.
ایام محرم ظرفیتی مناسب برای انسان‌سازی و جامعه سازی است
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی دبیر شورای اعتلای معماری و شهر و عضو شورای راهبردی گام دوم انقلاب و استاد دانشگاه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد به تشریح اهمیت جهاد تبیین پرداخت و اظهار کرد: نهضت عاشورا، علاوه بر مصائب سنگین، اوج تجلی ایمان و ایثار بوده و ایام محرم، فصل عجیبی است که مکتب انسان‌سازی و جامعه سازی است و بایستی از این ظرفیت عظیم و گسترده در سراسر کشور بهره گرفت.

 هاشمی فشارکی با اشاره به نقش حضرت امام سجاد (ع) در زنده نگهداشتن قیام عاشورا و اهمیت صحیفه سجادیه و خطبه‌خوانی‌های آن حضرت برای آشکار کردن چهره بین امیه، اظهار کرد: زکات و درس‌های نهضت عاشورا بسیار زیاد است و انقلاب اسلامی ما هم خمیرمایه‌اش در نهضت عاشورا بوده و این نهضت در دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله راهنما و رهگشای مسیر بوده است.

استاد دانشگاه با اشاره به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی در عصر حاضر، ضرورت جهاد تبیین را برای مقابله با دشمنان بشریت مورد تأکید قرارداد و گفت: ازنظر مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک فریضه، اقدام فوری، واجب عینی و کار جدی است.

وی، تصریح کرد: خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به طول تاریخ قبل از انقلاب بی‌نظیر است؛ ولی متأسفانه کمتر به آن‌ها پرداخته‌شده است و دشمن از این کم‌کاری ما استفاده کرده و به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است.

 هاشمی فشارکی گفت: وظیفه‌داریم دستاوردهای انقلاب را بازگو کنیم و هرکسی در هرجایی و مسئولیتی است و حتی شهروندان عادی باید این دستاوردها را بگویند تا به‌خوبی شناخته شوند؛ زیرا دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر، بی‌بدیل و مایه فخر و مباهات است.

وی، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تخریب اذهان و افکار عمومی به‌ویژه جوانان است، اظهار کرد: در جهاد تبیین دفاعی وظیفه ما این است که اثر کار دشمن بر اذهان و افکار را خنثی کنیم.

استاد دانشگاه، با اشاره به مصادیق تاریخی جهاد تبیین دفاعی در صدر اسلام همچون خطبه فدکیه، همچنین خطبه غرای حضرت زینب (س) در کاخ یزیدی و خطبه‌های حضرت امام سجاد (ع) در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن بعد از واقعه عاشورا، تأکید کرد: میدان نبرد جهاد تبیین در حال حاضر جامعه و هدف امیدآفرینی و خنثی‌سازی اثر دشمن بر اذهان و افکار عمومی است.

 هاشمی فشارکی با یادآوری اهمیت انتخابات سال جاری و حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: وظیفه دیگر ما جهاد تبیین آخرالزمانی و زمینه‌سازی ظهور است.

وی، اسلام ناب را نقطه مقابل اسلام آمریکایی و فرقه‌های انحرافی دانست و گفت: وظیفه خنثی‌سازی اقدامات دشمن را بر عهده‌داریم و بر اساس بیانیه گام دوم و هفت توصیه اساسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور انتهای این انقلاب مقدس است که شروع آن‌هم مقدس بوده است.

 هاشمی فشارکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع تهاجمی جهاد تبیین، گفت: در جهاد تبیین تهاجمی باید پیش‌دستی کرد و ضمن حمله به دشمن، فرصت اقدام را از او سلب کرد.

وی در پایان تصریح کرد: هر تلاشی برای بقای جمهوری اسلامی و اعتلای اسلام ناب محمدی، مأجور درگاه الهی است و جهاد تبیین سیره معصومین (ع) می‌باشد.


انتهای پیام/1030ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۸:۵۶

5 Aug 2023