۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۵۴۶۳۱
امام جمعه موقت شهرکرد:

سعادت خانواده و جامعه در تقویت مجلس عزاداری امام حسین (ع) است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) همچون روضه‌های خانگی، برپایی تکایا و عزاداری در مساجد باید تقویت شود چراکه سعادت خانواده‌ها و جامعه در این امر مهم نهفته است.
سعادت خانواده و جامعه در تقویت مجلس عزاداری امام حسین (ع) است
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: همگان باید قدردان نهضت بزرگ امام حسین(ع) و قیام عاشورا و عزاداری‌هایی که مردم برای گرامیداشت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان برگزار می‌کنند، باشیم.

وی افزود: در روایات دینی برای عزاداری بر مصیبت‌هایی که بر امام حسین (ع) و همراهان ایشان وارد شد، ثواب بسیاری آمده است.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: برپایی مجالس عزاداری هم ثواب اخروی و هم اثرات عظیم اجتماعی دارد.

فاطمی عنوان کرد: طرح و برنامه دشمن دین‌زدایی از منطقه خاورمیانه است و تا حدودی هم در این خصوص در کشورهایی مثل ترکیه موفق شد، آن‌ها تلاش کردند با روی کار آوردن حکام سرسپرده و ضد دین این توطئه شوم خود را عملی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رضا شاه یکی از این حکام دست نشانده بود که سعی می‌کرد با ممنوعیت حجاب و برپایی مراسم‌های عزاداری، دین را در میان مردم کم‌رنگ کند، غافل از آنکه برپایی مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) اجازه نداد ایران از دین فاصله بگیرد.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: تاثیر مجالسی چون مجلس عزاداری امام حسین(ع)، جشن‌های نیمه شعبان و عید غدیر و... از برپایی بسیاری از تجمعات سیاسی تاثیرگذارتر است.

فاطمی بیان کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) همچون روضه‌های خانگی،
برپایی تکایا و عزاداری در مساجد باید تقویت شود چراکه سعادت خانواده‌ها و جامعه در این امر مهم نهفته است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی جایگاه ویژه زنان در جامعه را برای آنان فراهم و  ثابت کرد زن مسلمان محجبه می‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۳:۱۲

21 Jul 2023